فرهنگ و هنر

مساجد از مهمترین مولفه های نظام هویتی استان مرکزی هستند

کا 118/مرکزی استاندار مرکزی گفت: مساجد و کانون هایی که نظام مسجد را شکل می دهند، از مهمترین مولفه های نظام هویتی استان هستند.

فرزاد مخلص الائمه روز شنبه ۲۹ مرداد در همایش روز جهانی مساجد در مصلی اراک ضمن گرامیداشت روز مساجد و ضرورت توجه به مساجد در این مقطع زمانی اظهار کرد: در زمینه پیشرفت کشور و استان دو مقوله شاکله جسمی و معنوی پیش رو است که شاکله معنوی تحت عنوان شخصیت در جنبه فردی و هویت در جنبه اجتماعی شناخته می شود و آنچه به شدت مورد نیاز است تقویت شاکله معنوی و نظام هویتی کشور و بویژه استان است و باید از همه ظرفیت ها جهت تقویت این شاکله استفاده شود.

وی افزود: اگر شاکله جسمی یک جامعه مشکل داشته اما شاکله معنوی آن قوی باشد، آن اجتماع ذاتا مقتدر است به این معنی که اقتدار از ناحیه معنوی ظهور می کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: نواقص موجود در شاکله جسمی جامعه و زیرساخت ها و روساخت ها با تلاش و کوشش جبران می شود و آنچه مسیر پیشرفت را محقق می کند همان شاکله هویتی است که باید شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در استان مرکزی یک برنامه تحت عنوان تدوین نظام هویتی استان تعریف شده و برای این منظور فعالان و صاحب نظران در استان دعوت به همکاری شده و هیئت اندیشه ورز هویت استان شکل گرفته است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین هیئت اندیشه ورز روحانیون، فرهنگی اجتماعی و در حوزه های زیرساختی و عمرانی… استان تشکیل شده اما در حوزه اجتماعی و فرهنگی پیشگام تر هستیم، یکی از ماموریت های اصلی تعریف شده برای این هیئت ها همین تدوین نظام هویتی استان با استفاده از ظرفیت های موجود در استان است.

مخلص الائمه با بیان اینکه مولفه های شکل دهنده این نظام هویتی را احصا می کنیم، گفت: روابط این مولفه ها را با یکدیگر و روابط مولفه های هویتی با مولفه ها در حوزه شاکله جسمی را نیز تعیین می کنیم و تلاش می کنیم مولفه ها شکل بگیرند.

وی اضافه کرد: مساجد و کانون هایی که نظام مسجد را شکل می دهند، یکی از مهمترین مولفه های نظام هویتی استان هستند که در مجموع روند خوبی را در ماه ها و سالهای اخیر با محوریت مسئولین در استان آغاز کرده اند، البته فاصله با وضعیت آرمانی زیاد است و مساجد باید ضمن اینکه به جایگاه قبلی خود برمی گردند، پیشگام‌تر نیز باشند و این ظرفیت نیز در استان وجود دارد و فعالین در حوزه های مختلف در این حوزه فعال هستند.

استاندار مرکزی ادامه داد: هماهنگی و هم افزایی و همدلی لازم در این رابطه در استان وجود دارد و باید افزایش پیدا کند و دستگاه های اجرایی استان باید در کنار یکدیگر در این راستا همکاری داشته باشند  حتی اگر جزو وظایف اصلی آنها نباشد اما درخواست داریم گرهی از مسیر توسعه و شکوفایی فعالیت های مساجد و برطرف کردن مشکلات مساجد و … را با اخلاص و صادقانه باز کنند.

مخلص الائمه بیان کرد: امیدواریم مساجد به جایی برسند که به جایگاه واقعی خود در جای‌جای نظام هویتی برسند و نقش خود را  مسیر رشد و توسعه و پیشرفت استان را ایفا کنند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا