اقتصاد

پیشنهاد ورود طلای عیار پایین به بازار برای افزایش تقاضا/ عروس و دامادها برای خرید به سمت نقره و بدلیجات رفته‌اند

پیشنهاد ورود طلای عیار پایین به بازار برای افزایش تقاضا/ عروس و دامادها برای خرید به سمت نقره و بدلیجات رفته‌اند

به گزارش خبرنگار اقتصادی کا 118، نادر بذرافشان در نشست خبری امروز با بیان اینکه فعالیت کانال‌های غیررسمی در فضای مجازی مورد تایید نیست، اظهار داشت: یکسری کانال‌های غیر رسمی فعال هستند که مورد تایید اتحادیه نیستند و کانال رسمی مورد تایید هنوز راه اندازی نشده‌است.  

وی تاکید کرد: نرخ روز طلا با توجه به انس جهانی و اولین معامله فیزیکی که ساعت ١١ به بعد در بازار تهران انجام می‌شود، قابل اتکا است و معاملات فردایی مورد تایید نیست. 

رییس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی تعدادی از گرداننده کانال‌های غیر رسمی را شناسایی کرده، گفت: ٩٠ درصد گرداننده این کانال‌ها از افراد خارج از صنف هستند اما در شبکه‌های مجازی حضور پیدا کردند. افرادی از این کانال‌ها معامله‌ای انجام دهند در صورت اشکالی اگر به اتحادیه مراجعه کنند، رفع این مشکل قابل پیگیری و رسیدگی نیست .

بذرافشان افزود : اخیرا با پلیس امنیت اقتصادی به این جمع‌بندی رسیدیم که با توجه به نیاز به فعالیت گروه خاصی که در فضای مجازی معاملات را انجام دهد، نسبت به ایجاد و تشکیل یک گروه واحد در فضای مجازی اقدام شود که با جلسات پلیس امنیت اقتصادی اساسنامه‌ای تدوین شد و قرار شده تا پایان مرداد ماه این کانال به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند. البته تنها افراد دارای مجوز می توانند در این کانال فعالیت و معامله کنند و معاملات هم در نهایت به صورت فیزیکی انجام می‌شود. 

وی درباره علت تفاوت قیمت بازار و اتحادیه تاکید کرد: این تفاوت قیمت معمولا به دلیل نوسانات قیمت در ساعات مختلف است. 

رییس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در پاسخ به سوال کا 118 درباره ورود طلای عیار پایین به بازار تاکید کرد: ورود طلای با عیار پایین به بازار به صورت جعلی به جای طلا با عیار ١٨ شایعه‌ است و هیچ گزارشی در این باره نداشتیم. اما پیشنهاد شده که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم از طلای پایین استفاده کنیم تا با کاهش قیمت میزان تقاضا افزایش پیدا کند که هنوز این پیشنهاد تصویب نشده‌است.

بذرافشان با تاکید براینکه تقاضا برای خرید طلا کاهش پیدا کرده‌است، گفت: بین ٢٠ تا ۴٠ درصد تقاضا برای خرید طلا کاهش یافته و حتی تا ٢٠ درصد تقاضای عروس و دامادها برای خرید طلا به سمت بدلیجات و نقره رفته‌است. 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا