اقتصاد

لیست داروهای ضروری در سفر | چه دارویی در مسافرت نیاز داریم؟

البته لیست داروهایی که در نوشته‌ی امروز به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، ممکن است برای مقاصد مختلف کم و زیاد شوند اما اغلب آن‌ها، مورادی ضروری هستند که در طول سفر، ممکن است به آن‌ها احتیاج پیدا کنید.

داروهای ضروری در سفر بدون نیاز به نسخه 

یک سری داروها که مربوط به مریضی‌های خاص هستند و باید با تجویز پزشک، آن‌ها را همراه ببرید به کنار، داروهایی هستند که شما بدون تجویز پزشک به راحتی می‌توانید در چمدان خود گذاشته و به هر کشوری ببرید. البته که داروهای مورد نظر را می‌توانید در کشور مقصد تهیه کنید، اما مسلما همراه داشتن آن‌ها برایتان بسیار ارزان‌تر خواهد بود. از جمله داروهایی که در این دسته می‌گنجند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

•    داروهای مورد نیاز برای سفر به کشورهای خارجی

داروهای ضد اسهال مثل لوپرامید، قرص الکترولیت برای جلوگیری از کم آبی بدن، داروهای آنتی اسید مثل آلومینیوم ام جی، هیوسین برای دلپیچه، متو کلوپرامید به برای تهوع و چیزهایی از این دست. مخصوصا اگر به کشورهایی می‌روید که سیستم غذایی متفاوتی دارند، داشتن بعضی از این قرص‌ها واجب است. 

•    مسکن‌ها

مسکن‌ها در سفر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و از داروهای ضروری در سفر محسوب می‌شوند. حتما باید مسکنی برای دردهایی که هنگام جا به جایی چمدان، انجام تفریحات مختلف یا حتی پادردهایی که هنگام پیاده‌روی‌های زیاد دچارش می‌شوید، همراه داشته باشید. بسیاری از قرص‌های مسکن رایج در کشورمان را نمی‌شود به هر کشوری برد. گزینه‌های مطمئن که می‌توانند در موارد مختلف به کمک شما بیایند، استامینیفون معمولی، آسپرین و ایبوپروفن هستند. همچنین برای درد دندان نیز می‌توانید مفنامیک اسید همراه داشته باشید.

•    اسپری‌ها و پمادها

اگر قصد سفر به یک مقصد ساحلی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به غیر از همراه داشتن ضد آفتاب،  پماد زینک اکسید نیز برای آفتاب سوختگی همراه داشته باشید. اسپری‌های سوختگی نیز می‌توانند در موارد ضروری به کار آمده و در برطرف کردن سوختگی‌های سطحی، سریع عمل کنند. اسپری بدن ضد حشره و همچنین کرم‌های بعد از گزیدگی نیز برای مقاصدی که احتمال بروز این مشکل را می‌دهید، جزو لوازم مهم به حساب می‌آیند.

در کنار موارد گفته شده، آنتی هستامین برای آن‌هایی که دچار آلرژی می‌شوند، بنادریل یا قرص‌های مشابه برای ماشین گرفتگی یا تهوع ناشی از حرکت، داروی ضد سرفه یا چیزهای بیشتری را نیز می‌توان به لیست اضافه کرد و بعضی از داروهای بی‌نیاز به تجویز پزشک نیز، برای افرادی که دارای مشکل هستند، همچون آن‌ها که دچار سردرد می‌شوند نیز گزینه‌های لازم محسوب می‌شوند. 

داروهای ضروری در سفر

داروهایی که حتما باید با تجویز پزشک داشته باشند

بسیاری از کشورها قوانین سفت و سختی در رابطه با قرص‌ و دارو دارند و شما نمی‌توانید، هر قرصی که می‌خواهید را از مرز رد کنید. حتی ممکن است بعضی از قرص‌ها و داروها موقع ورود به کشوری خاص، شما را دچار مشکل کنند. از جمله معروف‌ترین قرص‌ها و داروهای ممنوع که به هیچ وجه نباید در چمدان خود آن‌ها را داشته باشید، می‌توان به مرفین، متادون، دیفنوکسیلات، متیل فندیت، دکسترومتورفان، ویکودین، اکسی کانتین، والیوم، اپیوم یا کدئین فسفات اشاره کرد. به طور کلی مسکن‌های بسیار قوی جزو ممنوعات اکثر کشورها هستند. همچنین بهتر است، اگر قصد دارید، قرص خاصی را بدون تجویز پزشک همراه ببرید، ابتدا درباره آن و ممنوعیتش در کشور مقصد، اطلاع کسب کنید.

اما چطور می‌توان داروهای ضروری در سفر که تجویز پزشک هستند را بدون دردسر همراه داشت؟ شما باید یک نسخه رسمی از دکترتان به همراه یک وضعیت کلی از شرایط مریضی‌تان همراه با مهر و امضا همراه داشته باشید تا در زمان بازدیدهای امنیتی، آن را ارائه نمایید. پر واضح است که این نامه باید به زبان انگلیسی نوشته شود. اگر داروی خاصی حمل می‌کنید که نباید از دستگاه اشعه اکس رد شود، آن را از چمدان خود بیرون آورده و به مامور بازرسی این موضوع را اعلام کنید.

داروهای مایع به هیچ نباید درون کیف دستی قرار بگیرند و حتما باید آن را در پلاستیک و در چمدان قرار دهید. این موضوع درباره ژل، کرم، پماد و داروهای استنشاقی نیز صدق می‌کند. در نهایت، بهتر است روی هر کدام از قرص‌ها و داروهای خود، برچسب اسمتان به انگلیسی نیز بزنید تا در زمان ارائه تجویز پزشک، داروها با اسم شما تطبیق داده شوند. 

لوازم بهداشتی و کمک‌های اولیه که باید در سفر همراه داشته باشید

غیر از داروهای ضروری در سفر، لوازم مربوط به کمک‌های اولیه و یا لوازم بهداشتی نیز از واجبات هر مسافری به حساب می‌آیند. برای مثال، حتما در چمدان خود محلول‌های ضد عفونی کننده قرار دهید و یا اگر قرار است به کمپینگ بروید یا روی آب حساب هستید، قرص‌های ضدعفونی کننده آب آشامیدنی را همراه داشته باشید. داشتن لوازم اولیه کمک‌های اولیه نیز در بعضی مواقع، کمک حال شما خواهند بود.

داروهای ضروری در سفر

 آیا همه‌ی داروهای ضروری در سفر که لیست کردیم را باید همراه ببرید؟

مسلما همراه داشتن این حجم از دارو در طول سفر، برای همه ضروری نیست. شما باید بر اساس نیازهای خود و همچنین مقصدی که برای سفرتان در نظر گرفته‌اید، بخشی از داروهای ضروری در سفر را همراه داشته باشید. یا این که حداقل از هر کدام از این داروها، تعداد کمی همراه ببرید. 

سفری خاطره‌انگیز و ارزان با مقتدرسیر تابان

حالا که برای سفر آماده شده‌اید، بهتر است با یک شرکت معتبر به نقاط مختلف دنیا سفر کنید. ما به شما مقتدرسیر تابان را پیشنهاد می‌کنیم. یکی از قدیمی‌ترین و بهترین شرکت‌های توریستی در کشورمان که در طول سال، تورهای متنوعی به نقاط مختلف دنیا برگزار کرده و در کنار خدمات بسیار خوبی که در تورهایش لحاظ می‌کند، به خاطر قیمت‌های مناسب و رقابتی زبانزد است. به همین خاطر اگر قصد سفر به استانبول، شرکت در تور دبی یا رفتن به نقاط دور و نزدیک دنیا را دارید، می‌توانید روی مقتدرسیر تابان برنامه‌ریزی کنید.

همچنین برای گرفتن مشاوره و مطلع شدن از خدمات تورهای مختلف و همچنین رزرو تور، می‌توانید به شماره ۷۵۲۱۲ – ۰۲۱ تماس گرفته یا به سایت رسمی مجموعه مقتدر سیر تابان بروید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا