ورزشی

چرا بیش از ۴۵ سازمان و فدراسیون بین المللی ورزشی، در سوییس مستقر هستند؟

چرا بیش از ۴۵ سازمان و فدراسیون بین المللی ورزشی، در سوییس مستقر هستند؟

به گزارش کا 118، ثبات و بی‌طرفی سیاسی، قوانین رازداری و حفاظت از حریم خصوصی، تخصص و خدمات مالی، ارز قوی و ثبات اقتصادی، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و زیرساخت ها، رژیم مالیاتی مطلوب و دسترسی به نیروی کار ماهر از دلایل اصلی این انتخاب هستند.

تاریخ سوئیس به عنوان میزبان فدراسیون‌های ورزشی بین المللی به چندین دهه قبل برمی گردد. کمیته بین المللی المپیک (IOC) در سال ۱۹۱۵ لوزان را به عنوان مقر خود انتخاب کرده است و این آغاز نقش برجسته سوئیس در دنیای ورزش بوده است. از آن زمان، بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی بین المللی دیگر از الگوی تاسیس مقر اصلی خود در سوئیس، پیروی کرده اند. 

دنیای سازمان‌ها و فدراسیون‌های بین المللی ورزشی تا حد زیادی در سوییس مستقل بوده است. مالیات کمی از آن‌ها گرفته شده، از قوانین ضد فساد سوئیس معاف بوده و دارای دیوان داوری خود هستند و درآمدی قابل توجهی دارند. 

نتایج یک مطالعه که توسط آکادمی بین‌المللی علوم و فناوری ورزشی (IASTS) انجام شده نشان می‌دهد که کمیته بین المللی المپیک و سایر سازمان‌های ورزشی بین المللی، سالانه بیش از یک میلیارد دلار به اقتصاد سوئیس کمک می‌کنند. 

سازمان‌ها و فدراسیون بین المللی ورزشی در سوییس، بیش از ۲۰۰۰ نفر را استخدام کرده‌اند که ۶۵ درصد آن‌ها برای فیفا، IOC و یوفا کار می‌کنند. 

انتخاب سوئیس به عنوان کشور میزبان، مزایای بی‌شماری را برای فدراسیون‌های ورزشی بین المللی به همراه دارد. اولاً، سیستم حقوقی سوئیس، پایه محکمی برای انجام کارها و اداره این فدراسیون‌ها فراهم می‌کند. ثانیاً چارچوب قانونی تثبیت شده این کشور، شفافیت، پاسخگویی و حمایت از حقوق ذینفعان را تضمین می‌کند. 

شهرت سوئیس به عنوان یک میزبان بی‌طرف و قابل اعتماد نیز بر جذابیت آن می‌افزاید. سابقه طولانی ثبات سیاسی کشور و تعهد آن به همکاری‌های بین المللی، آن را به مکانی ایده آل برای میزبانی فدراسیون‌های ورزشی بین المللی تبدیل کرده است. 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا