کارگری

تمامی مسلمانان عزادار اربعین حسینی هستند

تمامی مسلمانان عزادار اربعین حسینی هستند

دبیرکل خانه کارگر گفت: حادثه کربلا آن قدر با عظمت است که هنوز هم شیعه و سنی باهم عزادار اربعین حسینی می‌شوند و به جز فرقه وهابیت، تمامی مسلمانان حرمت اربعین را حفظ می‌کنند.

به گزارش خبرنگار کا 118، علیرضا محجوب در مراسم عزاداری اربعین حسینی که شنبه ۲۶ شهریورماه در خانه کارگر برگزار شد، اظهار داشت: با اینکه شیعیان سه روایت مختلف را درباره واقعه اربعین حسینی بیان می‌کنند اما همه اتفاق نظر دارند که مراسم اربعین در همان سال ۶۱ هجری برگزار شده است.

دبیرکل خانه کارگر افزود: همه علمای قرون گذشته و معاصر اتفاق نظر دارند که در روز اربعین جابربن عبدالله انصاری در کنار مزار اباعبدالله الحسین (ع) حاضر شده و عزاداری کرده است و ما شیعیان هم وظیفه داریم هرساله اربعین حسینی را گرامی بداریم.

وی در ادامه گفت: برخی از علمای قرن هفتم و هشتم هجری مانند سیدبن طاووس و ابن شهرآشوب و همچنین علامه مجلسی بر این باور بودند که اسرای حادثه عاشورا در اربعین سال ۶۱ در کربلا حضور داشتند.

نماینده ادوار مجلس افزود: آنچه که امروز به عنوان مراسم راهپیمایی اربعین برگزار شد و هرساله نیز تکرار می‌شود ابتکاری بود که از سوی آیت الله سیدمحمدباقر حکیم راه اندازی شد و مردم عراق و شیعیان جهان مدیون او هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه مواظب باشیم در برپایی نهضت راهپیمایی اربعین حسینی از افراط و تفریط به دور باشیم، تصریح کرد: کسانی که راجع به نهضت مذکور اطلاعی ندارند نباید با اظهاراتشان باعث انحراف باورهای مردم شوند.

دبیرکل خانه کارگر افزود: حادثه کربلا و مراسم اربعین غریب بوده و نگارش اولین مقتل هم در سال ۱۷۸ هجری عنوان شده که نسخه آن هم در دسترس نیست. بنابراین وظیفه ما است که در بیان اظهارات دقت داشته باشیم و اطلاعات غیرمستند ارائه نکنیم.

گفتنی است، قبل از سخنرانی علیرضا محجوب، حسن صادقی با اشاره به پررنگ بودن آزاداندیشی و مبارزه با جهل و نادانی و بدعت در قیام اباعبدالحسین (ع) اظهار داشت: راه امام حسین (ع) راه آزاد زیستن است و گرامیداشت یاد ایشان را بر خود افتخار می‌دانیم.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه به مطالبات کارگران و بازنشستگان اشاره کرد و افزود: حفظ کیان سازمان تامین اجتماعی، پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان و درخواست پرداخت معوقه ۲۵ درصدی متناسب‌سازی مطالبات ما است.

صادقی همچنین تصریح کرد: انتظار ما این است که کانون‌های بازنشستگی بتوانند جامعه هدف خود را به سمت مطالبه‌گری هدایت کند، نه اینکه در سایه بمانند و تنها تماشاگر تلاش‌های مطالبه گرانه کارگران و بازنشستگان باشند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا