ورزشی

برگزاری مراسم امضا سند همکاری‌های ورزشی ایران و ویتنام

 برگزاری مراسم امضا سند همکاری‌های ورزشی ایران و ویتنام

به گزارش کا 118، تفاهم‌نامه همکاری ورزشی میان ایران و ویتنام عصر امروز (چهارشنبه۱۸ مردادماه) در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با حضور سید محمدپولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و محمدحسن تقی‌زاده مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان به امضا رسید.

 در سفری که وونگ دین هوئه، رییس مجلس ملی ویتنام به تهران داشت ضمن اعلام آمادگی خود جهت همکاری ورزشی مابین کشورهای ایران و ویتنام، معاون وزیر فرهنگ، ارشاد و گردشگردی این کشور را بعنوان طرف امضای این قرارداد معرفی کرد.

در ادامه امضای تفاهم نامه سیدمحمدپولادگر ضمن خوش آمدگویی به معاون وزیر ورزش، فرهنگ و گردشگری ویتنام از مردم ویتنام بعنوان مردمی سختکوش و سمبل مقاومت یاد کرد و گفت: امیدوارم تفاهم نامه ای که امروز به امضا رسید مقدمه ای برای ادامه و تحکیم روابط دوستانه بین دو کشور از طریق دیپلماسی ورزشی باشد.

وی افزود: اکنون در دانشگاه های ایران رشته های تربیت بدنی تا مقطع دکترا تدریس میشود و ما این آمادگی را داریم که در ادامه امضای این تفاهم نامه پذدیرای دانشجویان ویتنامی در رشته های مختلف ورزشی در ایران و تبادل دانش و ظرفیت های ورزشی مابین دو کشور باشیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: امیدوارم به زودی دیداری با حضور روسای فدراسیون های ورزشی ۲ کشور در ایران در راستای بررسی تخصصی ظرفیت های ورزشی کشورهای ایران و ویتنام و اجرای تفاهم نامه‌های همکاری‌های ورزشی داشته باشیم.

در ادامه معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری ویتنام با اشاره به قدرت و قوت فوتبال و والیبال ایران در آسیا گفت: خوشبختانه روسای فدراسیون های فوتبال کشورهای ایران و ویتنام روابط بسیار عمیقی دارند و ما امیدواریم که در ادامه این همکاری بتوانیم در آینده نزدیک میزبان تیم ملی فوتبال ایران در ویتنام باشیم.

وی افزود: همچنین تلاش میکنیم که با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم دانشجویان ورزشی ویتنام را جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترا به ایران اعزام کنیم و در کنار ادامه روابط ورزشی مابین ۲ کشور شاهد برقراری روابط دانش و آموزش در راستای ارتقا ورزش کشورها نیز باشیم.

هوانگ دائو کوئونگ تاکید کرد: ما سعی میکنیم برای اجرایی شدن تفاهم نامه های ورزشی مابین ۲ کشور، پیش از دیدار مجددمان اطلاعاتی کامل از ورزش ویتنام  را در اختیار وزارت ورزش و جوانان ایران قرار دهیم که بتوانیم همکاری هایمات را دقیق تر ادامه دهیم.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا