کارگری

اخراج یک کارگر اسرائیلی به خاطر ۲۰ دقیقه تاخیر/ تایید این اقدام براساس قانون کار رژیم صهیونیستی

اخراج یک کارگر اسرائیلی به خاطر ۲۰ دقیقه تاخیر/ تایید این اقدام براساس قانون کار رژیم صهیونیستی

یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با اشاره به اخراج آسان کارگران در شهرک‌های رژیم صهیونیستی گفت: براساس ماده ۵۳ قانون کار اسرائیل این اقدام کارفرما قانونی انجام شده و مشکل اصلی از قوانین ناعادلانه ماست.

به گزارش خبرنگار کا 118 به نقل از نشریه جروزالم پست چاپ فلسطین اشغالی، یک کارگر بخش خدماتی یهودی ساکن سرزمین‌های اشغالی با هفت سال سابقه کار به دلیل تنها ۲۰ دقیقه تاخیر از کار خود اخراج شد. 

این اتفاق که باعث به راه افتادن یک کمپین اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی و حتی در بین شهرک‌نشینان شده است، موج خبری را علیه مناسبات داخل دولت رژیم صهیونیستی که چندان اخبار آن به خارج مخابره نمی‌شود، به راه انداخته است. 

براساس این گزارش، مرد اخراج شده به جروزالم پست گزارش داده که همکاران سابقش که هنوز در شرکت مشغول به کار هستند، تصمیم گرفتند به این حادثه اعتراض کنند. آنها به مدیریت اطلاع داده‌اند که تا بازگرداندن مرد اخراجی دیر به سر کار خواهند آمد. 

یکی از این کارگران گفته است: «از فردا به بعد من و همه دوستانم از محل کار دیر می‌آییم تا دوست‌مان کارش را پس بگیرد. این به این دلیل است که همکار ما که هرگز دیر نیامد اما به دلیل اولین تخلف خود از این نوع اخراج شد. ما این مطلب را اطلاع‌رسانی مجازی کردیم و تاکنون ۱۰۰هزار نفر آن را در داخل اسرائیل لایک کردند.» 

نظرات کاربران در ذیل پست‌ها و مطالب مربوط به اخبار این کارگر ساکن شهرک‌های فلسطین اشغالی حاکی از آن است که این اتفاق تحت حکمروایی رژیم صهیونیستی و برخی شرکت‌های اسرائیلی سابقه دارد. 

یکی از کاربران با ارجاع به قانون کار دولت رژیم صهیونیستی گفته است: «براساس ماده ۵۳ قانون کار اسرائیل متاسفانه این اقدام کارفرما قانونی انجام شده و مشکل اصلی از قوانین ناعادلانه و تبعیض‌آمیز ماست.»

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا