اقتصاد

تضعیف رئیس اتاق ایران، تخریب جایگاه اتاق به عنوان مشاور سه قوه است

تضعیف رئیس اتاق ایران، تخریب جایگاه اتاق به عنوان مشاور سه قوه است

به گزارش کا 118، عباس جبالبارزی عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به حاشیه‌سازی‌ها پیرامون انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران گفت: به جای بحث‌های بی‌نتیجه، دو طرف ماجرا اجازه بدهند اگر مشکلی وجود دارد در مسیر قانونی خودش حل شود. 

وی درباره ادعای تخلف در انتخابات هیات رئیسه گفت: انتخابات هیات رئیسه برای اولین‌بار با حضور اعضای انجمن نظارت برگزار شده است. همان‌طور که به تفصیل دست‌اندرکاران این انجمن در خصوص نحوه تأیید صلاحیت‌ها توضیح داده‌اند کاندیداتوری حسین سلاح‌ورزی از نظر انجمن بلامانع بوده و تا اینجا خلاف قانونی صورت نگرفته است. ایشان با حدود ۲۶۵ رأی انتخاب شده و امروز به طور قانونی رئیس اتاق ایران است.

جبالبارزی با اشاره به اینکه عده‌ای ریاست سلاح‌ورزی را با توجه به نامه حراست وزارت صمت قانونی نمی‌دانند گفت: مسئله این است که عده‌ای نیز انتخاب ایشان را قانونی می‌دانند. چرا که معتقدند طبق قانون، مرجع پاسخگویی وزارت اطلاعات بوده نه وزارت صمت. انجمن نظارت هم در نامه اخیر خود با صراحت اعلام کرده که نظر کتبی وزارت اطلاعات را ظرف ۱۰ روز و حتی بعد از آن نیز دریافت نکرده و لذا انتخابات کاملاً قانونی بوده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: اگر سلاح‌ورزی آن‌طور که عده‌ای از دوستان معتقدند به طور غیرقانونی انتخاب شده و وزارت اطلاعات مخالف بوده است این وزارتخانه به راحتی می‌توانست در نامه‌ای آن را اعلام کرده و ریاست ایشان را ملغی کند. پس اجازه دهیم موضوع در بستر قانونی خود جلو برود. اگر خدشه‌ای به انتخاب ایشان وارد باشد نهادهای امنیتی و قضایی و نظارتی منتظر تحلیل و موضع‌گیری مخالف یا موافق نمی‌نشینند و کار خودشان را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه رسماً به ایشان اعلام نشده استعفا دهد یا ریاست او غیرقانونی است تأکید کرد: پس فعلاً حسین سلاح‌ورزی با رأی اکثریت رئیس اتاق است و باید وظایف قانونی خود را انجام دهد. اگر دستگاه‌های دولتی او را به مراسمی دعوت نکنند، بیشتر از آنکه تضعیف ایشان باشد بی‌توجهی به اتاق به عنوان مشاور سه قوه است. زیرا جایگاه او یک جایگاه حقوقی است نه حقیقی لذا  باید به این جایگاه احترام گذاشت.

جبالبارزی در پایان گفت: بهتر است هم مخالفین رئیس اتاق ایران و هم موافقین او کمی صبر کنند و از پیش‌داوری دست بردارند. اجازه دهند نهادهای ذی‌صلاح موضوع را رسیدگی و تصمیم بگیرند. وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی هم تا اعلام نظر رسمی این نهادها طبق قانون با اتاق همکاری کنند و به جایگاه اتاق احترام بگذارند. به هرحال آقای سلاح‌ورزی فعلاً نماینده این جایگاه است.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا