کارگری

انتقاد کارگران «طرح آبیاری کارون بزرگ» به شیوه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل

شماری از کارگران پیمانی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی کارون بزرگ در تماس با خبرنگار کا 118، گفتند: قانون طرح طبقه‌بندی مشاغل که از اسفند سال گذشته (۱۴۰۲) در شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی کارون بزرگ اجرا شده، هیچ تغییری در افزایش حقوق آن‌ها ایجاد نکرده است.

از قرار معلوم در نتیجه اجرای این قانون، دریافتی جمعیت ۱۵۰ نفری کارگران پیمانی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی کارون بزرگ که اکثریت افراد با تجربه و قدیمی هستند، حداکثر تا یک میلیون تومان افزایش یافته است تا جایی که کارگران خواستار اجرای درست این طرح برای افزایش میزان حقوق خود شدند.

به گفته کارگران؛ انتقاد ما به نحوه اجرای این طرح است که هیج تغییری در دریافتی‌های ما ایجاد نکرده و در واقع کارایی نداشته است. به عنوان نمونه یک کارگر با ۱۸ سال سابقه کار با گروه ۶ با ارتقاء به گروه ۷ فقط یک میلیون تومانی افزایش حقوق داشته است این در حالی است که دستکم این کارگر با ۱۸ سال سابقه کار باید دوتا سه گروه شغلی ارتقاع شغلی می‌داشت.

این کارگران با درخواست از مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی کارون بزرگ گفتند: درآمد کارگران به اندازه‌ای نیست که معاش‌شان تامین شود به همین دلیل درخواست بازنگری درست در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل را داریم تا همه بتوانند از مزایای اجرای این قانون استفاده کنند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا