فرهنگ و هنر

پیشکسوتان دفاع مقدس ستاره‌های فروغ آسمان ایران هستند

به گزارش خبرنگار کا 118از مرکز همایش های خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و باغ موزه دفاع مقدس که سومین آیین تکریم از پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس در حال برگزاری است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به صورت تصویری در این آیین حضور دارند.

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در این مراسم گفت: خانواده معزز ایثارگران، اسوه‌های ایمان و استقامت هستند و دفاع مقدس تجسم عینی و پر افتخارترین رویداد تاریخ است. خداوند عزت همیشگی را برای شما رقم بزند. تمام دستاوردهایی که ملت ایران و ملل اسلامی از آن بهره مند هستند، از برکت انقلاب و حرکت ایثارگران است. 

ابوترابی خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: وحدت ملت و اسلام دستاورد مجاهدت شماست. در  ٢ قرن گذشته بیش از ٥٠ درصد جغرافیای ایران را تجزیه کردند و حفظ تمامیت ارضی، مرهون رشادت های ایثارگران دفاع مقدس است. تبدیل شدن ایران به یک ملت بالنده، دستاورد شما ستارگان آسمان پرفروغ است که سبب یاس و ناامیدی استکبار جهانی شده است. دفاع مقدس به معنای واقعی کلمه برگ زرینی در تاریخ است که افراد جامعه فهمیدند با معنویت می توان به مقابله با قویترین تجهیزات جهانی رفت.

١٣ هزار شهید امنیت و دفاع مقدس 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از تلاش امنیت آفرین قدردانی می کنم، گفت: نیروی انتظامی در طول چهار دهه از عمر انقلاب بیش از ١٣ هزار شهید تقدیم کرده که پنج هزار شهید در دوران دفاع مقدس و هشت هزار شهید در راه امنیت کشور بوده است. باید پاسداران امنیت کشور را مورد حمایت قرار دهیم و امیدواریم رزمندگان همچنان پیشگام خلق قدرت باشند.

محسن منصوری استاندار تهران در این آیین گفت: امروز در آزمونی هستیم که تنها به واسطه داشتن روحیه دوران دفاع مقدس می توانیم از آن عبور کنیم. گاهی ما دستاورد خود را تقلیل می دهیم و می گوییم در دفاع مقدس یک وجب از خاک را از دست ندادیم در حالی که ما با کمترین تجهیزات با دشمن مقابله کردیم و به دستاوردهای عظیمی دست یافتیم.  

وی با بیان اینکه تجربه کار علمی با مدیریت جنگ در دانشگاه های دنیا تدریس می شود، ادامه داد: دفاع مقدس، ما را به ظرفیت داخلی متکی کرد اما متاسفانه در به تصویر کشیدن دستاوردها ضعیف هستیم. مثلا حدود چهار میلیون نفر امسال در راهپیمایی جاماندگان حسینی شرکت کردند اما باید دید تا چه حد در رسانه ای کردن آن موفق بودیم و توانستیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.  

در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت از خاور توکلی مادر شهیدان مهدی و علیرضا لطیفی، حسن کاظم زاده پدر شهید امیر کاظم زاده از شهدای مدافع حرم، عباس بابا بیگ جانباز ٧٠ درصد، عباس کاوه از سپاه، غفور شیخ حسنی از ارتش جمهوری اسلامی، خلیل عینی از سپاه سیدالشهدا(ع)، عباس کمندی از بنیاد و حفظ آثار دفاع مقدس و مریم چگینی از بنیاد شهید تهران تجلیل شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا