ورزشی

محمودی: ضعف‌های فنی تیم ملی والیبال را به روادید ربط ندهیم/ تا کِی می‌خواهیم از جای خالی معروف و موسوی بگوییم؟

محمودی: ضعف‌های فنی تیم ملی والیبال را به روادید ربط ندهیم/ تا کِی می‌خواهیم از جای خالی معروف و موسوی بگوییم؟

بهنام محمودی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی کا 118 در خصوص شکست‌های تیم ملی ایران در لیگ ملت‌های والیبال اظهار داشت: به نظر من خستگی و ضعف روحی و روانی باعث شد تیم ملی ایران نتواند نتایج لازم را در این تورنمنت کسب کند و هر نتیجه ضعیف کار را برای ملی‌پوشان ما سخت‌تر می‌کرد و با روحیه ضعیف‌تر راهی بازی بعدی می‌شدیم و این‌ها در کنار اشتباهات فنی باعث شد نتایجی رقم بخورد که شاهدش بودیم.

وی در مورد اینکه کارشکنی آمریکا در صدور روادید برخی از اعضای تیم ملی چقدر در این عملکرد ضعیف موثر بود، گفت: من قبول ندارم که ضعف‌های تیم را به این مسائل ربط دهیم، آمریکا دشمنی‌اش با ما ثابت شده است و این دشمنی را همیشه نشان داده و آن را از سیاست به ورزش هم کشانده است ولی مگر ما وابسته به یک بازیکن و دو بازیکن هستیم که بر فرض اگر آنها نبودند تیم ما از کار بیافتد؟ مگر مثل تیم‌هایی مثل هلند و صربستان هستیم که با نبود 1-2 بازیکن به اصطلاح فلج شود؟ ما به قدری استعداد و ظرفیت در کشور داریم که می‌توانیم چند تیم ملی داشته باشیم که در سطح آسیا و دنیا حرف برای گفتن داشته باشند و اصلاً فکر کنیم این بازیکنان مصدوم شدند. برنامه ما برای جایگزینی آنها چه بوده است؟

پیشکسوت والیبال درمورد اینکه گفته می‌شود کنار گذاشتن یک باره چهره‌های مطرح که حکم رهبر در تیم ملی ما را داشتند به این مجموعه ضربه زد، توضیح داد: من این مسائل را قبول ندارم، امثال سعید معروف و امیر غفور و محمد موسوی کار خودشان را برای والیبال ایران انجام دادند و قرار نیست تا ابد به تیم ملی دعوت شوند. اگر اینطور است پس چرا من هنوز به تیم ملی دعوت نمی‌شوم؟ این هم بر می‌گردد به همان ضعف ما در جایگزین کردن به موقع این افراد که بعد از رفتنشان کاسه چه کنم در دست نگیریم. من ضعف تیم ملی را در این مسائل نمی‌بینم و مشکلات ما از جای دیگری است که بخشی از آنها مدیریتی است و بخشی فنی که باید بررسی و آسیب شناسی شوند.

محمودی در رابطه با انتقاداتی که به کادرفنی تیم ملی می‌شود هم گفت: به هر حال تیم ملی شکست خورده و بهروز عطایی و اعضای کادرفنی تیم ملی در این مقطع حق این را ندارند که بخواهند نسبت به انتقاداتی که از سوی مردم صورت می‌گیرد واکنش نشان داده و بخواهند پاسخ دهند. والیبال هرچه دارد از مردم است و اگر این انتقادات چه منطقی باشد چه احساسی آنها حق اینکه مقابل مردم قرار بگیرند را ندارند. به نظرم باید آسیب شناسی صورت بگیرد و مشکلات و ضعف‌های تیم ملی در لیگ ملت‌ها بررسی شود و نسبت به اصلاح آن اقداماتی صورت بگیرد تا در مسابقات آسیایی بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و به نوعی جبران مافات شود.

وی در ادامه گفت: اگر ژاپن و چین در این مسابقات با تیم اصلی و اول خودشان به میدان بیایند کار ما سخت خواهد شد ولی اگر با تیم اصلی نیایند ما کار راحتی برای قهرمانی داریم و حتی می‌توانیم به چند چهره جدید در این مسابقات بازی دهیم. در هر صورت بعد از این شکست به نظرم ما نیازمند یک موفقیت حداقل در مسابقات آسیایی داریم و زمان زیادی هم برای آماده سازی در راه این مسابقات نداریم و موفقیت در بازی های آسیایی و همچنین در مسیر المپیک می‌تواند کمی ما را از فضای این شکست دور کند. 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا