فرهنگ و هنر

رونمایی از شماره جدید ماهنامه «وزن دنیا» در اصفهان

کا 118/اصفهان مدیر شهر کتاب اصفهان از رونماییِ تازه‌ترین شماره ماهنامه «وزن دنیا» در اصفهان خبر داد که به‌عنوان تنها نشریه‌ تخصصی حوزه شعر فارسی، در ایران و کشورهای هم‌زبان منتشر می‌شود.

حمیدرضا صحت به کا 118 گفت: آیین رونمایی از تازه‌ترین شماره ماهنامه «وزن دنیا» در اصفهان، با حضور اعضای تحریریه این مجله و اهالی شعر و ادب استان اصفهان به میزبانی شهر کتاب اصفهان برگزار می‌شود.

او افزود: این رویداد بعدازظهر چهارشنبه، ٢٣ شهریورماه ١۴٠١ از ساعت ١٧ تا ١٩ در شهر کتاب اصفهان واقع در خیابان عباس‌آباد اصفهان برگزار خواهد شد. در این برنامه، تعدادی از شاعران استان اصفهان نیز شعرخوانی خواهند داشت.

مدیر شهر کتاب اصفهان با بیان اینکه ماهنامه «وزن دنیا» رسانه شعر ایران است و به‌صورت ماهانه منتشر می‌شود، یادآور شد: «وزن دنیا» در این شماره به کارنامه کاری علی باباچاهی پرداخته و همچنین آثاری از شاعران استان‌های اصفهان، تهران، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و کردستان را منتشر کرده است.

صحت اضافه کرد: مروری بر کارنامه باباچاهی در شعر و نقد، پرونده‌ای درباره زندگی و شعر تندر کیا و نگاهی به جهان شعری سورئالیسم‌ها از بخش‌های مهم شماره اخیر این نشریه تخصصی است؛ همچنین در بخش هم‌زبانان مجله نیز شعرهایی از شاعران افغانستان منتشرشده است.

او خاطرنشان کرد: شماره بیست و سوم مجله «وزن دنیا» در ۲۰۴ صفحه منتشرشده و از طریق کتاب‌فروشی‌ها، کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر و سایت نشریه قابل خریداری است.

به گزارش کا 118، ماهنامه «وزن دنیا» نشریه‌ تخصصی حوزه شعر فارسی است که از خردادماه ۱۳۹۸ به‌عنوان تنها رسانه‌ شعر در ایران و با هدف بازتاب‌دادن تجربه‌ شعر معاصر فارسی در ایران و کشورهای هم‌زبان منتشر می‌شود. این نشریه در هر شماره به معرفی و نشر آثار شاعران استان‌های ایران و سایر کشورهای فارسی‌زبان و همچنین شاعران فارسی‌زبان مهاجر می‌پردازد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا