اقتصاد

معرفی خوشمزه ترین میوه های پاییزی با اسنپ فود

معرفی  خوشمزه ترین میوه های پاییزی با اسنپ فود

 اینکار را می‌توان از طریق میو‌های خوش طعم و رنگارنگی که در این فصل وجود دارد، انجام داد. زیرا تمام این میوه‌ها سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان هستند و تا حدودی می‌توانند به پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها کمک کنند.

در ادامه به معرفی خوشمزه ترین میوه های پاییزی می‌پردازیم تا با خواص آن‌ها بیشتر آشنا شوید اما قبل از آن می‌توانید لیست میوه های پاییزی را در لینک https://blog.snappfood.ir/%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%B2/ ببینید.

انواع میوه های پاییزی

در پاییز نسبت به بهار و تابستان، تنوع میوه‌ها زیاد نیست و بیشتر آنها دارای ویتامین‌هایی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. در اینجا به معرفی برخی از میوه‌ های پاییزی معروف، خواصی که برای بدن دارند و همچنین موارد مصرف آن خواهیم پرداخت:

انار

انار از جمله میوه‌های محبوب و بسیار خوش طعم فصل پاییز است. این میوه در کنار ظاهر و رنگ بسیار جذابش، خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. به عنوان مثال آنتی اکسیدان موجود در این میوه به افزایش گردش خون، بهبود بیماری‌های قلب، جلوگیری از بیماری‌های عفونتی و حتی سلامت پوست و مو کمک می‌کند.

از این میوه پر خاصیت برای تهیه سالاد میوه، سس انار، زیتون پرورده، چند نوع نوشیدنی، غذا‌هایی چون مرغ شکم پر، سالاد انار و حتی دسر و چیز کیک استفاده می‌کنند.

انجیر

انجیر به عنوان یکی دیگر از میوه‌های بسیار مفید فصل پاییز، سرشار از ویتامین و مواد معدنی چون فیبر است. بنابراین به خوبی می‌تواند روی پاکسازی و تقویت روده‌ها موثر باشد. همچنین چون در ترکیباتش پتاسیم و کلسیم وجود دارد، تا حدودی می‌تواند به تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند. مربای انجیر بسیار خوشمزه است. حتی این میوه در داخل تارت و کیک نیز طعم بی نظیری خواهد داشت.

سیب

سیب در تمام فصل‌ها وجود دارد و مصرف روزانه آن به سلامت بدن کمک می‌کند. زیرا این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و به ویژه در فصل پاییز، به خوبی می‌تواند ایمنی بدن را افزایش دهد. این میوه پرخاصیت برای پخت چند نوع غذا، کیک، اسموتی، آبمیوه و… استفاده می‌شود.

گلابی

گلابی به عنوان یکی از میوه‌های فصل پاییز، سرشار از فیبر است و مصرف آن در طول روز به بهبود حرکات روده و درمان یبوست کمک می‌کند. همچنین تا حدودی می‌تواند در افزایش سیستم ایمنی و درخشندگی و شفافیت پوست و مو نیز موثر باشد.

Picture5

از این میوه خوشمزه  برای تهیه انواع کیک، شیرینی و حتی کمپوت می‌توان استفاده کرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که هرچقدر پوست گلابی‌ معطر و شفاف‌تر باشد، شیرین و رسیده‌تر است.

پرتقال

پرتقال از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین میوه‌های فصل پاییز است که در مدل‌های مختلفی آن را پرورش می‌دهند. این میوه نیز حاوی مقادیر زیادی ویتامین سی و پتاسیم است و به بهترین شکل می‌تواند از سرماخوردگی و آنفولاتزا پیشگیری کند. پرتقال در آشپزی کاربرد‌های زیادی دارد و از آن برای پخت انواع غذا مانند مرغ پرتقالی، سالاد میوه، انواع کیک، دسر و اسموتی می‌توان استفاده کرد.

نارنگی

نارنگی یکی دیگر از میوه‌های مفید و پرطرفدار این فصل است. این میوه مقادیر زیادی مواد معدنی مانند پتاسیم و فسفر و ویتامین‌هایی چون A و بتاکاروتن دارد. بنابراین مصرف روزانه آن به افزایش گردش خون، کاهش استرس و آرامش اعصاب کمک می‌کند. با این میوه می‌توانید اسموتی، کیک و سالاد میوه درست کنید.

خرمالو

خرمالو نیز با طعمی شیرین و گس، جزو میوه‌های محبوب پاییز شناخته می‌شود. البته انتخاب این میوه کاملا سلیقه‌ای است و برخی از افراد به طعم آن علاقه‌ای ندارند. اما اگر آن را به صورت روزانه مصرف کنید، یک منبع عالی از منگنز، ویتامین c و ویتامین A خواهد بود. همچنین این میوه به شدت روی چربی سوزی و کاهش وزن تاثیر می‌گذارد. از خرمالو می‌توان برای تهیه اسموتی، چیز کیک و دسر استفاده کرد و طعم بسیار خاصی را ایجاد می‌کند.

کیوی

کیوی نیز منبع غنی از ویتامین سی است و به تقویت سیستم ایمنی و افزایش درخشندگی پوست کمک می‌کند. افراد زیادی به طعم این میوه علاقه دارند و از آن در بسیاری از نوشیدنی‌های خود استفاده می‌کنند. این میوه همچنین سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است و به عنوان یک ملین باعث پاکسازی روده و دفع سموم شود. انواع نوشیدنی و اسموتی را می‌توان با این میوه درست کرد. حتی لواشک کیوی نیز بسیار ترش و خوشمزه می‌شود.

لیمو شیرین

یکی از مرکبات بسیار عالی و خوشمزه لیمو شیرین است. این میوه سرشار از ویتامین سی است و به افزایش سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از کاهش آب بدن، جلوگیری از سرماخوردگی و حتی ناراحتی‌های معده کمک خواهد کرد. آب لیمو شیرین به همراه آب پرتقال ترکیب بسیار جذابی را ایجاد می‌کنند.

طرز تهیه سالاد میوه ‌های پاییزی

سالاد میوه یکی از پرطرفدارترین انواع سالاد است که می‌توانید با ترکیب میوه‌هایی که در اینجا عنوان شد آن را تهیه کنید. این سالاد به دلیل انواع ویتامین و مواد معدنی که در داخل میوه‌های آن وجود دارد، از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و می‌توانید به عنوان یک میان وعده جذاب از آن لذت ببرید.

Picture8

برای تهیه سالاد پاییزی ابتدا میوه‌های دلخواه خود را انتخاب کرده و در ظرفی خرد کنید. البته ترتیب و میزان اضافه کردن آن‌ها بسیار مهم است. به عنوان مثال گریپ فروت میوه تلخ و ترشی است و باید پوست آن به طور کامل جدا شود. همچنین بهتر است آن را در آخر به سالاد اضافه کنند تا طعم تلخی ایجاد نکند. پس از طی این مراحل کافیست آبمیوه‌های دلخواه خود را به این ترکیب اضافه کنید تا سالاد میوه های پاییزی آما‌ده‌ شود. البته ترکیب آن را با همراه خامه یا سس میوه نیز طعم بسیار متفاوت و جذابی ایجاد خواهد کرد. انواع دیگری از روش‌های تهیه سالاد میوه را در لینک https://blog.snappfood.ir/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87/ ببینید.

به نظر شما ترکیب کدامیک از میوه‌های پاییزی طعم جذاب‌تری دارد؟ نظرات خود را در مورد ترکیب مورد علاقه‌تان با ما به اشتراک بگذارید.

 

پایان رپرتاژ آگهی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا