فرهنگ و هنر

تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده استان مرکزی در سال جاری

کا 118/مرکزی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده استان مرکزی در سال جاری خبر داد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار کرد: دفاع مقدس آیینه تمام نمای حضور ملت برای تحقق “ما می توانیم” است و همچون گنجینه ای از افتخارات و حماسه های عظیم در آن نهفته که جلوه هایی از مقاومت و عشق و فداکاری را در خود جای دارد.

وی افزود: تدبیر صحیح و برنامه ریزی دقیق در کنار روحیه های ایثار و ازخودگذشتگی در طول دفاع مقدس همواره برجسته است و در سراسر مقاطع دفاع مقدس اخلاق، معنویت و جوانمردی موج می زند.

سردار کریمی با بیان اینکه تولید علم و بکارگیری دانش و فناوری در دفاع مقدس نیز از دیگر شاخصه ها است، گفت: نمونه هایی از این مسئله در ساخت پل ها و تجهیزات دفاعی وجود دارد که نماد تلاش و ظرفیت های عظیم ملت هستند و در واقع دفاع مقدس منشوری از خوبی ها ، حماسه ها و تلاش های ملت برای خودکفایی و خوداتکایی است که بکارگیری این فرهنگ در همه بخش ها در شرایط امروز موجب بارور شدن فرهنگ و غرور ملی و پیشرفت همه جانبه کشور خواهد شد.

وی تأکید کرد: آنچیزی که امروز می تواند موجب پیشرفت و شکوفایی ملت ایران برای رسیدن به ایرانی قوی شود بکارگیری فرهنگ دفاع مقدس است و لازمه آن جهاد تبیین است و مقام معظم رهبری مسئله تبیین را به عنوان جهاد مطرح کردند و این از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه ستاد کنگره شهدای استان مرکزی از ۷ سال گذشته با روحیه جهادی و انقلابی در راستای تبیین، تبلیغ و ترویج فرهنگ و ارزش های انقلاب و دفاع مقدس گام برداشته، افزود: خوشبختانه توفیقات و دستاوردهای زیادی حاصل شده که به برکت عنایات خاصه شهدا و نیت خالصانه همه خادمین شهدا که در طول این مسیر ما را یاری دادند بوده و قطعا نصرت الهی با نیت و عمل صالح همراه است.

وی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و در این راستا ستاد کنگره ظرفیت های مردمی و خصوصا جوانان را به درستی بکارگیری کرد، گفت: مردمی بودن و جوان محور بودن مهمترین رویکرد فعالیت ها و برنامه ها بود و در این مسیر نورانی از ابتکارات، خلاقیت ها و توانمندی ها به خوبی استفاده شد.

سردار کریمی ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای بازخوانی و تبیین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی در بخش های مختلف است که باید از این فرصت مغتنم استفاده کرد چراکه کنگره شهدای استان در حوزه های محرومیت زدایی، فرهنگی و تبیینی، هنری و تبلیغی، خدماتی و اجتماعی، علمی و پژوهشی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی اقدامات چشمگیری انجام داده که باید به خوبی تبیین و روایت شود.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی و کاملا مردمی است که از فرصت های موجود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره گیری می کند، گفت: مهمترین رسالت این جریان عمل به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و خصوصا ادامه راه کنگره شهدای استان است که ایشان در دیدار با اعضای ستاد کنگره تاکید کردند، لذا در این مسیر شتابنده حرکت خواهیم کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه های ستاد کنگره شهدای استان بهره گیری از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس بود که با عنوان یک راهبرد در دستور کار بود و همچنین تجلیل از خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان و ایثارگران نیز راهبرد دیگر بود که همچنان ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده دفاع مقدس استان مرکزی در دستور کار قرار دارد که با مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی و نهادها باید عملیاتی شود و لازم است همه ظرفیت های استانی در این خصوص پای کار بیاید.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست اظهار کرد: دفاع مقدس مظهر مقاومت، پایداری ، تدبیر و حکمت است و امروز تبیین ابعاد و جزئیات این واقعه حماسه ساز با زبان های متفاوت و جذاب هنری از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است.

وی افزود: بهره گیری از کلیه ظرفیت های مردمی و دستگاهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دفاع مقدس رسالت مهم ستاد کنگره شهدای استان مرکزی است وکلیه دستگاه ها در این خصوص وظیفه مشارکت دارند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس بزرگترین فرصت برای ترویج فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس است، گفت: در سالجاری کلیه برنامه ها با رویکرد شعار حماسی ما مقاوم هستیم برگزار می شوند.

وی با تشریح جزئیات برنامه های مهم هفته دفاع مقدس در سال جاری افزود: مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در روز ۳۱ شهریور برگزار می شود و در سایر شهرستان ها نیز برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس امسال با ایام اربعین حسینی و ماه صفر کلیه برنامه ها با محوریت تبیین مکتب حسینی و عاشورا برگزار می شوند و بهره گیری از هیئت های مذهبی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس یک ضرورت است و همچنین مراسم گلباران و عطر افشانی قبور مطهر شهدا در سراسر استان در تاریخ ۳۱ شهریور برگزار می شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس امسال برگزاری رژه نیروهای مسلح استان است که در مرکز استان مقابل بازار سرپوشیده اراک انجام می شود و در حاشیه رژه برنامه های متعددی از جمله اجرای سرود دانش آموزان بسیجی و برپایی نمایشگاه جهاد تبیین در پیاده راه امیرکبیر پیش بینی شده است.

سرهنگ کریمی گفت: تجلیل از خانواده های معظم شهدا، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی و محافل انس با قرآن کریم، نشست خبری با اصحاب رسانه، تهیه برنامه های تصویری با موضوع دفاع مقدس توسط صدا و سیما، پخش مستندات و تولیدات محتوایی ستادکنگره از شبکه های سیما، نواختن زنگ مقاومت، تئاترهای خیابانی و اجرای برنامه های خدمت رسانی و محرومیت زدایی سپاه و بسیج از مهمترین برنامه ها است.

وی برگزاری نمایشگاه های جهاد تبیین به شکل محله محور را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس خواند و گفت: نمایشگاه های دفاع مقدس به همت پایگاه های بسیج در سطح مناطق مختلف برگزار می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: بازدید اقشار مختلف مردم از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در این مکان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است و به برکت کنگره شهدای استان مرکزی امروز موزه دفاع مقدس استان به پاتوق جوانان و نوجوانان تبدیل شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا