فرهنگ و هنر

از تولید فیلم کوتاهی درباره شهید باکری تا آماده شدن انیمیشن «ده سالگی»

آغاز فروش بلیت نمایش مژگان خالقی، تولید فیلم کوتاهی درباره شهید باکری، آماده نمایش شدن انیمیشن «10 سالگی» و… از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

فروش بلیت سه روز نخست اجرای نمایش «سگ‌ها و استخوان‌های مادرم» به نویسندگی و کارگردانی مژگان خالقی آغاز شد.

به گزارش کا 118، نمایش «سگ‌ها و استخوان‌های مادرم» از ۱۳ شهریور، هر شب ساعت ۲۰ و سی در تالار چهارسوی تئاترشهر روی صحنه می‌رود. بلیت روزهای سه روز نخست این نمایش در سامانه فروش بلیت تیوال آغاز شده است.

از تولید فیلم کوتاهی درباره شهید باکری تا آماده شدن انیمیشن «ده سالگی»

سید محمد طباطبائی تهیه کننده، رضا سرور، مشاور کارگردان، علی نصر مجری طرح، خسرو خالقی مدیر تولید و الهه افخمی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز این نمایش هستند و ریحانه سلامت، فرزانه سهیلی، غزاله جزایری، میثم عبدی، محمد علی کاظمی، سپنتا پزشکی، النا میرزاییان و نوید بانی گروه بازیگران «سگ‌ها و استخوان‌های مادرم» را تشکیل می‌دهند.

در «سگ‌ها و استخوان‌های مادرم» فرشاد فزونی مشاور موسیقی، علی کوزه گر طراح نور، بهمن صنیعی طراح گریم، سمانه داودی پارسا طراح لباس، ایلیا تهمتنی طراح گرافیک، فهیمه و سمانه میرزا حسینی طراح  سازه عروسکی این نمایش را برعهده دارند.

همچنین مهدی کریمی و امیرحسین مسعودی عکاسان، امیرحسین مسعودی و محمد مظفری ساخت تیزر و انیمیشن، موسسه «خط سوم هنر» روابط عمومی و تبلیغات، صدرا صباحی تبلیغات مجازی، غزاله مظفری منشی صحنه، سپهر عمادی مقدم تمرین نگار، آیه سلطانی مدیر صحنه، علی علیرضایی دستیار صحنه، محدثه کاوند و غزاله مظفری دستیاران لباس، رقیه دلک آبادی دوخت لباس و مهرداد تیموری ساخت کفش، گروه اجرایی و طراحی این نمایش را تشکیل می‌دهند.

فیلم کوتاه «نوشابه مشکی» آماده نمایش شد

فیلم کوتاه «نوشابه مشکی» به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد و کارگردانی محمد پایدار، برای حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران آماده نمایش شد.

به گزارش روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «نوشابه مشکی» به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد و نویسندگی و کارگردانی محمد پایدار، که فیلمبرداری آن سال گذشته طی ۶ روز در شهرک سینمایی دفاع مقدس و یک روز در باغ ملی گیاهشناسی و شهرک سینمایی غزالی انجام شد، اکنون  آماده حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران شد.

از تولید فیلم کوتاهی درباره شهید باکری تا آماده شدن انیمیشن «ده سالگی»

«نوشابه مشکی» اثری در ژانر دفاع مقدس محصول مرکز تولیدات کوتاه سازمان سینمایی سوره و تولید شده در باشگاه فیلم سوره است که داستانی از روزهای پایانی زندگی یکی از همرزمان شهید مهدی باکری را روایت می‌کند.

در خلاصه داستان «نوشابه مشکی» آمده است: خدایا مرا پاکیزه بپذیر!

علیرضا دیلمی، احسان شیخی، مهدی صمدی، محمود نظرعلیان، فریبرز شاه کرمی، محمدرضا بنی نصرالله، بشیر نیکزاد، علی راسخ، قدرت الله بیات و محمدرضا زاهدی در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

سایر عوامل فیلم کوتاه «نوشابه مشکی» عبارتند از؛ مجری طرح: حامد یامین‌پور، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: محمد رحمانیان، مدیر تولید: کیانوش عاشورزاده، مدیر فیلمبرداری: آرش خلاق دوست، مدیر صدابرداری: مسعود شاهوردی، طراح چهره‌پردازی: زهرا بابایی، طراح صحنه: علی بهری، طراح لباس: مرجان خرمی، طراحی و ترکیب صدا: مهرشاد ملکوتی، تدوین: علی گورانی، اصلاح رنگ و نور: یحیی محمد علیی، طراح جلوه های ویژه میدانی: امیر روزبهانی، مجید حیدری، بدلکاری: امیرحسین خنجری، طراح جلوه های ویژه کامپیوتری: حسن نجفی راد، عکاس: جلال حمیدی، منشی صحنه: پونه خامین، طراحی پوستر: محمد مهرجو، مدیر تدارکات: علی تقوی، روابط عمومی: الهام عرشی‌زاده، تولید شده در باشگاه فیلم سوره، محصول مرکز تولیدات کوتاه  سازمان سینمایی سوره.

انیمیشن «ده سالگی» به کارگردانی فاطمه جعفری از تولیدات اداره کل سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده نمایش شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این انیمیشن ۱۸ دقیقه‌ای با تکنیک استاپ‌موشن ساخته شده است.

انیمیشن کوتاه «ده سالگی» درباره‌ پسری ‌است که با پدرش در جنگلی دورافتاده زندگی می‌کند تا روزی که پدر برای پسرک، مرغابی وحشی را به دام می‌اندازد تا بلکه او را از تنهایی دربیاورد. حضور مرغابی دربند در کنار پسر و زندگی روزمره‌شان کنار یکدیگر رفته‌رفته موجب آشنایی بیشترشان می‌شود. تا جایی که اتفاق‌های ناخواسته در روند زندگی‌ مرغابی و پسر دگرگونی نگاه پسر به جهان پیرامونش را به دنبال دارد.

از تولید فیلم کوتاهی درباره شهید باکری تا آماده شدن انیمیشن «ده سالگی»

فاطمه جعفری با اشاره به استفاده از تکنینک استاپ‌موشن در این انیمیشن گفت: استاپ‌موشن تکنیکی است که همواره، به دلایل متعدد برای تمام گروه‌های سنی جذابیت خود را حفظ کرده است. مهمترین عامل آن وجود عروسک است که نقش بسیار پررنگی در کودکی ما ایفا می‌کند و همیشه ته دلمان آرزو داشتیم تا عروسک‌هایمان جان داشتند و راه می‌رفتند و حرف می‌زدند و انگار استاپ‌موشن تحقق این رؤیای کودکی ماست.

کارگردان انیمیشن «ده سالگی» با تأکید بر نقش کانون در تولید این اثر گفت: قطعا اگر پشتیبانی کانون نبود این کار تولید نمی‌شد،‌ و اگر جای دیگری تولید می‌شد با این کیفیت ساخته نمی‌شد. کارگاه بسیار خوبی که کانون برای استاپ‌موشن در اختیار فیلم‌ساز قرار می‌دهد، موقعیت جغرافیایی خود کارگاه و دسترسی آسان به آن برای تمامی عوامل فیلم، وسایل نورپردازی و…، با توجه به بودجه محدودی که در اختیار دارید، عوامل تعیین کننده‌ای هستند. حمایت‌های آقای محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون و مجری طرح فیلم «ده سالگی» بسیار تأثیرگذار بود. همچنین تولید فیلم در کانون مزیت دیگری هم دارد؛ فیلم پخش گسترده‌ای در مراکز فرهنگی‌هنری کانون دارد و طیف وسیعی از کودکان و نوجوانان از مناطق و فرهنگ‌های مختلف به تماشای فیلم می‌نشینند.

عوامل این انیمیشن عبارتند از: کارگردان: فاطمه جعفری، فیلمنامه: فاطمه جعفری و مانی کاشیان، مجری طرح: محمدرضا کریمی‌صارمی، طراح هنری و تصویربردار: مانی کاشیان، طراح و سازنده عروسک: هلیا قره‌گزلو، طراح و سازنده دکور: حمیدرضا برخورداری، متحرک‌سازی: فاطمه جعفری، تدوین: محمدرضا علیمراد، آهنگساز: مازیار یونسی، طراحی و ترکیب صدا: رامین ابوالصدق، ترکیب تصویر و جلوه‌های ویژه: سروش دیانتی، اصلاح رنگ و نور: فرهاد قدسی، مشاور فنی: محمدرحیم بختیاری، تهیه کننده: اداره کل سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

فاطمه جعفری پیش از این نیز انیمیشن «حکایت کلاه غیبی» را به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید کرده است.

اجرای نمایش جک و لوبیای سحرآمیز 
نمایش “جک و لوبیای سحرآمیز” به نویسندگی ماندانا عبقری و کارگردانی علیرضا دهقانی از روز چهارشنبه ۹ شهریورماه ساعت ۱۸به روی صحنه می رود. 
در این نمایش که با تلفیق اجرای بازیگران و عروسک ها انجام می‌شود ، مانداناعبقری،یاسر محمدی،مارال عبدالحسین پور،هادی شبانی،محمدرضا لطفی و زهرا سماواتی به عنوان بازیگر و عروسک گردان ، مژده ذکریاپور طراح و سازنده‌ی عروسک ، رکسانه عبقری طراح و دوزنده ی لباس ، ماندانا عبقری طراح و سازنده ی دکور حضور دارند. 
سایر عوامل عبارتند از : مدیر صحنه: محمد رضا لطفی، عکاس: مینا قانع، میکس و مسترینگ موسیقی: دانیال استاد عبدالحمید،روابط عمومی : ریحانه مطهری ، روژین ستاری،رسانه و تبلیغات مجازی : روشنک کریمی
در خلاصه ی نمایش آمده است : جک و مادرش در یک مزرعه زندگی می‌کنند که محصول خوبی نداده است. تنها گاوی که دارند شیر کافی نمی‌دهد و آنها ناگزیرند تا گاو را بفروشند. جک گاو را به شهر می‌برد و با چند دانه سحرآمیز معامله می‌کند. در طول شب دانه های جادویی تبدیل به درخت تنومندی می‌شوند. جک از درخت تنومند بالا می‌رود و به خانه غول‌ها می‌رسد. او طی ماجراهایی با مرغ تخم طلا و چنگ جادویی آشنا میشود و …

فراخوان رادیو تئاتر «صاحبدلان» منتشر شد
فراخوان رادیو تئاتر دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی «صاحبدلان» منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، فراخوان رادیو تئاتر دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی «صاحبدلان» با همکاری ستاد برگزاری این رویداد هنری و رادیو نمایش منتشر شد. 
ایجاد انگیزه و فرصت برای تولید نمایشنامه با محتوای دینی، تولید نمایش‌های فاخر دینی برای اجرا و تولید رادیوتئاتر، تقویت بنیان‌های نمایشنامه های رادیویی دینی و استمرار بخشیدن به آن در پیکره تئاتر کشور و با بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه در ارتقای رادیوتئاترهای دینی و تبادل تجارب ملی هنرمندان در سراسر کشور اهداف برگزاری این رویداد هنری به شمار می رود.  
مهلت ارسال آثار همراه با تکمیل فرم بخش رادیو تئاتر «صاحبدلان» به صورت سه نسخه لوح فشره با فرمت mp۳ و waw  تا تاریخ ۱۲/۰۷/۱۴۰۱ است.  
اسامی آثار راه یافته به بخش رادیوتئاتر «صاحبدلان» ۳۰ مهر ماه اعلام خواهد شد. 
دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر «صاحبدلان» به دبیری محمود فرهنگ از تیرماه سال جاری در حال برگزاری است و بخش رادیو تئاتر این رویداد هنری در آذر سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا