کارگری

افزایش قانونی حقوق بازنشستگان کارگری اجرایی نشده از افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت رونمایی می‌شود

افزایش قانونی حقوق بازنشستگان کارگری اجرایی نشده از افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت رونمایی می‌شود

بازنشستگان کارگری در انتظار صدور احکام جدید هستند؛ پنج ماه تمام انتظار برای اجرای قانون، آنهم وقتی مصوبات مزدی شورایعالی کار همه چیز را روشن کرده است.

به گزارش خبرنگار کا 118، سیداحمد حسینی (بازنشسته‌ی کارگری خوزستان) می‌گوید: انتظار ما این بود که در اردیبهشت یا نهایتاً خرداد وقتی بازنشستگان معترض شدند، دولت به قانون تمکین کند اما نه تنها به این اعتراضات توجه نشد بلکه نامه‌ی رئیس مجلس نیز بر زمین ماند؛ بیش از سه هفته از نامه‌ی رسمی رئیس مجلس می‌گذرد؛ دولت هنوز کار را به وقت‌کشی می‌گذراند؛ خبرها هم امیدوارکننده نیست.

به گفته وی، اخباری به گوش می‌رسد که دولت حاضر به پذیرش ۵۱۵ هزار تومان نیست و در بهترین حالت فقط ۳۸ درصد را می‌پذیرد، و این در حالیست که بازنشستگان اجرای کامل مصوبه‌ی مزدی شورایعالی کار را می‌خواهند.

حسینی در ادامه به طرح جدید سازمان امور استخدامی برای ارتقای قدرت خرید بازنشستگان کشوری و لشگری اشاره می‌کند، طرحی که روز گذشته کلیاتی از آن منتشر شد؛ او می‌گوید: دولت به بهانه عدم پایداری صندوق‌ها، قانون را اجرا نمی‌کند؛ چهل سال هرچه شورایعالی کار مصوب کرد به بازنشستگان تعلق گرفت؛ امسال اولین بار است که چنین رویکردی در پیش گرفته‌اند؛ حالا که ادعا می‌کنند صندوق‌ها نمی‌توانند از پس افزایش حقوق بازنشستگان بربیایند، قضیه‌ی این طرح جدید و الگویی برای افزایش حقوق بازنشستگان دولت چیست؟

او تاکید می‌کند: برای کارگران حداقل ها را نمی‌پردازند اما برای کارمندان و بازنشستگان دولت همیشه خاصه‌خرجی می‌کنند؛ در روزهای اخیر هجمه‌های بسیار به بازنشستگان کارگری صورت گرفته؛ ما زیاده‌خواه نیستیم؛ شاید بیش از ۸۰ درصد بازنشستگان کارگری زیر ده یا حتی ۹ میلیون تومان حقوق می‌گیرند؛ میانگین حقوق سایر بازنشستگان در صندوق‌هایی مانند نفت یا کشوری چقدر است؛ چرا اجازه نمی‌دهند ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرا شود؟ چرا با افزایش عادلانه و قانونی حقوق بازنشسته‌ها مخالفت می‌کنند؟

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا