فرهنگ و هنر

۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان گردشگری کشور اختصاص یافت

به گزارش کا 118، روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از سعید اوحدی اعلام کرد: با توجه به توافق بعمل‌آمده با کمیته تسهیلات مجلس شورای اسلامی درباره تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به‌زودی شاهد ارائه این تسهیلات به فعالان گردشگری کشور خواهیم بود.

وی در مراسم افتتاح یک هتل در شهر اصفهان افزود: در سه سال گذشته با موج‌های پی‌درپی کرونا مواجه بودیم بنابراین فعالان گردشگری در ایران همانند دیگر کشورها دچار آسیب‌های فراوانی شدند.

اوحدی با بیان اینکه معتقدیم دولت باید از این فعالان در حد توان خود حمایت کند، اظهار داشت: برای نخستین بار در تاریخ حیات صنعت گردشگری ایران، با رایزنی‌های متعدد با کمیته‌های اقتصادی مجلس به‌ویژه کمیته تسهیل در اشتغال، موفق به جلب حمایت نمایندگان مجلس درباره تخصیص ۱۰۰هزار میلیارد ریال اعتبار به‌منظور توسعه کسب‌وکارهای مربوط به صنعت گردشگری در ایام پسا کرونا شدیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا در سال مالی ۱۴۰۱ بتوانیم این تسهیلات را در اختیار فعالان گردشگری به‌ویژه سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری و در قالب تسهیلات بانکی قرار دهیم.

همچنین امروز با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی ۲ هتل در محور تاریخی شهر اصفهان با ظرفیت ۲۰۰ تخت افتتاح شد.

بیش از یکهزار و ۳۰۰ مجموعه گردشگری در قالب هفت جامعه هتلداران، مهمان‌پذیران، دفاتر خدمات مسافرتی، اقامتگاه‌های بومگردی، مناطق نمونه گردشگری، سفره‌خانه‌های سنتی و مراکز تفریحی در پهنه استان اصفهان به گردشگران خدمات‌رسانی می‌کنند.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های “وزوان” ،”مزدآباد” و “مون” به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا