فرهنگ و هنر

پیروی از سیره پیامبر اکرم (ص) راه صلح، امنیت و آرامش دنیا

به گزارش خبرنگار کا 118؛ ۲۸ صفر سالروز رحلت حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده خداوند متعال است؛ پیامبری که با خود بشر را به سعادت رساند و با آوردن کلام خدا به میان مردم آنها را به سوی حق هدایت کرد.

پیامبر اکرم (ص) در طول دوران حیات مبارک خودش منشا خیر، برکت و رحمت برای بشریت بود و نه تنها با مسلمانان بلکه با پیروان سایر ادیان نیز با عطوفت، مهربانی و خوش اخلاقی رفتار می کرد و بسیاری از غیرمسلمانان به واسطه همین رفتار و اخلاق خوش رسول الله (ص) به اسلام ایمان آوردند.

در دنیای امروز که هر روز شاهد خشونت، بی اخلاقی، جنگ و خونریزی از سوی استکبار و عوامل و ایادی آنها هستیم تنها راه رسیدن به امنیت، صلح و آرامش پیروی از سیره و روش پیامبر اکرم (ص) است؛ پیامبری که در اخلاق و رفتار سرآمد بود و روش و منش او بسیاری از غیرمسلمانان را نیز مجذوب خود کرده بود.

پیروی از پیامبر اکرم (ص) موجب سعادت دنیوی و اخروی بشر می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در گفت و گو با کا 118با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) گفت: خداوند متعال از پیامبر بزرگ اسلام (ص) به عنوان «نور» یاد کرده‌اند و انسان‌ها را به تبعیت از این نور برای هدایت توصیه نموده‌اند.

آیت‌الله «مطفی علما»، پیروی از قرآن کریم و پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را موجب هدایت بشر و سعادت او در دنیا و آخرت دانست و خاطر نشان ساخت: مشکلات کنونی دنیا ناشی از دوری از این منابع نور و کمال است.

هرچه داریم از رسول خدا داریم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه گفت: هرچه داریم از وجود مقدس رسول خدا(ص) است زیرا آن حضرت رحمت برای جهانیان می باشد.

آیت الله علماء افزود: باید جنبه های متعدد زندگی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را برای آحاد مردم خصوصا نسل جوان تبیین نماییم ، تا همگان بتوانند از خوان گسترده زندگی و منش پیامبر بهرمند شوند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: برگزاری آیین ۲۸ صفر در واقع تجلی عظمت اسلام است، زیرا اسلام و عظمت این آخرین دین الهی مرهون جانفشانی های پیامبر است.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) واسطه فیض الهی می باشد و همین پیامبر رحمت است که دست ما را در دنیا و آخرت می گیرد و شاهد بر اعمال اولین و آخرین است و همچنین شاهد بر پیامبران دیگر نیز می باشد.

باید بر سبک و سیاق پیامبر رفتار کنیم

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) بشارت آینده را می دهد، بشارت بهشت را، برزخ را و این بشارت مختص پیامبر خاتم است.

آیت الله علما افزود: بر اساس دستورات قرآن ما باید همواره مراقب باشیم، مراقب زندگی ، مراقب رفتار ، کردار و گفتار و همچنین باید مراقب تربیت صحیح فرزندان باشیم و خود و خانواده را بر حذر بداریم از آن چیزی که با سبک و سیاق تربیت پیامبر منافات دارد.

وی خاطر نشان ساخت:خداوند معمار ما انسان هاست و این موهبت بی بدیل را پیامبر می توانند تفسیر کنند، لذا ما در همه ادوار زندگی و قاطبه انسان ها در همه ازمنه به این تفسیر الهی نیازمندند.

نباید اجازه دهیم سنت و روش رسول الله تعطیل شود

روحانی برجسته اهل سنت و امام جمعه پاوه نیز با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجبتی نیز در این ارتباط گفت: ما امت رسول‌الله هستیم و امروز از ما یک انتظار دارند و آن اینکه نگذاریم سنت‌ها و روش آن بزرگوار تعطیل شود و اجازه ندهیم دشمنان بر روش و راه ایشان غالب شوند.

ماموست مُلا «قادر قادری» افزود: پیامبر اسلام ۱۳ سال در مکه و ۱۰ سال در مدینه شبانه‌روز جهد و جهاد کردند و ۱۳ سال در مکه عقیده مردم را ساختند و درس توحید را به آنان آموختند و در مدینه هم ضمن آنکه عبادت خداوند را به مردم یاد دادند، آنان را نیز مهیای دفاع نمودند و در جنگ‌های بدر و احد و احزاب به میدان مبارزه با کفر رفتند و حتی پا را فراتر نهاده خیبر را نیز در جنگ خیبر فتح کردند و در سال هشتم نیز مکه را فتح نمودند و پیام اسلام را از شبه‌جزیره عربستان به همه نقاط گیتی گسترش دادند.

وی گفت: پیامبر اسلام به‌محض ورودشان به مدینه مسجدی ساختند تا به‌عنوان دانشگاهی مسلمانان در آن درس فراگیرند و بین مهاجرین و انصار برادری ایجاد کردند تا پشت یکدیگر باشند و عهدنامه‌ای هم بین مسلمانان و یهودیان تنظیم کردند تا یهودیان از پشت به مسلمانان خنجر نزنند.

امام جمعه پاوه با اشاره رحلت پیامب اکرم (ص)، تصریح کرد: در وفات رسول الله «ص» از یک طرف درس مهم عقیدتی و اخلاقی و فکری است واز طرف دیگر پیامی است به تمامی قدرتمندان و اهل ظلم و فساد و تزویر و حتی اهل طاعت که مرگ همگی حتمی است و همگی خواهند رفت « و کل نفس ذائقه الموت » و تنها خداوند حی و باقی و مقتدر است.

ماموستا قادری افزود: رسول الله (ص) این شخصیت عظیم و صاحب قدرت و رسالت از دنیا رفت بنا به فرموده حدیث نبوی غیر از یک شمشیر و یک الاغ سواری و یک مقدار زمین که آن هم بعد از خود به عنوان صدقه از آن استفاده شـد ، هیچ امکانات و اموال از نقد و نسیه بعد از خود بجا نگذاشت و بحق لله آمد و الی الله‌ رفت.

حضرت محمد (ص) محور تمام وحدت تمام ادیان است

 امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز با ستلیت سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: وجود مبارک و نازنین حضرت محمد المصطفی (ص) برای امت اسلامی بالاترین و بهترین محور وحدت است.

ماموستا عبدالرحمن مرادی افزود: مسلمانان با تبعیت کامل و صادقانه از پیامبر مهربانی می‌توانند اقتدار و عزت و شرف امت محمدی را حفظ و تقویت نمایند و وجود مبارک و مرکزیت رسول اکرم (ص) برای فرق مختلف مسلمانان محور تمام دورهمی‌ها و کنفرانس‌های اسلامی در سطح جهان است.

وی تصریح کرد: امروز بدخواهان اسلام با توهین به ساحت مقدس رسول مهربانی ها درصدد کمرنگ ساختن و یا به خیال خودشان حذف اسلام هستند اما بدینوسیله و به خواسته خداوند متعال عزت و اقتدار اسلام و مسلمانان دوچندان خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه همه مسلمانان را به پیروی از سنت نبوی دعوت کرد و گفت: پیروی از سنت و سیره نبوی (ص) موجب سعادت دنیوی و اخروی مسلمانان می‌شود.

ماموستا مرادی همچنین بر وحدت هرچه بیشتر مسلمانان در دنیا به خصوص در کشورهای اسلامی تاکید کرد و افزود: رمز موفقیت و اعتلای پرچم اسلام در دنیا وحدت است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا