کارگری

شماره‌گذاری وسایط نقلیه نوشماره بدون اسقاط خودروهای فرسوده ممنوع است

شماره‌گذاری وسایط نقلیه نوشماره بدون اسقاط خودروهای فرسوده ممنوع است

به گزارش کا 118 از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، «مهران سالاریه» افزود: بر اساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو و اصلاحیه این ماده، یکی از ارکان شماره‌گذاری وسایط نقلیه تولیدی یا وارداتی نوشماره، دریافت مجوز از ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده است.

وی گفت: بر این اساس همه وسایط نقلیه نوشماره اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت برای دریافت مجوز شماره‌گذاری یا مشمول ارائه گواهی اسقاط یا پرداخت وجه به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تصریح‌کرد: در همین زمینه مکاتبه‌ای با رئیس پلیس راهور فراجا انجام شده تا الزام دریافت مجوز ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در فرآیند شماره‌گذاری خودروهای نوشماره لحاظ شده و هیچ خودرویی خارج از این فرآیند شماره‌گذاری نشود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان یا واردکنندگان انواع خودرو باید نسبت به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.ir اقدام و فرآیند مشخص شده را مطابق قانون برای دریافت مجوز شماره‌گذاری محصولاتشان طی کنند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا