کارگری

تأخیر در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران ابنیه راه‌آهن جنوب شرق

تأخیر در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران ابنیه راه‌آهن جنوب شرق

کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق زاهدان از تاخیر چند ماهه شرکت پیمانکاری تراورس در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران انتقاد کردند.

تعدادی از کارگران ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق زاهدان در تماس با خبرنگار کا 118، گفتند: تاخیر شرکت پیمانکاری «تراورس» در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران از یکسال پیش شروع شد اما با وجود پیگیری‌های زیاد و در میان گذاشتن این معضل با مسئولین ایمنی، هنوز اقدامی جدی درباره آن صورت نگرفته است.

آن‌ها با بیان اینکه عرف کارگاه‌ها بدین ترتیب است که هر ۶ ماه یکبار لباس ایمنی و هر سال یکبار کفش ایمنی به کارگران داده می‌شود اما شرکت‌های پیمانکاری به دلیل مشکلات مالی یا هر دلیل دیگری این عرف را رعایت نمی‌کنند، افزودند: کارگران از لحاظ ایمنی در مضیقه‌اند و خودشان هم نمی‌توانند لباس و کفش ایمنی تهیه کنند. شرکت پیمانکاری نیز هم این معضل را به‌صورت جدی پیگیری نمی‌کند و به بهانه‌های مختلف از تهیه لباس و کفش ایمنی برای کارگران سر باز می‌زند.

به گفته کارگران، محیط کارگاه صنعتی است و کارگران نمی‌توانند با لباس شخصی کار کنند. اساسا چنین اقدامی از نظر ایمنی ممنوع است و مسئولین ایمنی نباید به کارگران اجازه دهند بدون لباس و کفش ایمنی وارد کارگاه شوند.

کارگران پیمانی ابنیه فنی راه‌آهن در پایان اظهار داشتند: این معضل را بارها به مسئولین خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق گوشزد کرده‌ایم اما ظاهرا فشاری به پیمانکار وارد نمی‌کنند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا