ورزشی

۵ کشتی‌گیری که توالی حضور در مسابقه جهانی بلگراد را شکستند!

 ۵ کشتی‌گیری که توالی حضور در مسابقه جهانی بلگراد را شکستند!

به گزارش کا 118، مسابقات جهانی 2023 درحالی 25 شهریور تا 2 مهر در بلگراد برگزار می‌شود که سال گذشته هم این کشور میزبان مسابقات جهانی بود و با توجه به محرومیت روس‌ها، اتحادیه جهانی کشتی تصمیم گرفت میزبانی آخرین مسابقه جهانی پیش از المپیک 2024 پاریس را هم به صربستان بدهد.

سال گذشته تیم آزاد با علیرضا سرلک در 57 کیلو، رضا اطری در 61 کیلو، رحمان عموزاد در 65 کیلو، امیرمحمد یزدانی در 70 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو، محمد نخودی در 79 کیلو، حسن یزدانی در 86 کیلو، کامران قاسم‌پور در 92 کیلو، محمدحسین محمدیان در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم در مسابقات جهانی شرکت کرد و با دو طلای عموزاد و قاسم‌پور، سه نقره اطری، نخودی و یزدانی و دو برنز امامی و زارع، در حالی که امیرمحمد یزدانی نتوانست در مسابقات شرکت کند، نایب قهرمان جهان شد.

تیم فرنگی هم با پویا دادمرز در 55 کیلو، مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، علیرضا نجاتی در 63 کیلو، محمدرضا گرایی در 67 کیلو، محمدرضا مختاری در 77 کیلو، پژمان پشتام در 82 کیلو، ناصر علیزاده در 87 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم موفق به کسب دو نشان نقره محمدرضا گرایی و میرزازاده و برنز ساروی شد و در جایگاه چهارمی قرار گرفت.

با توجه به اینکه در هفته جاری با برگزاری مسابقه انتخابی درون اردویی در وزن 72 کیلوگرم، ترکیب تیم ملی فرنگی اعزامی به مسابقات جهانی بلگراد هم مشخص شد، حالا می‌شود در مورد 20 ملی‌پوش ایرانی که ماه آینده در صربستان روی تشک می‌روند، به قطعیت صحبت کرد.

در تیم آزاد هشت کشتی‌گیر از جمع 10 کشتی‌گیری که سال گذشته در بلگراد روی تشک رفتند، امسال هم ملی‌پوش اوزان خود هستند و تنها در دو وزن تغییر داشته‌ایم که هر دو هم از جمع کشتی‌گیران ناکام و بدون مدال سال گذشته بوده‌اند.

علیرضا سرلک و محمدحسین محمدیان که هر کدام به دلایلی در برهه مشخص و تعیین شده در چرخه کشتی نگرفتند، دوبنده تیم ملی در اوزان 57 و 97 کیلوگرم را از دست دادند و به جای آنها میلاد والی‌زاده و مجتبی گلیج ملی‌پوش شده‌اند. گلیج سال 2021 در جهانی اسلو صاحب مدال برنز شده بود و کشتی‌گیر کم‌تجربه‌ای نیست، اما والی‌زاده برای اولین بار است که صاحب دوبنده تیم ملی می‌شود.

در تیم فرنگی اما تغییرات بیشتر بوده، در 63 کیلوگرم علیرضا نجاتی در چرخه غایب بود و در این وزن ایمان محمدی ملی‌پوش شده است. در 72 کیلوگرم، محمدرضا مختاری تغییر وزن داد و نتوانست در 77 کیلو ملی‌پوش شود. در این وزن دانیال سهرابی در مسابقه انتخابی درون اردویی از سد سجاد ایمن‌طلب گذشت و ملی‌پوش شد. در 82 کیلوگرم پژمان پشتام هم بعد از ناکامی در تورنمنت زاگرب، تغییر وزن داد و علیرضا مُهمدی به تیم ملی رسید. در هفت وزن دیگر همان نفراتی ملی‌پوش شدند که سال گذشته هم در بلگراد کشتی گرفتند.

در کشتی فرنگی هم هر سه وزنی که تغییر کرده‌اند، جزو ملی‌پوشان بدون مدال سال گذشته هستند.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا