فرهنگ و هنر

پلیس در جریان مرگ دختر کرد، مورد ظلم قرار گرفت

کا 118/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر در نظام اسلامی تعطیل بردار نیست و ادامه خواهد داشت، گفت: به هیچ کس اجازه سوء استفاده نخواهیم داد از طرفی خواهان روشن شدن علت مرگ دختر کرد هستیم.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی امروز یکم مهرماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در آیه ۴۲ سوره ابراهیم چنین برداشت می‌شود که روزی ریشه ظلم و فساد در عالم برچیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حکومتی که ظلم و ستم را از بین می‌برد حکومت واحد جهانی منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) است، خاطرنشان کرد: ویژگی حکومت امام زمان(عج) این است که برنامه حکومت آن حضرت دارای کامل‌ترین و شایسته‌ترین برنامه بوده خطوط کلی آن مبتنی بر قرآن است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه تشکیل حکومت جهانی امام زمان(عج) وعده خداوند است و وعده خدا تخلف‌ناپذیر است، ادامه داد: در حکومت جهانی امام زمان(عج) شعائر الهی ارتقاء پیدا می‌کند و اسلام در سطح جهان حاکم می‌شود و همه ما باید در جهت تحقق حکومت منجی عالم بشریت تلاش کنیم و راه آن تقوا و پرهیزگاری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید بر لزوم جدیت معلمین و اساتید برای ارتقای کیفیت آموزش تاکید کرد و گفت: در ایام اربعین شاهد مهمان‌نوازی مردم عراق و تلاش موکب‌های ایران در برپایی راهپیمایی اربعین حسینی بودیم.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل مواضع ایران را مقتدرانه و به دور از انفعال بیان کرده و نشان دادند نام شهید سلیمانی از گذشته سرافرازتر است.

وی به شهادت نبی مکرم اسلام، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: جهان امروز بیش از هر زمانی به آموزه‌های نبی مکرم اسلام نیاز دارد و جهان بشریت باید این بزرگواران را الگو قرار دهند از این رو ما به عنوان مسلمان باید آموزه‌های اهل بیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه فرماندهی انتظامی تهران به جمعی تذکر لسانی می‌دهد و یکی از دختران ایران از دنیا می‌رود و درگذشت این دختر برای هر شنونده‌ای ناراحت کننده است، ادامه داد: در این قضیه دو جریان شکل گرفت جریان جبهه انقلاب خواستار رسیدگی قاطع به این حادثه شد همین جریان انقلابی بودند که هزاران شهید برای امنیت دختران این مملکت فدا کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه در خصوص وقایع پیش آمده شاهد جریان ضد انقلاب و رسانه‌های بیگانه بودیم، اضافه کرد: رسانه‌های بیگانه هزاران دروغ براساس پندارهای موهوم مطرح کردند و گروه‌های ضدانقلاب همنوا با آنان شدند متاسفانه برخی ورزشکاران و هنرمندان را به کمک گرفتند و در نتیجه آن اغتشاش و کشته‌سازی را دنبال کردند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه حمله به اماکن مذهبی، اهانت به مقدسات، مجروح کردن پلیس و ده‌ها رفتار ضداخلاقی حکایت از مخالفت با اسلام دارد، گفت: وقتی سران سه قوه با جدیت دنبال روشن شدن پرونده هستند و چنین کارهایی حکایت از برنامه های طراحی شده دارد.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی اجازه سوء‌استفاده به کسی نخواهد داد و مبنای حاکمیت آن قرآن است که تبلور آن در قانون اساسی است، خاطرنشان کرد: پلیس به وظیفه امر به معروف خود عمل می‌کند و امر به معروف در کشور ما تعطیل‌بردار نیست.

وی با بیان اینکه جریان جبهه انقلاب و حزب‌الله باید هوشیار باشد، گفت: ما شاهد هماهنگی رسانه‌های منافقان بودیم و حزب‌الله نیز باید همبستگی دینی خود را حفظ کند کمااینکه در قضیه پیش آمده شاهد این قضیه بودیم که عده‌ای به خود اجازه می‌دهند مطالبی را بنویسند که به التهاب و آشوب کند.

شاهرخی با اشاره به اینکه پلیس و فرمانده انتظامی در جریان مرگ دختر کرد، مورد ظلم قرار گرفت و تاکنون دو نفر از پرسنل نیروی انتظامی به شهادت رسیدند، تصریح کرد: از دستگاه قضائی می‌خواهیم با کسانی که قبل از اعلام نظر پزشکی قانونی سبب التهاب در جامعه می‌شوند مماشات نکند. 

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا