فرهنگ و هنر

برگزاری نشست شورای برنامه‌ریزی و تدوین بخش ایثارگران در برنامه هفتم توسعه

نشست شورای برنامه‌ریزی و تدوین بخش ایثارگران برنامه هفتم توسعه با حضور معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

به گزارش کا 118، طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست شورای برنامه‌ریزی و تدوین بخش ایثارگران برنامه هفتم توسعه به بیان برخی از مشکلات درمانی و معیشتی ایثارگران پرداخت و خواستار توجه کارگروه‌های شورای برنامه‌ریزی برنامه هفتم توسعه سازمان برای حل مشکلات ایثارگران شد.

موهبتی بیان کرد: در قانون برخی سیاست کلی در مورد خدمات رسانی به ایثارگران آمده است و یکی از قوانین، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است که از قوانین دائمی است. در قوانین بالادستی نیز مواردی مشخص شده که به عنوان نمونه در اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران ۷۵ درصد موضوعات فرهنگی است، اما این بخش در قوانین بودجه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت درمان ایثارگران و کمیسیون پزشکی در برنامه هفتم توسعه گفت: برخی خدمات مثل دندان‌پزشکی تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست که اگر بخواهد تحت پوشش قرار بگیرد بار مالی زیادی دارد و باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار بگیرد.

سید محمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست به بیان سیاست‌های کلی نظام در ترویج، توسعه و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و بر توجه به موضوعات فرهنگی در قانون برنامه هفتم توسعه تأکید کرد.

محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست به بیان برخی موارد آسیب‌زا برای خدمات رسانی به ایثارگران در حوزه مسکن و اشتغال اشاره کرد و خواستار توجه به رفع مشکلات ایثارگران در برنامه هفتم توسعه شد.

عادل مهری ورنیاب، مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این نشست به بیان نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر در برنامه هفتم توسعه پرداخت.

مجید مؤدی، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست به بیان گزارشی از رویکردهای اساسی برنامه هفتم توسعه در حوزه ایثارگران در حوزه آینده‌پژوهی و انجام پژوهش‌های کاربردی پرداخت.

احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در این نشست با اشاره به رویکردهای آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به نقش دانشگاه شاهد در موضوعات آموزشی ایثارگران پرداخت و خواستار توجه جدی به این دانشگاه شد.

در این نشست مقرر شد در تدوین برنامه هفتم توسعه بخش ایثارگران اسناد پشتیبان و احکام مورد نیاز، سیاست‌های کلی نظام در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ساماندهی امور ایثارگران، چشم‌انداز بیست ساله کشور، مطالعات تطبیقی کشورهای مختلف، سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، مطالعات و پژوهش‌های انجام شده و سند تحول دولت مبنا قرار گیرد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا