فرهنگ و هنر

سلام «شن»، «ادیپ شهریار» و «فقط یک دقیقه طول می کشه» به صحنه‌های تئاتر

به گزارش خبرنگار تئاتر کا 118؛ بعد از وقوع ناآرامی‌های اخیر در سطح جامعه شاهد تعطیل شدن سالن‌های نمایشی و سایه رکود بر تولیدات و اجراهای تئاتر بودیم. اتفاقی که تجربه سخت و تلخ آن در دوران دو ساله کرونا به مثابه ضربه سنگینی به اقتصاد هنر نمایشی و هنرمندان این عرصه شد.

حال بعد از حدود یک ماه و نیم که جامعه آرام آرام به سمت آرامش نسبی در حال حرکت است؛ بار دیگر شاهد روند مستمر بازگشایی تالارهای تئاتری در میزبانی از آثار تئاتر و مخاطبان این هنر هستیم.

بعد از خبر بازگشایی مجموعه تئاترشهر و میزبانی از نمایش‌های «شراره» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی؛ «فرزند یک خنیاگرم» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی؛ همچنین پردیس تئاترشهرزاد با ارائه ۱۱ اثر نمایشی و اجرای نمایش «شاهزاده خانم و کلاغ‌های تاج طلا» به نویسندگی و کارگردانی پویا شش‌پری در تالار هنر به عنوان تنها سالن اختصاصی نمایش‌های کودک و نوجوان؛ خبر از آغاز اجرای سه نمایش جدید در تماشاخانه مهر حوزه ‌هنری؛ پردیس تئاتر تهران و سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر رسیده است.

سلام «شن» و «ادیپ شهریار» و «فقط یک دقیقه طول می کشه» به صحنه‌های تئاتر

۲ + ۱ نمایش جدید در مجموعه تئاترشهر

برنامه این هفته تالارهای نمایشی تئاتر شهر در حالی اعلام شد که یک اثر نمایشی جدید از روز دوشنبه (۱۶ آبان ماه) در تالار قشقایی مجموعه اجرای خود را آغاز می کند.

«فقط یک دقیقه طول می کشه» عنوان نمایش جدید تالار قشقایی به نویسندگی مسعود سمیعی، کارگردانی سیدعلی تدین‌صدوقی و بازی اصغر صابری، مروارید افسری، لادن بنکدار، علیرضا نادی و افشین رضایی است که از روز دوشنبه (۱۶ آبان ماه) ساعت ۱۸:۳۰ با مدت زمان ۵۰ دقیقه و قیمت بلیت ۷۰ هزار تومان در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

درخلاصه داستان اثر آمده است: نمایش درباره زن و شوهری است که برای رسیدن به ثروت، قدرت و تثبیت موقعیت خود بر علیه یکدیگر دسیسه چینی می کنند. ظرافت و زیرکی و درایت زنانه با درامی تراژیک در برابر قدرت نیرنگ قرار گرفته و خودنمایی می کند.

در تالار چهارسو مجموعه نیز نمایش «فرزند یک خنیاگرم» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی و بازی (به ترتیب حروف الفبا) انسیه ابراهیمی، فاطمه تواضعی، سجاد خباز، فاطمه خراسانی، فاطمه دهقانی، فراز شیرانی، فرهود فدوی، زیبا کاظمی، هستی کرمی، امیرحسین رنجی کوزه کنان، زهرا مهرابی، آیسان نوریان، هوشمند هنرکار، سحر بافتیان ساعت ۱۹ با مدت زمان ۹۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان به صحنه می رود.

نمایش «شراره» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی و بازی نسرین نکیسا، شهرام مسعودی، تکتم اخجوانی، امینا خاتمی، مرجان علوی، مجتبی زادفر، پرویز گوهری راد، امیراحسان امیرپور، محمدمهدی خاتمی، غلامرضا عارف نژاد و حامد وکیلی ساعت ۱۹ به مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۷۰ هزار تومان در تالار سایه روی صحنه می رود.

سلام «شن» و «ادیپ شهریار» و «فقط یک دقیقه طول می کشه» به صحنه‌های تئاتر

«ادیپ شهریار» در پردیس تئاتر تهران

نمایش «ادیپ شهریار» نوشته سوفوکل نمایشنامه نویس مشهور یونانی از ۱۰ آبان به مدت ۲۰ شب در پردیس تئاتر تهران روی صحنه رفته است.

این نمایش با مضمون حقیقت جویی و با سبک کلاسیک اجرا و به سرشت حقیقت جوی انسان و تلاش وی برای فرار از سرنوشت می‌پردازد.

«ادیپ شهریار» به کارگردانی مهتاب عسگری و با حضور بازیگرانی چون فرشاد نجفی، ستایش کیوی، حسین مددی، ابوالفضل عبدالی، عرفان زارعی، مجتبی ترکان، بهار ترابی، شیوا فرشادی و حمیدرضا محمدحسینی اجرا می‌شود.

نمایش «ادیپ شهریار» به زندگی فرزند تازه متولد شده ای در یک خانواده سلطنتی در یونان باستان می‌پردازد که بر اساس پیشگویی‌ها قاتل شاه خواهد بود و … .

علاقه مندان می‌توانند برای دیدن این نمایش به پردیس تئاتر تهران واقع در بزرگراه امام علی (ع)، اتوبان محلاتی شرق، خیابان شاه آبادی شرق، بعد از میدان مالک اشتر پردیس تئاتر تهران مراجعه کنند.

سلام «شن» و «ادیپ شهریار» و «فقط یک دقیقه طول می کشه» به صحنه‌های تئاتر

جوانان دهه هشتادی با «شن» در تماشاخانه مهر

نمایش «شِن» به نویسندگی هادی اسلامی، محمدرضا ‌ارکان، سروش صدوقی و کارگردانی علیرضا ‌پاکباز از امروز (۱۴ آبان ۱۴۰۱) در تماشاخانه مهر حوزه ‌هنری به صحنه خواهد رفت. پاکباز کارگردان این نمایش از حضور جوانان دهه هشتادی در این اثر نمایشی خبر داد.

نمایش «شن» درباره دو دوست است که در عملیات فرماندهی جنگ، وظیفه شناسایی قبل از عملیات را برعهده دارند؛ با بسته شدن راه این گروه به ناچار از مسیر شِن به مسیر خود ادامه می‌دهند. در ادامه داستان یک آسایشگاه می‌بینیم که این دو دوست خاطره‌هایشان را روایت می‌کنند و…

جلال الدین محمد احمدی، سیدمهدی ‌اسماعیلی، طاها ‌اصغری، مهدی حاجی‌قاسمعلی، محمدصالح ربیعی، محمدحسین‌ زاهد، علیرضا ‌سلطانی، امیرمهدی کریمی، امیرعباس ‌کوهی، امیرحسین ملک‌زاده، امیرمحمد ‌نسرین ‌فر و مهدی ‌یکتا بازیگران این اثر نمایشی هستند.

این نمایش از ۱۴ تا ۱۸ آبان ساعت ۱۹:۳۰ با قیمت بلیت ۲۵ هزارتومان میزبان مخاطبان است. علاقه‌مندان به این اثر نمایشی می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا