ورزشی

افشاریان: سال گذشته داوری خوب نبود/ کمک‌داور بازی پرسپولیس شاهکار کرد

افشاریان: سال گذشته داوری خوب نبود/ کمک‌داور بازی پرسپولیس شاهکار کرد

به گزارش خبرگزاری کا 118، خداداد افشاریان درباره شرایط داوری لیگ ایران اظهار کرد: سال گذشته در داوری خوب نبودیم. به همین منظور امسال آمدیم کارهایی انجام دادیم تا هم لیگ را برای داوران راحت‌تر کنیم و هم قضاوت‌ها بهتر شود. در اولین کار تعداد داوران را از ۱۶۰ نفر به ۹۰ نفر رساندیم و ۷۰ داور را به لیگ یک آوردیم. البته از همین ۹۰ نفر نیز ۱۵_۱۶ نفر به هر دلیل تست‌ها را پاس نکردند. با ۷۵ داور به مسابقات آمدیم و از بچه‌ها انتظار دارم به من و جامعه فوتبال کمک کنند‌. باید با آرامش و تمرکز بیشتری به قضاوت بپردازند.

بازی استقلال مانده است. داوران عزم خود را جزم کرده‌اند تا اتفاق خوبی بیفتد‌. اینجا یک تذکر به خودم می‌دهم و یک پیشنهاد یا حرف حساب به مربیان و دوستانی که در کنار زمین هستند دارم. خواهش می‌کنم بگذارید کارم را انجام بدهیم. در بازی سپاهان و تراکتور هم داور مشکلی نداشت و شرایط بد نبود.

افشاریان تاکید کرد: اجازه بدهید داوران را خودمان رصد کنیم و ناظران صحبت کنند. کسی درمورد داوران حرف نزند و آنها را به چالش نکشد. داوران را قضاوت نکند و اگر هر اتفاقی افتاد، ما کارها را انجام بدهیم. در هفته‌ای که هیچ اتفاقی نیفتاد با ۴_۳ نفر به خاطر صحبت‌هایشان برخوردهایی می‌شود. توقع داریم بگذارند همه با هم با آرامش جلو برویم و از این فوتبال لذت ببریم.

وی افزود: تیم‌ها هزینه کرده‌اند که فوتبال بازی کنند و داوران ما هم می‌خواهند قضاوت کنند. تا وقتی انسان قضاوت می‌کند اشتباه هم وجود دارد.

او درباره اینکه آیا داوران از سیستم رادیویی استفاده می‌کردند؟ گفت: درباره سیستم رادیویی کمیته داوران کاری نخواهد کرد. ما چند نامه برای خرید این سیستم نوشتیم. سیستم رادیویی که ما می‌خواستیم بیاوریم با سیستم رادیویی VAR منافات دارد و به همین خاطر فعلا نیاورده‌ایم. الان هر ورزشگاهی سیستم رادیویی داشته باشد از آن استفاده می‌شود.

او درباره صحنه گل پرسپولیس به آلومینیوم و اینکه آیا آن گل در شرایط آفساید به ثمر رسید؟ گفت: گزارش بازی به دست من نرسیده اما صحنه‌ای که دیدم کمک‌داور شاهکار کرد.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا