سبک زندگی

نور خانه‌های کوچک را چگونه تنظیم کنیم؟

با توجه به گرانی مسکن اکثر افرادی که در کلان‌ شهرها هستند در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند. ساختمان‌های مسکونی بسیاری هستند که نور مستقیم ندارند و کوچک بودن آنها سبب دلگیری نیز می‌شود اما برای این موضوع می‌توان راه‌کارهایی چید که فضای کوچک خانه بزرگ نشان داده شود و بتواند دلنشین باشد.

نور خانه‌های کوچک را چگونه تنظیم کنیم؟

 چراغ مناسب

نورپردازی با چراغ های خطی ایده بسیار جذاب و ساده‌ای است. با این روش می توانید قسمت خاصی از فضا، که بیشترین نیاز به نور را دارد روشن کنید. بیشترین کاربرد آن بالای جزیره آشپزخانه یا میز ناهارخوری است. شما می توانید. یک چراغ آویز بزرگ باعث می شود فضای اتاق کوچک، پر و شلوغ دیده شود. در عوض نوع کوچک آن، می تواند فضای بیشتری را بدون کاهش عملکرد روشنایی بخشد. چراغ آویز کریستالی یا سنتی برای خانه ای با فضای کم اصلاً مناسب نیست.

هالوژن

اگر سقف خانه‌تان کوتاه است بهترین انتخاب برای شما هالوژن های سقفی است. این لامپ‌ها فضای کمی را اشغال می کند و فضا را کاملاً روشن کند. در این روش، چراغ به سقف نصب می شود و از سقف به عنوان منبع نور بهره می برد. هدف از استفاده از هالوژن های سقفی علاوه بر ایجاد جلوه بصری، افزایش حس و حال خوب در فضا است.

نور خانه‌های کوچک را چگونه تنظیم کنیم؟

راهکار برای سقف بلند

درست است که سقف بلند می‌تواند خانه را بزرگ نشان دهد اما با کمک لامپ مناسب می‌توانید فضا را زیباتر کنید. بلند توجه هر چشمی را به خود جلب می کند و باعث بزرگ تر دیده شدن فضای اتاق می شوند. انواع مختلفی از چراغ آویزها وجود دارد که می توان از میان گزینه های مختلف انتخاب کرد. اما پیشنهاد ما به شما استفاده از یک چراغ آویز ساده است. چراغ آویز شیشه ای بهترین انتخاب است. همچنین انتخاب یک حباب مناسب می تواند توهم بزرگ بودن فضا را در مخاطب ایجاد کند و همچنین می تواند به فضا روح ببخشد. حباب سفید یا کرم می تواند گزینه خوبی برای پخش نور بیشتر و روشن کردن فضا باشد.

ورودی خانه

گوشه های تاریک فقط در تقاطع دیوارها یافت نمی شوند. داخل قفسه های کتاب و داخل طاقچه های فرورفته در دیوار نیز از جمله این فضاها به حساب می آیند. بنابراین، می توان از لامپ های LED و یا با تنظیم زوایای یک چراغ و ایجاد یک مسیر باریک نور در این گوشه های تاریک، برای روشن کردن آنها کمک بگیرید. دقت کنید اگر ورودی خانه شما کوچک است، با یک چراغ آویز، دو عدد دیوارکوب یا حتی دو عدد آباژوری رومیزی بروی کنسول کناری به راحتی می توانید نورپردازی دل نشینی در ورودی خانه ایجاد کنید.

نور خانه‌های کوچک را چگونه تنظیم کنیم؟

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا