اقتصاد

سریع‌ترین زمان طلاق از طرف زن کدام است؟

طلاق سه نوع از کلی از طرف زن، از طرف مرد و توافقی دارد که هر کدام تحت شرایطی و با گذراندن مراحلی قابل انجام هستند. ممکن است برای خانم‌هایی که قصد جدایی از همسر خود را دارند، این سوال پیش آید که سریع‌ترین زمان طلاق از طرف زن چقدر است؟

دادنیک یکی از برترین موسسات حقوقی سطح اول کشور است که در زمینه‌های مختلف هم‌چون خانواده و طلاق فعالیت دارد و با وجود بهره‌مندی از وکلای پایه یک دادگستری توانسته پرونده‌های بسیاری را در رابطه با طلاق توافقی، طلاق از طرف زن و … در اسرع وقت و مدت زمانی کمتر از یک ماه به نتیجه برساند. به واسطه این موضوع نیز اکثریت مراجعین از خدماتی که دادنیک به آن‌ها ارائه می‌دهد، رضایت کامل را دارند. همچنین با توجه به سیستماتیک بودن ارائه خدمات توسط موسسه حقوقی دادنیک، حتی مراجعینی که در خارج از کشور سکونت دارند می‌توانند به صورت آنلاین با مشاورین و وکلای دادنیک برای حل مشکلات حقوقی خود ارتباط برقرار کنند.

از این رو ما در تیم دادنیک قصد داریم که در ادامه به این سوال شما پاسخ دهیم تا در صورت‌ مواجهه با این موضوع بتوانید با اطلاعاتی جامع در صدد حل آن باشید.

طلاق از طرف زن

در ماده‌های 1119، 1129 و 1130 قانون مدنی به حق طلاق از طرف زن اشاره شده و با توجه به این موضوع زن می‌تواند تحت شرایطی برای جدایی از همسرش اقدام کند. البته باید اشاره کنیم که مدت زمانی که برای طلاق از طرف زن ممکن است صرف شود می‌تواند بین 3 ماه تا یک سال باشد که در این حالت اگر او از یک وکیل خبره در این زمینه کمک بگیرد، ‌می‌تواند روند رسیدگی به پرونده طلاق خود را حتی در کمتر از یک ماه به نتیجه برساند.

سریع‌ترین زمان طلاق از طرف زن کدام است؟

شرایط طلاق از طرف زن

همان‌طور که گفته شد، طلاق از طرف زن تحت شرایطی امکان پذیر است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • داشتن حق طلاق
  • خیانت مرد و اثبات آن در مراجع قانونی
  • غیبت طولانی مدت مرد در زندگی مشترک
  • اقدام به ضرب و جرح زن و فحاشی به وی
  • عدم برقراری رابطه جنسی با زن برای مدت زمانی طولانی
  • امکان بچه دار نشدن مرد به مدت بیش از 5 سال
  • اعتیاد مرد به مواد مخدر و مشروبات الکلی و عدم درمان و ترک
  • ابتلای مرد به بیماری‌های لاعلاج

در عین حال اگر قصد دارید که به صورت توافقی از یکدیگر جدا شوید، بهتر است ابتدا سری به مقاله نوشته در رابطه با شرایط طلاق توافقی بزنید تا بتوانید با اطلاعاتی جامع در اسرع وقت اقدام به جدایی کنید.

مراحل طلاق از طرف زن

اگر شرایط طلاق از طرف زن فراهم باشد، زوجه می‌تواند برای جدایی اقدام کرده و همچنین برای انجام این‌کار مراحلی طی کند.از این رو در ادامه به مراحل طلاق از طرف زن اشاره شده است.

سریع‌ترین زمان طلاق از طرف زن کدام است؟

  • اولین کاری که باید زوجه برای طلاق گرفتن از همسرش انجام دهد، این است که درخواستی را در این خصوص ثبت کند و پس از آن منتظر بررسی درخواستش توسط دادگاه بدوی باشد تا در صورتی که دلایل وی برای طلاق ثابت شوند، حکمی در این خصوص صادر شود. باید اشاره کنیم که طرفین می‌توانند پس از این‌که حکم طلاق صادر شد، آن را بررسی کرده و اگر اعتراضی به آن داشته باشند، اعلام کنند.
  • در صورتی‌که پس از صادر شدن حکم طلاق، هر یک از طرفین به آن اعتراض داشته باشند، پرونده طلاق برای بررسی مجدد به دادگاه تجدید نظر ارسال می‌گردد تا در نهایت حکم جدیدی در این خصوص صادر شود. در این مرحله نیز طرفین حق اعتراض به حکم طلاق را دارند و می‌توانند آن را به دادگاه اعلام کنند.
  • در این مرحله اگر طرفین به حکم دادگاه تجدید نظر نیز اعتراضی داشته باشند، پرونده طلاق آن‌ها به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود تا پس از رسیدگی به آن، رای نهایی در این خصوص صادر شود.

تکلیف مهریه در صورتی‌که طلاق از طرف زن باشد، چیست؟

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، پرداخت مهریه به زن از جمله حق و حقوق قانونی وی است. در طلاق از طرف زن هم‌چون دیگر انواع طلاق نیز مرد موظف به پرداخت کامل حق و حقوق زوجه از جمله مهریه خواهد بود. اما در صورتی‌که حق طلاق به زن داده شده باشد، ممکن است یکی از شروط مرد برای اعطای این حق به همسرش، عدم دریافت مهریه از طرف زن باشد.

در عین حال باید اشاره کنیم که اگر زن در دوران عقد با همسرش باکره بوده باشد؛ مرد موظف به پرداخت نیمی از مهریه به او خواهد بود و در صورتی‌که در دوران عقد طرفین رابطه جنسی برقرار کرده باشند، مرد ملزم به پرداخت کل مبلغ مهریه به زوجه است.

کلام آخر …

در پرونده‌های طلاق از طرف زن، همیشه زوجه باید سعی کند که اطلاعاتی جامع در خصوص شرایط، مراحل و نحوه رسیدگی به آن‌را داشته باشد تا بتواند در اسرع وقت رونده پرونده خود را به نتیجه برساند. با توجه به این موضوع ما در موسسه حقوقی دادنیک سعی بر این داشتیم که مطالبی را در رابطه با سریع‌ترین زمان طلاق از طرف زن برای شما عزیزان بیان کنیم.

در عین حال شما می‌توانید برای این‌که با مشاورین و وکلای مجرب ما در ارتباط باشید به سایت دادنیک مراجعه کرده و از طریق شماره تماس‌ موجود برای دریافت مشاوره تخصصی در رابطه با مسائلی هم‌چون طلاق از طرف زن و هزینه طلاق توافقی اقدام کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا