فرهنگ و هنر

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کرمانشاه آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار کا 118، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمانشاه روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی گفت: برای شرکت در بخش استانی این جشنواره حدود ۷۰۰ اثر در قالب‌های مختلف قصه، داستان آیینی و کهن و دیگر حوزه ها مانند پادکست، زبان اشاره برای ناشنواییان از سراسر استان کرمانشاه ارسال شده است.

«محمدخیاط زنجانی» افزود: از این تعداد در مرحله پایش و داوری اولیه ۵۷ اثر برای مرحله استانی انتخاب شده که به مدت سه روز از امروز هیجدهم تا بیستم مهر صبح و ظهر برای بچه ها و دانش آموزان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش در خواهد آمد و برگزیدگان جشنواره نیز به مسابقات قصه‌گویی کشوری راه خواهند یافت.

وی قصه‌گویی را یکی از فرهنگ‌های غنی، سنتی و لذت بخش کشور دانست و گفت: باید همه در راستای پایداری و ارتقاء آن تلاش کنیم زیرا یکی از روش‌های زیبای قرآنی است که خداوند تبارک و تعالی برای انتقال منظورش از قصه گویی در قرآن کریم استفاده کرده است.

زنجانی در ادامه با اشاره به تحولات روز تکنولوژی گفت: در بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی بخش های جدید مانند پادکست (صدا) برای ترویج قصه گویی در فضای مجازی و همچنین زبان اشاره برای قصه گویی برای ناشنواییان به این دوره از جشنواره قصه گویی اضافه شده است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در پایان ابراز امیداروی کرد که دانش آموزان و کودکان از اجرای قصه‌ها و برنامه های متنوع این جشنواره لذت ببرند و بچه ها با تعریفی که از این برنامه ها برای خانواده و دوستان شان می کنند، سفیرانی باشند که بچه های بیشتری به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سر بزنند.

در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین جشنوراه بین المللی قصه گویی کرمانشاه که مسئول دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کرمانشاه سخنران اصلی آن بود، «علیرضا شهرستانی» به جای سخنرانی برای مدیران و مسئولان برای بچه ها شعر خواند و با اجرای حرکاتی بازی گونه آنها را سرگرم کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا