ورزشی

عبادزاده: مهم سه امتیاز است که پرسپولیس به آن دست پیدا کرد

عبادزاده: مهم سه امتیاز است که پرسپولیس به آن دست پیدا کرد

به گزارش کا 118، روح‌الله عبادزاده، مدافع دهه 60 پرسپولیس در خصوص شرایط پرسپولیس در این فصل و کیفیتی که از خود در مقابل تیم اراکی ارائه داد، معتقد است که نسبت به هفته اول نمایش خوبی را ارائه داده است و کسب سه امتیاز هفته اول را استارت موفق و تأثیرگذاری برای پرسپولیس می‌داند.

 

نمایش هفته اول پرسپولیس مقابل تیم اراکی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به هر حال همیشه این گونه بوده که در بازی اول نمی‌توان تیم‌ها را محک زد. در دیدار اول تیم‌ها در شرایط فنی و هماهنگی خوبی قرار ندارند. تیم‌ها در هفته اول شناخت خوبی از یکدیگر ندارند و به همین دلیل نباید ملاک سنجش تیم‌ها را بازی هفته اول قرار داد. پرسپولیس در هفته اول چندان خوب نبود اما با وجود این فکر می‌کنم آنچه که مهم بود کسب سه امتیاز مهم ابتدای فصل بود که از این نظر پرسپولیس موفق عمل کرد و استارت لیگ را با پیروزی زد که این مسأله نکته اصلی و حایز اهمیت و هدف اصلی کادر فنی پرسپولیس بود که خوشبختانه پرسپولیس به این مهم دست یافت. هر چند که مشکلات و ایراداتی هم وجود داشت که باید برطرف شود وگرنه در بازی‌های بعدی ممکن است مشکلاتی برای پرسپولیس به وجود آید.

شرایط فنی پرسپولیس را چگونه ارزیابی کردید؟

پرسپولیس در نیمه اول چند موقعیت داشت که می‌توانست از آنها بهتر استفاده کند و به گل برسد، خصوصاً موقعیتی که نصیب زاهدی شد و این مهاجم جدید شاید با کمی عجله آن را از دست داد. به هر حال در نیمه اول چند موقعیت را از دست دادند تا در نیمه دوم کارشان سخت شود؛ دقیقاً مسأله‌ای که حتماً باید در بازی‌های آینده برطرف شود چون در غیر این صووت مشکلاتی برای پرسپولیس به وجود می‌آید که شاید جبرانش سخت باشد.

در رابطه با چیدمان تیم پرسپولیس مقابل تیم اراکی چه نقدی دارید؟

به نظرم یحیی نباید بازیکن خارجی که فصل قبل یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بود را به راحتی بیرون بگذارد. مدافعی که حتماً می‌تواند به کار پرسپولیس بیاید. قرارداد گولسیانی را برای این فصل به سختی تمدید کردیم بنابراین نباید چنین بازیکنی که خیلی ساده و تکضرب بازی کرده و هم در دفاع و هم در حمله کارساز است، به راحتی کنار بگذاریم. بازیکنی که فصل قبل بهترین پنالتی‌زن تیم و علاوه بر عالی ظاهر شدن در کار دفاعی در کارهای هجومی نیز بسیار خوب بود. از این رو نباید به این سادگی چنین بازیکنی را نیمکت‌نشین کنیم و از‌ پورعلی گنجی و بقیه مدافعانمان به شکل بهتری استفاده کنیم. سرمربی تیم مسئولیت فنی تیم را بر عهده دارد اما ایشان نمی‌تواند گولسیانی را به شکل متوالی روی نیمکت بگذارد چون این مسأله برای تیم مشکل‌ساز خواهد شد. سرمربی پرسپولیس می‌تواند با روش 2-5-3 بازی کند و یا حتی از یکی از مدافعانش مانند کنعانی‌زادگان در مواقعی که پرسپولیس در گلزنی به مشکل می‌خورد استفاده کند. مدافعی که در شروع فوتبالش در پست مهاجم بازی کرده است. پورعلی گنجی بازیکنی است که قبلاً در پست هافبک دفاعی هم کار کرده است. از این رو در صورتی که نیاز باشد سرمربی تیم می‌تواند از او در پست هافبک دفاعی استفاده کند. به هر حال به نظرم یحیی باید در چیدمان دفاعی‌اش تغییرات مثبتی ایجاد کند و قدرت خط حمله‌اش را هم افزایش دهد.

درست نشدن ورزشگاه آزادی هم اعتراضات و نگرانی بازیکنان پرسپولیس را به همراه داشته است!

به هر حال حتماً بازیکنان پرسپولیس به عنوان پر هوادارترین تیم آسیا حق دارند که در حضور تماشاگران بازی کنند و من نمی‌دانم چه کسی مسبب این کار بوده که با وجود اینکه4،3 ماه وقت برای بازسازی وجود داشته، یک هفته قبل از شروع بازی‌ها به فکر بازسازی بیفتند. به نظرم این مسأله اصلاً درست نبوده و به نظرم هر چه بوده قطعاً به سود پرسپولیس نماینده اول ایران در آسیا نیست که با چنین شرایطی در ورزشگاه خانگی‌اش بازی کند. قطعاً این مسأله خیلی به ضرر پرسپولیس تمام می‌شود و وقتی به بازی‌های آسیایی پرسپولیس و دیدارهای مهم خانگی پرسپولیس نظیر بازی با سپاهان و دیدارهای مهم خانگی دیگرش فکر می‌کنیم به این مسأله می‌رسیم که چقدر پرسپولیس متضرر خواهد شد و چقدر باید مسئولان در جهت بازسازی ورزشگاه آزادی بکوشند هر چند که من نمی‌دانم واقعاً در چند ماه گذشته چه کار می‌کردند.

توصیه فنی‌تان برای سرمربی پرسپولیس چیست؟

ما از یحیی راضی هستیم. ایشان مربی بوده که خیلی خوب کار کرده است اما حتماً یک مربی باید در مواقع لازم خلاقیت بیشتری به خرج دهد و با جابه‌جایی و تغییر پستی که در بازی بازیکنان خودش به وجود می‌آورد، از بازیکنان تیمش به بهترین شکل ممکن بازی بگیرد اما جدا از صحبت‌هایی که داشتم به نظرم پرسپولیس حتماً به مهاجم نیاز دارد ضمن اینکه در هر پست هم باید دو بازیکن خوب داشته باشد مثلاً سروش در پست پلی‌میکر تنهاست و حتماً پرسپولیس جدا از مهاجم باید یک پلی‌میکر هم بگیرد تا برای بازی در سه جام مشکلی نداشته باشد.

در رابطه با حضور دروازه‌بان برزیلی چه صحبتی دارید؟

وقتی 5،4 دروازه‌بان خوب در پرسپولیس داریم برای چه باید به عنوان دروازه‌بان ذخیره از خارجی استفاده کنیم و از داشته‌های خودمان استفاده نکنیم. آن هم در شرایطی که با این همه مشکل مالی مواجه هستیم و برای مهاجم هم کمبود پول داریم. پس دلارها را خرج آوردن مهاجم کنیم نه دروازه‌بان جوانی که حضورش تفاوتی با استفاده از دروازه‌بان داخلی ندارد.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا