اقتصاد

چگونه متوجه شویم زبان مان در چه سطحی است؟

چگونه متوجه شویم زبان مان در چه سطحی است؟

 

برای بسیاری از ما آزمون تعیین سطح زبان آزمونی پراسترس است، چرا که مشخص می‌کند تا به این لحظه شرکت در انواع و اقسام کلاس آن هم در دوره‌های و سنی مختلف چقدر توانسته به آموخته‌های ما اضافه کند، آیا اصلا چیزی آموخته‌ایم؟ یا تنها وقت زمان بوده که صرف رفت و آمد در کلاس‌های زبان شده؟

اکثر ما در طول زندگی بخشی از اصول گرامر یا مکالمه را در دوران مدرسه، بخشی را در دوران دانشگاه و گاهی قسمتی را نیز در آموزشگاه‌ها آموخته‌ایم. دسته‌ای نیز سال‌ها به آموختن زبان در آموزشگاه‌های مختلف پرداخته‌اند و حالا که می‌خواهند در سطح بالاتری آموزش ببینند، بنابراین در هر صورت برای ادامه مسیر آموزش به تعیین سطح زبان نیازمند هستیم. بنابراین فرقی نمی‌کند الان کجا ایستاده باشید برای اینکه بتوانید به آموزش زبان ادامه دهید باید در آزمون‌های تعیین سطح زبان شرکت کنید. قبل از اینکه به انواع و شرایط آزمون تعیین سطح اشاره کنیم بد نیست تعریف مختصری از این آزمون داشته باشیم تا با چگونگی آن آشنا شوید:

آزمون تعیین سطح زبان چیست؟

همانطور که اشاره کردیم در اولین گام برای شرکت در کلاس‌های زبان ( فرقی ندارد کدام زبان و در کدام سطح) نیازمند آزمون تعیین سطح هستید. تعیین سطح زبان به معنای سنجش میزان دانش شما در آن زبان است؛ به عبارت دیگر این آزمون مشخص می‌کند که شما تا چه اندازه می‌توانید با دانسته‌های خود از لغت و گرامر مکالمه کنید.

شاید شما نیز مثل بسیاری از افراد در بخش‌های خواندن و شنیدن بسیار مهارت بالایی نسبت بخش نوشتن و مکالمه داشته باشید، اما بد نیست بدانید که آنچه در آزمون تعیین سطح اهمیت بیشتری دارد و توسط کارشناسان این آزمون مورد توجه قرار می‌گیرد، توانایی شما در استفاده از این مهارت‌ها هنگام صحبت کردن و پاسخ به پرسش‌ها است.

انواع آزمون تعیین سطح کدام‌ها هستند و کدام نوع بهتر است؟

حال که معنای و مفهوم آزمون تعیین سطح مشخص شد به انواع آن می‌پردازیم. احتمالا در آموزشگاه‌های تعیین سطح با دو نوع آزمون آنلاین و حضوری مواجه شده‌اید. البته که برخی از آموزشگاه‌ها از آزمون تعیین سطح زبان حضوری کتبی و شفاهی برخوردار هستند.

آزمون تعیین سطح حضوری کتبی

در این آزمون بر میزان دانش شما که به صورت غیر فعال یا Passive است تمرکز می‌شود. معمولا در این آزمون استرس کمتری خواهید داشت و تمرکز بیشتری برای پاسخ به سوالات دارید. در آزمون کتبی ابتدا سوالات آسان و سپس سوالات سخت به شما داده می‌شود.

نقطه منفی که این آزمون دارد تمرکز آن بر دانش گرامری و عدم توجه به سنجش دانش شنیداری و مکالمه است. البته که آموزشگاه‌ها با دانستن این موضوع از آزمون شفاهی نیز برخوردار هستند تا بتوانند دانش کلی زبان‌آموزان را مورد بررسی قرار دهند.

آزمون تعیین سطح حضوری شفاهی

در همینجا باید اشاره کنیم که در این آزمون ممکن است به صورت کتبی مهارت نوشتاری شما نیز مورد سنجش قرار گیرد، اما تمرکز بیشتر این ازمون بیشتر بر مهارت‌های مکالمه و سنجش دایره لغات خواهد بود. در این آزمون یک مصاحبه کننده رو‌به‌روی شما می‌نشیند و سوالات متفاوتی از هر سطح تعیین کننده میزان دانش زبان را می‌پرسد. قاعدتا استرس این آزمون بیشتر از آزمون قبلی است.

تمرکز این آزمون بر دانش فعلی و Active شما خواهد بود، بنابراین مصاحبه کننده به فاکتورهای نحوه تلفظ کلمات، لهجه، سرعت بیان و زبان بدنتان توجه خواهد کرد. همانطور که گفته شد در این آزمون توجه ویژه‌ای به سطح دانش شنوایی و مکالمه شما می‌شود.

آزمون تعیین سطح آنلاین

اگر شاغل هستید و یا به دلایل دیگر قصد انجام آزمون حضوری تعیین سطح زبان را ندارید، می‌توانید از آزمون‌های آنلاین استفاده کنید. این نوع آزمون‌ها برای افرادی که با نشستن روبه‌روی کارشناس تعیین سطح دچار استرس می‌شوند بسیار مناسب است. معمولا در این آزمون آنلاین تمام مهارت‌های چهارگانه زبان سنجیده می‌شود.

 در آزمون آنلاین تعیین سطح که معمولا توسط سایت‌های آموزشگاهی به صورت رایگان برگزار می‌شود، می‌توانید خودتان به تعین سطح زبان بپردازید. در این آزمون بعد از پاسخ دادن به پرسش‌ها می‌توانید با نتیجه به دست آمده کتاب‌های مختلف و دوره‌های مناسب با نتیجه را انتخاب کنید. 

در آزمون آنلاین تعیین سطح زبان امید شما به 25 سوال چند گزینه‌ای پاسخ خواهید داد که مرتبط با زبان انگلیسی عمومی هستند. در انتها نیز با امتیازات گرفته شده نتیجه میزان دانش شما در زبان انگلیسی و در اصلاح تعین سطح زبان شما ارائه خواهد شد. اگر می‌خواهید در این آزمون شرکت کنید می‌توانید از طریق سایت این آموزشگاه و بخش تعیین سطح اقدام کنید.

راز موفقیت در آزمون تعیین سطح زبان چیست؟

انجام آزمون تعیین سطح زبان مشخص کننده سطح دانش شما در زبان است، بنابراین اگر بخواهید در این آزمون شرکت کنید و نمره بالایی بدست آورید، باید دانش واقعی زبان خود را تقویت کنید. به عبارت دیگر باید دانسته‌های خود را تثبیت کنید و بر مهارت‌های شنیداری و خواندن تمرکز بالایی داشته باشید. این دو مهارت به ثبت دانسته‌های شما کمک و شما را در مهارت مکالمه تقویت خواهد کرد. بنابراین کتاب‌های تقویت کننده لیسنینگ و ریدینگ می‌توانند تقویت‌کننده مهارت‌های گفتاری و در نتیجه کسب نمره بالا در آزمون تعیین سطح باشند.

Picture6

 

بعد از تعیین سطح و چه کتاب‌هایی مناسب یادگیری زبان است؟

به طور کلی آموزشگاه‌های زبان کتاب‌های مختلفی را برای زبان‌آموزان در نظر دارند که هر کدام منطق و آینده‌نگری خاص خود را در انتخاب این کتاب‌ها بیان می‌کنند. زبان‌آموزان می‌توانند با تحقیق در مورد آموزشگاه و کتاب‌های ارائه شده میزان موفقیت دانشجویان را بسنجند و بعد در آموزشگاه‌ها اقدام به زبان‌آموزی کنند.

در آموزشگاه زبان امید مجموعه کتاب American English File (امریکن انگلیش فایل) که یک مجموعه 6 سطحی بوده و توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده تدریس می‌شود. هر کتاب از این مجموعه دارای 10 الی 12 فایل بوده که بیشترین تمرکز را در بخش گرامر، واژگان و تلفظ دارد. به طور کلی نقطه قوت این مجموعه کتاب توانایی تقویت مهارت گفتاری یا همان مکالمه زبان‌آموزان است.

با این حال به سه مهارت دیگر شنیداری، نوشتاری و درک مطلب نیز پرداخته خواهد شد. شما می‌توانید این مجموعه کتاب را دانلود کرده از آن استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه کتاب نیز می‌توانید به سایت زبان امید مراجعه کنید.

برای آزمون تعیین سطح آنلاین به کدام سایت مراجعه کنیم؟

با توجه به توضیحات گفته شده اگر قصد انجام آزمون تعیین سطح را دارید می‌توانید به سایت زبان امید به آدرس اینترنتی www.languagecentre.ir مراجعه کنید. در این سایت سوالات مربوط به تعیین سطح را پاسخ دهید و در انتها با توجه به میزان نمره‌ای که بدست آورده‌اید، می‌توانید تعیین سطح زبان خود را انجام دهید.

بعد از دریافت نتیجه نیز می‌توانید با توجه به دوره‌ها و کتاب‌های موجود شروع به آموختن زبان انگلیسی کنید. زبان امید فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرده و با داشتن تیم حرفه‌ای از مدرسان زبان به آموزش زبان پرداخته است. در این آموزشگاه می‌توانید علاوه‌بر استفاده از دوره‌های ضبط شده از ترجمه متون انگلیسی و منابع دیجیتال نیز استفاده کنید.

پایان رپرتاژ آگهی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا