کارگری

اعتبار بیمه درمان تامین اجتماعی کارگران شهرداری شوش تمدید نمی‌شود

اعتبار بیمه درمان تامین اجتماعی کارگران شهرداری شوش تمدید نمی‌شود

اعتبار خدمات درمان تامین اجتماعی کارگران شهرداری شوش در استان خوزستان به علت‌ عدم پرداخت حق بیمه از سوی شهرداری تمدید نمی‌شود.

برخی منابع کارگری در شهرداری شوش در تماس با خبرنگار کا 118 گفتند: اداره تامین اجتماعی شعبه شوش در استان خوزستان به دلیل بدهی‌های مالی شهرداری شوش به تامین اجتماعی اخیرا از تمدید اعتبار درمان کارگرانی که نیازمند خدمات هستند، خودداری کرده است.

یکی از کارگران خدماتی شهرداری شوش با بیان اینکه او و همکارانش بیش از ۱۰ سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند، در ادامه افزود: با الکترونیکی شدن نسخ کاغذی و حذف دفترچه‌های درمان، در حال حاضر مشکلات بیمه‌ای ناشی از عدم تمدید اعتبار درمان تامین اجتماعی، برای تعدادی از کارگران و خانواده‌هایشان مشکلاتی ایجاد کرده است.

به گفته وی؛ به صورت مشخص دو تا سه ماه حق بیمه کارگران این شهرداری به تامین اجتماعی پرداخت نشده، علاوه بر این با احتساب مرداد ماه سه ماه معوقات مزدی طلبکاریم.

این کارگر گفت: در حال حاضر کارگران منتظر هستند که کارفرما معوقات مزدی و بیمه‌ای ما را بپردازد تا بخشی از مشکلات‌مان برطرف شود.

طبق اظهارات این کارگر، این کارگران بیش از ۱۰سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند لذا قطع بیمه‌های درمانی آنها از سر انصاف نیست.

وی با بیان اینکه قرار بود تامین اجتماعی «نیاز امروز باشد و پشتوانه فردا» و به عنوان نهاد همگانی بیمه‌های اجتماعی کارگران، مولد نیروی حمایتی و رفاهی باشد، افزود: آن دسته از کارگران شهرداری شوش کارگرانی که هم‌اکنون خود یا خانواده‌هایشان در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی بستری هستند، در حال حاضر بیشتر از هر زمانی به اعتبار درمان تامین اجتماعی خود نیازمندند اما با مشکلاتی که اخیرا برایشان پیش آمده، برای پرداخت هزینه‌های درمانی سرگردان شده و از جیب پرداخت می‌کنند.

این کارگر شهرداری شوش در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: باتوجه به اینکه مسئولان استانی و شهرستانی از وضعیت حدود ۲۳۷ کارگر شاغل در مجموعه شهرداری شوش باخبرند، از آنان می‌خواهیم نسبت به مشکلات کارگران در آستانه سال تحصیلی جدید بی‌تفاوت نباشند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا