ورزشی

تشکیل فراکسیون ورزش کارگری گامی بزرگ در صیانت از نیروی کار

تشکیل فراکسیون ورزش کارگری گامی بزرگ در صیانت از نیروی کار

به گزارش کا 118، با پیگیری های اداره کل ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و تعامل با قوه مقننه 30 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی پیشنهادی به هیات رییسه مجلس خواستار تشکیل فراکسیون ورزش کارگری شدند.  

در بخشی از نامه ایی که با امضای 30 نفر از نمایندگان تقدیم هیات رییسه شده است آمده است: با عنایت به بند 3 اصل 3 قانون اساسی که توسعه تربیت بدنی و ارائه خدمات ورزشی به آحاد جامعه به عنوان یک مهم شمره شده است ، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول مرتبط با ورزش کارگری در راستای سلامت و صیانت روانی و جسمانی نیروی کار است، موضوعی که با توجه به تاکید رهبری در دیدار هفته کارگر با نمایندگان جامعه کارگری بیان شد ،نیازمند ورود جدی و فوری می باشد.  

لذا لزوم حمایت قانونی و بالادستی از ورزش کارگری احساس می گردد.  

از آنجا که ورزش کارگری با داشتن بیش از 300 مجموعه ورزشی و فرهنگی و قریب به 14 میلیون خانوار کارگری که 50 درصد جامعه را شامل می شود نقش مهمی در افزایش سطح سلامتی نیروی کار ، کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد ، بهره وری تولید و به تبع آن تاثیر مثبت در افزایش سطح تولید ناخالص داخلی دارد از این رو شایسته است از منظر اسناد نظارتی و بالادستی مورد توجه قرار گیرد.

با عنایت به این مهم امضا کنندگان این متن تشکیل فراکسیون ورزش کارگری را خواهانیم. یقینا تشکیل فراکسیون ورزش کارگری می تواند صدای رسای جامعه کارگری در خانه ملت باشد و بعد از این ورزش کارگری خواسته های برحق خود را بسیار رساتر و جدی تر از همیشه پیگیر خواهد بود. حمایت از مجموعه ها و توسعه و نگهداری 300 مجموعه ورزشی – فرهنگی و اقامتی و توجه به اصل ورزش کارگری به عنوان محور اصلی تولید و اقتصاد جامعه و پیگیری جدی درآمدهای ناشی از ماده 154 قانون کار که به دلیل نبود ضمانت های اجرایی مدتهاست کم رنگ شده و بسیاری از موارد دیگر که با سلامت نیمی از افراد جامعه سروکار دارد با تشکیل فراکسیون ورزش کارگری تسریع خواهد شد.  

شایان ذکر است که فراکسیون ورزش کارگری نخستین فراکسیون تخصصی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی است که از اهمیت ویژه ای برای جامعه کار وتلاش برخوردار است . توجه به اهمیت سلامتی و صیانت از نیروی کار و تاثیر بسیار بالایی که ورزش در سلامت نیمی از افراد جامعه دارد و همچنین ارتقا سطح کمی و کیفی نیروی کار سالم و با نشاط ضرورت تشکیل فراکسیون ورزش کارگری کمک مهمی در این فرایند خواهد داشت.

یادداشت: سیدرضافیض آبادی

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا