ورزشی

بدشانسی بزرگ برای ستاره جدید منچستریونایتد

بدشانسی بزرگ برای ستاره جدید منچستریونایتد

به گزارش کا 118، مارک لتر، فیزیوتراپ سابق باشگاه لیورپول، طی یادداشتی برای دیلی میل وضعیت مصدومیت راسموس هویلوند، مهاجم جدید منچستریونایتد، را تشریح کرده که در ادامه می‌خوانید:

مشخص شده که راسموس هویلوند، دچار شکستی استرسی(استرس فرکچر) شده است. این مصدومیت خیلی جدی نیست و در فوتبالیست‌های جوان بسیار رایج است.

اغلب فوتبالیست‌ها در سن 17، 18 یا 19 سالگی به دلیل شدت و حجم تمرینات روی اسکلتی که کاملا به بلوغ نرسیده، به طور ناگهانی دچار چنین آسیبی می‌شوند.

چنین مصدومیتی معمولاً در قسمت پایین کمر رخ می‌دهد. دویدن، چرخش، ضربه زدن و پریدن مکرر شرایط ایجاد این مصدومیت را فراهم می‌کند.

بروز چنین مصدومیتی یک کمی احساس درد و سفت شدن در ناحیه آسیب خواهد داشت. در اسکن‌ها، چنین آسیبی به صورت یک خط بسیار ظریف در میان یک استخوان بسیار کوچک نشان داده می شود. به هر شکل این مصدومیت یک شکستگی است و بازیکن نمی‌تواند همچنان به تمرینات ادامه بدهد.

بیشتر اوقات، این مصدومیت فقط در یک طرف، چپ یا راست یک استخوان رخ می‌دهد. اگر در هر دو طرف باشد، این موضوع جدی‌تر است، زیرا در این صورت خطری وجود دارد که مهره‌ها ممکن است بلغزند و به نخاع فشار وارد کنند، و این نیاز به زمان و ارزیابی دقیق‌تری دارد.

در مصدومیت فقط از یک طرف استخوان، بازیکن دو تا سه ماه برای بازگشت زمان لازم دارد. از آنجایی که راسموس هویلوند در 19 ژوئن برای دانمارک بازی می‌کرد، هنوز می توانست حداقل شش هفته از آمادگی کامل خود فاصله داشته باشد.

بدون دانستن شدت آسیب خاص، نمی توان مطمئن بود اما ریکاوری و بازگشت به مدت سه ماه برای یک شکستگی مانند مصدومیت هویلوند یک بازه پیش بینی شده خوب است.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا