ورزشی

نیمار در سه راهی/ بازگشت به بارسا یا پول های آمریکا و عربستان

نیمار در سه راهی/ بازگشت به بارسا یا پول های آمریکا و عربستان

به گزارش کا 118، نیمار طی روزهای اخیر درخواست خروجش را به باشگاه ارائه داده است. حالا او سه گزینه پیش رویش دارد؛ امریکا، لیگ ستارگان عربستان و بازگشت به بارسلونا!

بارسا که در چند سال اخیر با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، بار دیگر برای تقویت تیمش مجبور شد اهرم اقتصادی جدیدی را فعال کند و در آخرین مورد بلوگرانا برای تقویت تیمش با فروش استودیو بارسا موافقت کرده است. تابستان گذشته لواندوفسکی و رافینیا ثمره فعال کردن اهرم اقتصادی بودند و این تابستان نیمار می‌تواند گیلاس روی کیک بارسلونا 24-23 باشد. هنوز ابهامات زیادی در عملیات مالی که بارسا باید انجام دهد وجود دارد، از طرف دیگر تردیدهایی نیز با توجه به عملکرد شش فصل اخیر نیمار روی بار فنی این بازیکن احساس می‌شود. اما آیا ممکن است نیمار دوباره پیراهن آبی اناری را بپوشد؟

در حال حاضر شاید تنها نگرانی که بارسلونا نداشته باشد مشکل مالی باشد و فعال‌سازی اهرم فروش استودیو بارسا باعث شده که حداقل از نظر اقتصادی بازگشت نیمار رد نشود. بازیکن سابق بارسا اکنون برای اینکه بار دیگر بتواند در جمع بلوگرانا قرار بگیرد باید قرارداد فعلی خود با پی اس جی (تا سال 2025) را فسخ کند، اتفاقی که اگرچه پاریسی‌ها مایل به این قطع همکاری هستند اما کار ساده‌ای نخواهد بود.

نیمار قصد دارد پس از دریافت رضایتنامه آخرین قرارداد بزرگ خود را امضا کند که می‌تواند با یکی از تیم‌های بزرگ عربستانی باشد. از طرفی بارسلونا که توانایی پرداخت مبلغی برای خرید این بازیکن را ندارد به دنبال این است که با توافق با عربستانی‌ها، نیمار را برای دو فصل از آنها قرض بگیرد. البته با توجه به سرمایه‌گذاری عظیمی که فوتبال عربستان از طریق چهار باشگاه بزرگ این کشور داشته و بازیکنان بزرگی مثل کریستیانو رونالدو، بنزما، بروزوویچ، کانته، کولیبالی را به این کشور آورده‌اند، دور از دسترس نیست.

این یک معامله برد-برد برای هر سه طرف خواهد بود؛ نیمار، عربستان و بارسا. کشور حوزه خلیج‌فارس این فرصت را دارد تا یک 31 ساله با ویترینی از افتخارات را به لیگ خودش اضافه کند. از طرف دیگر حساب‌های بارسا که با فعال‌سازی اهرم دوباره پر شده است و از 60 میلیون درآمد حاصل از فروش استودیو 20 الی 40 میلیون آن قبل از بسته شدن نقل و انتقالات به حساب باشگاه واریز می‌شود، یک پیشنهاد دستمزد سالیانه 13 میلیون یورو به این بازیکن ارائه می‌دهد. اما این تنها واریزی برای بارسلونا نخواهد بود و با فروش دمبله، لنگله و سرجینیو دست نیز حساب باشگاه پر‌تر خواهد شد.

نظر ژاوی از این انتقال؟

لبه دیگر عملیات انتقال نیمار که شاید از بخش مالی داستان کم اهمیت‌تر باشد جنبه ورزشی این بازگشت است. اینجاست که باید ببینیم بین ژاوی و دکو چه کسی برنده خواهد شد. سرمربی بارسا چندین بار اعلام کرده که او به نیمار در ترکیب تیمش نیازی ندارد اما باشگاه در شرایطی قرار دارد که بازگشت نیمار یک موفقیت چشمگیر برای تیم به حساب می‌آید. ژاوی یک وینگر چپ سطح بالا می‌خواهد و می‌داند که بهترین سال‌های نیمار به پایان رسیده است. علاوه بر این، حضور پسر پر حاشیه برزیلی و فیکس شدنش در ترکیب می‌تواند تأثیر بدی در بین بازیکنان جوان‌تر داشته باشد.

اما چیزی که مشخص است لاپورتا به دنبال نمایش یک شعبده‌بازی جدید برای هواداران است. قراردادی پوپولیستی که هم دل هواداران را به دست می‌آورد و هم منافع باشگاه را به خطر نمی‌اندازد.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا