اقتصاد

آغاز 23مین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران در 30 تیرماه

به گزارش کا 118، مجید موافق‌قدیری، رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان در نشست خبری که به منظور برپائی بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران (1403) برگزار شد اظهار داشت: این نمایشگاه می‌تواند به حل برخی نابسامانی‌ها، چالش‌ها و موانعی که در این صنعت وجود دارد، کمک کند و برای این منظور پاویون‌ها، سمینارها و میزگردهای مختلفی همزمان با نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، عنوان کرد: آقای پزشکیان می‌تواند صدای رسای بخش کشاورزی باشد که در طول این سال‌ها به شدت مظلوم واقع شده است.

اهداف و محورهای نمایشگاه

موافق‌قدیری گفت: در این نمایشگاه برنامه‌های مختلفی دنبال می‌شود از جمله ارائه دستاوردها، نوآوری‌ها و محصولات مختلف به دو صورت خاص و عمومی در قالب پکیج‌هایی به بازدیدکنندگان؛ همچنین یکی از برنامه‌ها معرفی فضای تولید در صنعت دام و طیور به جامعه است تا افراد با مراحل مختلف تولید از جمله تولید گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، شیر و… آشنایی بیشتری حاصل کنند و مردم با این موضوع آشنا شوند که برای تولید یک محصول پروتئینی باکیفیت چه مراحلی طی می‌شود.

وی اضافه کرد: حضور گروه‌های مختلف فعالان دام و طیور، دانشجویان و دانش‌آموزان در این نمایشگاه جزء برنامه‌های این دوره از نمایشگاه است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران (1403) با بیان اینکه نمایشگاه امسال شامل سه بخش کارخانجات مکمل و کنسانتره دام و طیور و آبزیان؛ بخش داروهای دامپزشکی؛ و بخش تجهیزات دام، طیور و آبزیان می‌شود، گفت: این نمایشگاه بر روی محورهای مختلفی تمرکز دارد که برخی از آنها عبارتند از: توسعه و ترویج خوراک دام، طیور و آبزیان به‌صورت آماده؛ ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات با هدف مدیریت صنفی؛ تلاش برای ارتقای نقش صنعت دام و طیور در اقتصاد ملی؛ کمک به توسعه فناوری‌های نوین  و استفاده از هوش مصنوعی در صنعت دا و طیور و آبزیان؛ استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست‌اندرکاران و به‌روز کردن اطلاعات آنها در راستای اهداف برنامه هفتم توسعه؛ و تدارک میزگرد بسیار خوبی تحت عنوان خوراک دام، امنیت غذایی و برنامه هفتم توسعه از جمله محورهای نمایشگاه است.

آغاز 23مین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران در 30 تیرماه

همکاری تشکل‌ها

وی با بیان اینکه تغییر در رویه یک‌سویه سال‌های گذشته نمایشگاه و همکاری و تعامل با حدود 20 تشکل مختلف در صنعت دام و طیور انجام شده است، گفت: در این نمایشگاه پاویونی در اختیار وزرات جهاد کشاورزی قرار گرفته است که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته هر روز یکی از مدیران ارشد وزارتخانه در این پاویون حضور خواهند داشت و به مسائل و سوالات بازدیدکنندگان پاسخ می‌دهند. همچنین با دیگر سازمان‌های مرتبط با موضوعات صنعت دام، طیور و آبزیان نیز رایزنی صورت گرفته تا در نمایشگاه حضور داشته باشند.

رونمایی‌ها

موافق‌قدیری ادامه داد: امسال چند رونمایی مختلف در نمایشگاه خواهیم داشت که برای آنها فرآیند حداقل یک ساله طی شده است. مانند: سامانه ارتقای رقابت‌پذیری در صنعت خوراک دام؛ کتاب بازار خوراک دام و طیور که به زبان انگلیسی تهیه شده است و موضوعاتی مانند اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دامپروری، اقتصاد خوراک دام، طیور و آبزیان و.. را شامل می‌شود؛ رونمایی از برنامه استراتژیک 5 ساله خوراک دام، طیور و …؛ تهیه جلد دوم چرخشی خوراک دام و طیور که توسط فدراسیون خوراک دام و طیور اروپا تهیه شده است.

توجه به بهره‌وری

وی اضافه کرد: فراخوانی با هدف افزایش بهره‌وری، کاهش وابستگی به واردات و کاهش خروج ارز از کشور، توسعه فناوری، نوآوری و بهره‌وری از خوراک دام و طیور انجام شده که از جمله برنامه‌هایی است که در نمایشگاه مد نظر است.

آغاز 23مین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران در 30 تیرماه

شرکت‌های داخلی و خارجی

همچنین در ادامه این نشست خبری سالار رضایی، دبیر اجرایی بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران (1403) گفت: تاکنون 400 شرکت داخلی، 14 نمایندگی از شرکت‌های مختلف خارجی در نمایشگاه حضور دارند و 160 شرکت در صف انتظار برای حضور در نمایشگاه قرار دارند. علاوه بر این 39 سفیر از کشورهای مطرح در صنعت دام، طیور و آبزیان برای حضور در نمایشگاه دعوت شده است و تا امروز 11 هیات تجاری و بازرگانی از کشورهای مختلف برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

رضایی گفت: نمایشگاه در فضایی به مساحت 40 هزار متر مربع و 12 سالن برگزار می‌شود. در تاریخ 30 تیرماه ساعت 10 صبح مراسم افتتاحیه آن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا