ورزشی

مورینیو: در رُم ماندم، چون از لحن فردکین‌ها خوشم آمد

مورینیو: در رُم ماندم، چون از لحن فردکین‌ها خوشم آمد

به گزارش کا 118، ژوزه مورینیو که تابستان 2021 هدایت تیم فوتبال رُم را برعهده گرفت و در اولین فصل حضورش در این تیم، جالوروسی را به قهرمانی در لیگ کنفرانس اروپا رساند و فصل گذشته هم شاگردانش تا فینال لیگ اروپا پیشروی کرد، در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلو اسپورت» گفت: من با رُم قرارداد امضا کردم، چون وقتی فریدکین‌ها (مالکان باشگاه رُم) را ملاقات کردم واقعاً از لحن و نحوه صحبت کردن آنها خوشم آمد. حرف‌های آنها مرا عمیقاً تحت‌تأثیر قرار داد و به چنین چیزی نیاز داشتم. فردکین‌ها به من گفتند “ما فکر می‌کنیم که تو فرد مناسبی هستی که می‌توانی به ما کمک کنی تا رُم را به یک باشگاه بزرگتر تبدیل کنیم”. آنها شور و شوق خود را به من منتقل کردند. من از چشم‌انداز پروژه‌ای متفاوت، قراردادی سه ساله، رشد تدریجی، چیزی که قبلاً هرگز به آن فکر نکرده بودم، خوشم آمد. به عنوان مثال، بسیاری از بازیکنان جوانی که به آنها کمک کردم تا کارشان را با تیم اصلی شروع کنند، در این دو سال با من رشد کرده‌اند. وقتی برای باشگاهی مانند رئال مادرید، منچستریونایتد و یا چلسی کار می‌کنید، اگر در طول فصل یک جوان را در ترکیب تیم جا بیندازید، بهترین کار را کرده‌اید.

وی افزود: در این مرحله از دوران حرفه‌ای‌ام به ثبات نیاز داشتم، احساس کردم چیزی در من تغییر کرده است. در گذشته دائماً چیزهای بیشتر می‌خواستم و در حالت بی‌قراری دائمی زندگی می‌کردم. من یک جا بودم، کارم را انجام می‌دادم، برنده می‌شدم و به خودم فشار می‌آوردم و بلافاصله می‌خواستم بروم و در جای دیگری برنده شوم. وقتی با رُم قرارداد امضا کردم، می‌دانستم که دقیقاً به چه باشگاهی وارد می‌شوم. بدیهی است که بازگشت به ایتالیا برای من به معنای رفتن به یک جای ناشناخته نبود، ایتالیا کشوری است که در سطح فرهنگی، تاریخی و ورزشی آن را به خوبی می‌شناسم. می‌دانستم که از نظر اجتماعی و از منظر تاریخ فوتبال، رُم یک باشگاه کاملاً فوق‌العاده است و با وجود داشتن بسیاری از مربیان خوب و تعداد زیادی از بازیکنان درجه یک و همچنین سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این تیم، قهرمانی‌های کمی کسب کرده است. وقتی تاریخ باشگاه را می‌شناسید، بازیکنانی که از اینجا آمده‌اند، تعجب می‌کنید که چرا این‌قدر تعداد کمی جام برده است. آیا ممکن است نتوانید کاری متفاوت برای کمک به این باشگاه و مالکیت جدید انجام دهید؟ اگر اکنون از من بپرسید که آیا از انتخاب رُم پشیمان هستی، پاسخ من منفی است و قطعا پشیمان نیستم.

آقای خاص صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد: در دو سال اخیر من فقط لحظات ناامیدی را تجربه کردم. سال اولی که شرایط باشگاه را متوجه شدم، تمایل باشگاه برای رشد را درک کردم و با خودم گفتم خب، این برای من عالی است. مربی کارنامه‌داری مانند من که جام‌های زیادی را برده است، معمولاً به راحتی یک پروژه بالقوه جزیی را نمی‌پذیرد و فقط مورد مشابه را سرمربیگری آنچلوتی در اورتون به ذهن می‌رسد. این تجربه مربیگری در رُم در چندین سطح محرک و غنی است. امروز من با بازیکنانم رابطه‌ای دارم که ایجاد آن در یک باشگاه درجه یک آسان نیست. می‌بینید، مهمترین چیز برای من در حال حاضر شادی است. افرادی که در تریگوریا (محل تمرین جالوروسی) با آنها کار می‌کنم، می‌خندند، شوخی می‌کنند، خوش‌بین هستند و حس شوخ طبعی دارند. این تمام چیزی است که نیاز دارم.

سرمربی رُم تصریح کرد: در هفته‌های اخیر دیده‌ام که مربیان به خاطر کار نقل‌وانتقالات باشگاه‌شان دیوانه شده‌اند. شنیدم که یکی از مربیان که از عملکرد باشگاه در بازار نقل‌و‌انتقالات راضی نیست، تهدید به ترک تیم کرده است. مربی دیگری به همین دلیل از باشگاهش جدا می‌شود. بعد مربی سومی هست که با هواداران شوخی می‌کند و می‌گوید دست‌مان در نقل‌وانتقالات بسته است که آن من هستم اما نمی‌خواهم با گفتن این جملات کسی را تحریک کنم و مقصودم این نیست. همه چیز در باشگاه رُم خوب نیست اما من از لحظات سخت اینجا نیز لذت می‌برم. من یک ساعت عصبانی می‌شوم و بلافاصله بعد از آن دوباره مثبت به قضایا نگاه می‌کنم. من افسرده نمی‌شوم، مردم را تهدید نمی‌کنم، نمی‌گویم به من وعده بهشت و زمین داده‌اند و بهشت یا کوه را نمی‌بینم. یکی از چیزهایی که نمی‌توانم تغییر دهم ذاتم است، من اهل حرف‌های مزخرف نیستم.

مورینیو تصریح کرد: راستی از انتشار دروغ در مورد بلوتی دست بردارید. من در وهله اول او را می‌خواستم. او می‌ماند و فصل فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. پس از مصدومیت تامی آبراهام! ما در شرایطی هستیم که هیچ مربی در دنیا دوست ندارد آن را تجربه کند. نمی‌توانم بگویم خوشحالم اما اینکه بگویم من در جنگ آشکار با باشگاه، در جنگ با پینتو (مدیر ورزشی تیم) هستم و خوشحال نیستم، این حرف بسیار اشتباهی است. ممکن است مردم برداشت متفاوتی داشته باشند اما من همیشه با باشگاه‌هایی که در آنها کار کرده‌ام، رابطه بسیار خوبی داشته‌ام. هر موقع که احساس کردم وقت رفتن فرا رسیده؛ با تصمیم خودم از تیم‌هایی که مربی‌شان بوده‌ام، جدا شده‌ام، به جز تاتنهام که دو روز قبل از بازی فینال اخراج شدم که این دیوانه کننده بود.

وی صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد: هواداران رُم آنچه را که دیگر هواداران تیم‌های قبلی من درک کردند را درک کرده اند. هواداران رُم یک چیز خیلی خیلی ساده را فهمیدند و آن اینکه وقتی من به یک باشگاه می‌رسم، پیراهن آن تیم را می‌پوشم و تمام روز آن‌ را از تنم خارج نمی‌کنم، فقط به لباس خوابم نیاز دارم و سعی می‌کنم مردم، ویژگی‌های خاص و ضعف‌های‌شان، قدرت‌شان، آنچه برای آنها جذاب است و آنچه مهم است را درک کنم و یکی از آنها می‌شوم. من در آستانه ورود به سال سوم حضورم روی نیمکت تیم رُم هستم که برای من بسیار غیرعادی است. ما تاکنون توانسته‌ایم به دو فینال اروپایی برسیم و فکر می‌کنم با سفر من به اینجا، مردم فهمیده‌اند که من یکی از آنها هستم. من به رُم آمدم و مجبور شدم بازیکنانی بسازم که پیش از این وجود نداشتند، جوانانی که به تیم اصلی آوردم پیش از این در ترکیب رُم وجود نداشتند. آنها به گروهی پیوسته‌اند که من سعی کرده‌ام مسؤلیت برنده شدن را به آنها بسپارم. حتی اگر زیاد برنده نشویم و بیشتر ببازیم، هدف ما این است که به همه بیاموزیم چگونه برنده شوند.

مورینیو در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره داوری‌ها گفت: در ایتالیا احساس می‌کنم مورد حمله قرار گرفته‌ام، آزادی من به عنوان یک انسان، آزادی من به عنوان یک فوتبالیست، آزادی من به عنوان یک مربی بزرگ را نقض کرده‌اند، چون در این شرایط مربی بزرگ یا کوچک وجود ندارد و همه ما انسان هستیم. اینجا دیگر احساس راحتی نمی‌کنم. من از محرومیت بیشتر می‌ترسم، می‌ترسم مجبور به شنیدن همه چیزهایی که در این دو سال شنیده یا خوانده‌ام، شوم. اگر به من بگویید ژوزه، بیا در مورد فینال بوداپست صحبت کنیم، من وارد بحث می‌شوم اما اگر از من بخواهید در مورد ایتالیا، در مورد شکست‌های سیاسی، در مورد نظرات ابراز شده توسط مردم و همچنین در مورد توهین‌های دریافتی صحبت کنم، این مرا ناراحت می‌کند. گفتم ترس، شاید ترس واژه مناسبی نباشد، دلخوری واژه بهتری است. فکر می‌کنم از نظر نهادی، آنها باید با من به‌عنوان یک مرد با تجربه بین‌المللی عالی که در کشورهای انگلیس و اسپانیا مربیگری کرده‌ام، متفاوت رفتار می‌کردند.

سرمربی تیم رُم درباره آینده حرفه‌ای مهاجم آرژانتینی‌اش هم اظهار داشت: وقتی اول آگوست شد و بند آزادسازی دیبالا فعال نشد، مثل یک بچه خوابیدم. او یکی از بهترین بازیکنانی است که تا به حال دیده‌ام و برای ما طلاست و نمی‌توانیم او را رها کنیم. زمانی که به دلیل مصدومیت یا خستگی مجبور به عدم استفاده از او هستیم، دچار مشکل جدی می‌شویم. کیفیت پائولو به عنوان یک بازیکن اصلاً من را شگفت‌زده نکرد. این شخص است که مرا تحت‌تأثیر قرار داده است، من همیشه می‌گویم که خوبان اینگونه هستند؛ متواضع و با دیگران با احترام رفتار می‌کنند. من شاهد نسل‌های زیادی بوده‌ام چون از سال 1992 و حتی قبل از آن یعنی از سال 1991 به عنوان دستیار مربی شروع به کار کردم و این پسر (دیبالا) از این نسل نیست. پائولو فوق‌العاده است، من به شما می‌گویم که او فوق‌العاده است، مردم پتانسیل‌های دیبالا را به عنوان یک بازیکن می‌دانند.

ژوزه مورینیو درباره پیشنهادهایی که اخیراً از باشگاه‌های عربستانی دریافت کرده، خاطرنشان کرد: این درست است که من دو پیشنهاد از باشگاه‌های الاهلی و الهلال را رد کردم. به آنها اطلاع دادم که قصد قبولی این پیشنهادها را ندارم چون می‌خواهم، در رُم بمانم.

وی در پایان درباره رئال مادرید، تیمی که بین سال‌های 2010 تا 2013 هدایتش را برعهده داشت، اظهار داشت: من همیشه هوادار رئال مادرید خواهم بود. به عنوان یک هوادار آنچلوتی و یک رئالی، امیدوارم او برای مدت طولانی در این تیم بماند. تمام رئالی‌ها همیشه با محبت فراوان از من استقبال می‌کنند.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا