کارگری

امیدواریم طرح ساماندهی به زودی در صحن مجلس مصوب شود

امیدواریم طرح ساماندهی به زودی در صحن مجلس مصوب شود

نماینده کارگران شرکتی و قراردادی سراسر کشور از تصویب جزئیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی ابراز خوشنودی کرد.

رامین اناری (نماینده کارگران شرکتی و قراردادی سراسر کشور) با بیان اینکه «بالاخره انتظار سه ساله در حال به سرانجام رسیدن است» به خبرنگار کا 118 گفت: خوشبختانه روز گذشته (یازدهم مهرماه) جزئیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسید و میلیون‌ها کارگر تحت پوشش طرح خوشنود شدند.

وی افزود: در طول سه سال گذشته، پویش طرح ساماندهی با مشارکت فعالانه هزاران کارگر شرکتی و قراردادی سراسر کشور، مطالبه‌گری گسترده‌ای را ترتیب داد؛ ما از مجاری قانونی تصویب طرح را پیگیری کردیم و خوشبختانه بالاخره موفق شدیم کار حذف واسطه‌ها و شرکت‌های پیمانکاری را به سرانجام برسانیم.

به گفته وی، مهم‌ترین مولفه‌ی طرح ساماندهی، برچیده شدن بساط پیمانکاران و حذف دست‌های واسطه از سفره‌ی میلیون‌ها کارگر سراسر کشور است.

این فعال کارگری با ابراز امیدواری نسبت به تصویب طرح با رای بالا در صحن مجلس می‌گوید: نمایندگان مجلس عموماً با طرح موافقند؛ انتظار داریم طرح با اولویت بالا و به زودی به صحن بیاید و با رای بالای نمایندگان مصوب شود؛ همانطور که اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرده‌اند، طرح با جزئیات و دقیق بررسی و تدوین شده و هیچ بار مالی برای دولت ندارد بنابراین با تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل می‌شود و تمام نهادهای دولتی، نیمه دولتی، عمومی و خصولتی، موظف به اجرای آن هستند.

اناری در پایان افزود: ما انتظار داریم مقدمات اجرای آن در ماه‌های باقیمانده تا پایان سال جاری فراهم شود و از ابتدای سال بعد کامل اجرایی شود تا دیگر مجالی برای پیمانکاران و حامیان آن‌ها باقی نماند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا