اقتصاد

مدل دکوراسیون اتاق خواب همراه با راهنمایی اندازه تشک

مدل دکوراسیون اتاق خواب همراه با راهنمایی اندازه تشک

راهنمای چیدمان اصولی آیتم‌های اتاق خواب به همراه انتخاب تشک مناسب

بدون شک اطلاع از چیدمان اصولی آیتم‌ها در اتاق خواب به همراه انتخاب سایز مناسب تشک برای تختخواب تاثیر بسیار زیادی بر داشتن خوابی آرام دارد. از طرفی دیگر بر اساس آنچه که در باورهای فنگ‌شویی وجود دارد، چیدمان سرویس خواب در اتاق و همینطور سایر لوازم بر دیگر قسمت‌های خانه تاثیر زیادی می‌گذارد. برای انتخاب سایز مناسب تشک هم فارغ از ترجیحات شخصی، فاکتورهای زیادی وجود دارند که باید قبل از خرید به آن‌ها توجه کنید. این مطلب یک راهنمای جامع برای مدل دکوراسیون اتاق خواب و انتخاب ابعاد مناسب برای تشک تخت است. بنابراین بهتر است تا پایان این مطلب را دنبال کنید.

نکاتی که به شما در انتخاب سایز مناسب تشک کمک زیادی می‌کنند

اندازه تشک یک نفره و دو نفره و به طور کلی انتخاب سایز مناسب برای انواع تشک، پرسشی است که برای هر فردی که به دنبال خرید تشک جدید است، ایجاد می‌شود. در صورتی که برای پاسخ دقیق به این پرسش باید به فاکتورهای مختلفی توجه شود.

5879

از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متراژ دقیق اتاق خواب
  • شریک خواب شما
  • اندازه بدن
  • میزان فضایی که در اختیار دارید
  • بودجه شما
  • مشکل یا بیماری خاص

خرید یک تشک جدید برای همه شرایط یکسانی ندارد، بنابراین ارزیابی نیازهای فردی ضروری است. اگر از مشکلات ستون فقرات و دیسک کمر رنج می‌برید و یا عادات خواب به خصوصی دارید بهتر است با در نظر گرفتن این موارد دست به انتخاب سایز مناسب تشک نمایید. در ادامه هر یک از موارد بالا به صورت کامل شرح داده می‌شوند.

متراژ اتاق خواب در انتخاب سایز مناسب تشک، عاملی تعیین‌کننده است

در واقع این فضای اتاق خواب شما است که مشخص می‌کند چه سایزی از تشک برای شما مناسب‌تر و بهتر است. به همین خاطر قبل از انتخاب و خرید تشک، بهتر است از متراژ اتاق خواب خود آگاهی داشته باشید و برای رفت و آمد آسان سایز مناسب تشک را انتخاب کنید.

شریک خواب افراد، موضوعی مهم برای انتخاب سایز مناسب تشک است

آیا شما فردی هستید که به تنهایی می‎‌خوابید یا اینکه تخت خوابتان را با شخص دیگری به اشتراک می‌گذارید؟ آیا فرزند یا پت در منزل دارید که معمولا به همراه شما می‌خوابند؟ آیا در زمان خواب به اصطلاح در خواب غلط می‌زنید؟

پاسخ به این سوالات برای خرید سایز مناسب تشک تخت خواب بسیار ضروری است. به طور معمول تشک‌های عرض ۹۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ تشک یک نفره و تشک‌های عرض ۱۶۰، ۱۸۰ و ۲۰۰ تشک دو نفره شناخته می‌شود. در صورتی که دو نفر بر روی تخت می‌خوابند توجه به موقعیت خواب هر یک و همچنین فضایی که نیاز دارند کمک خواهد کرد تا سایز صحیح تشک را انتخاب کنند. برای مثال اگر هر کدام در خواب به فضای نسبتا زیادی احتیاج دارند و زیاد جابه‌جا می‌شوند تشک دو نفره عرض ۱۸۰ و ۲۰۰ فضای کافی و زیادی را برای خواب هر فرد به طور مجزا فراهم خواهد کرد.

توجه به قد و عرض شانه به منظور محاسبه اندازه بدن

در زمان انتخاب تشک باید به دقت قد و عرض شانه خود را در نظر بگیرید. طول استاندارد همگی سایزهای تشک ۲۰۰ سانتی‌متر می‌باشد و در صورت تمایل به کمتر یا بیشتر شدن میزان آن باید تشک یا تختخواب خود را با اندازه مورد نظر خود سفارش بدهید. معمولا برای افرادی با اندام متوسط تا بزرگ، تشک و تختخواب عرض ۱۲۰ و ۱۴۰ توصیه می‌شود تا بتوانند فضای کافی و راحتی در زمان خواب داشته باشند.

برای انتخاب سایز مناسب تشک باید به فضا هم توجه کرد

بهتر است عادات فردی خود را در زمان خواب در نظر داشته باشید تا در نهایت به سایز مناسب برسید. در صورتی که در خواب بیش از حد جابه‌جا می‌شوید و یا با در اختیار داشتن فضای زیاد در زمان خواب راحت‌تر هستید، از بین تشک‌هایی با عرض ۱۲۰، ۱۴۰ و یا حتی ۱۶۰ می‌توانید تشک مورد علاقه‌ خود را انتخاب کنید. در ادامه در قالب جدولی این موارد را به شکل تکمیلی برای شما شرح می‌دهیم.

87489

اصول داشتن یک دکوراسیون مدرن برای اتاق خواب

 برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه، دخترانه و عروس نکاتی وجود دارند که باید حتما به آن‌ها توجه داشته باشید. یکی از اصلی‌ترین وسایل در سرویس خواب، میز توالت یا همان میز آرایش است. به طور کلی میز توالت نباید در مقابل تختخواب قرار داشته باشد. زیرا به علت وجود آینه و پدیده‌ای به نام انعکاس تصاویر تختواب به بیرون از اتاق جلوه مناسبی نخواهیم داشت.

98879

استانداردهای چیدمان دکوراسیون تختخواب

چیدمان صحیح سرویس خواب و به صورت کلی چگونگی چیدمان اتاق خواب، نقش بسیار مهمی در ایجاد آرامش در این بخش از خانه دارند؛ در نتیجه برای چگونگی و نحوه چیدمان دکوراسیون اتاق خواب، اصول یا استاندارد‌هایی را باید در نظر بگیرید.

اصول چیدمان اتاق خواب به ویژه تخت، شامل موارد زیر خواهد بود:

  • قرار دادن تاج تخت در دورترین نقطه درب ورودی: تاج تخت باید 5 سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته باشد و در دخترانه یا پسرانه بودن تخت نیز این موضوع تفاوتی را ایجاد نمی‌کند
  • قرار دادن تختخواب به دور از پنجره: این کار به دلیل محافظت در برابر مشکلاتی مثل شکستن شیشه و احتمال آسیب رسیدن به افراد و همچنین به دلیل تجربه خوابی آرام در زمان تابش نور خورشید انجام می‌شود
  • انتهای تخت خواب نباید روبروی درب اتاق باشد: در علم فنگ‌شویی با این کار از ورود انرژی منفی به محیط جلوگیری خواهد شد

ویترا مبل؛ مرجعی تخصصی برای خرید مبلمان و دکوراسیون اتاق خواب

ویترا مبل یکی از باسابقه‌ترین فروشگاه‌های مبلمان و سرویس خواب در کشور است. در ویترا مبل تمامی محصولات با نرخی منطقی و به صورت مستقیم از تولیدی به دست کاربران در سراسر کشور می‌رسند. در تولید تمامی مبلمان و سرویس خواب‌های پسرانه، دخترانه و عروس ویترا مبل از مرغوب‌ترین متریال‌ها و همچنین کمک فنی استادکاران ترکیه‌ای استفاده شده است. این مجموعه بهترین انتخاب برای افراد است. چرا که دیگر با ویترا مبل، نیازی به مراجعه به بازار مبل و صرف وقت و هزینه نیست.

پایان رپرتاژ آگهی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا