کارگری

چین به کنوانسیون منع کار اجباری پیوست

چین به کنوانسیون منع کار اجباری پیوست

کنوانسیون شماره ۲۹ سازمان جهانی کار استفاده از کار اجباری را در تمام اشکال آن ممنوع می‌کند.

به گزارش خبرنگار کا 118 به نقل از سازمان جهانی کار، طی مراسمی در مقر ILO، چین اسناد تصویب دو کنوانسیون بنیادی دیگر سازمان جهانی کار را به دفتر این سازمان ارائه کرد.

براساس آیین‌نامه‌های ILO، اجرای این کنوانسیون‌ها که کار اجباری را ممنوع می‌کنند، یک سال پس از امضا توسط دولت چین لازم الاجرا ‌می‌شوند.

دولت چین اسناد تصویب کنوانسیون کار اجباری، مصوب سال ۱۹۳۰ (شماره ۲۹) و کنوانسیون لغو کار اجباری، مصوب ۱۹۵۷ (شماره ۱۰۵) را به به سازمان جهانی کار ارائه داده و تعداد کنوانسیون‌های بنیادی تصویب شده توسط چین را با این اقدام به عدد ۷ رساند.

با این مصوبه تعداد کل کنوانسیون‌های تصویب شده ILO چین به ۲۸ مورد رسیده است.

با این مصوبات، چین، که یکی از کشورهای عضو مؤسس ILO است، تعهد خود را به احترام، ترویج و تحقق اصول و حقوق اساسی ILO در محل کار تقویت می‌کند. 

کنوانسیون شماره ۲۹ سازمان جهانی کار استفاده از کار اجباری را در تمام اشکال آن ممنوع می‌کند و دولت‌های عضو را ملزم می‌کند که اعمال کار اجباری را به عنوان یک جرم کیفری مجازات کنند. این سند توسط کنوانسیون شماره ۱۰۵ تکمیل شد که خواستار لغو فوری کار اجباری تحت عناوینی چون: «اجبار سیاسی یا آموزش، مجازات افراد از طریق کار به منظور جلوگیری از بیان دیدگاه‌های سیاسی، بسیج نیروی کار برای اهداف توسعه اقتصادی و موارد مشابه آن» است.

بر اساس آخرین برآوردهای جهانی هنوز حدود ۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان وجود دارند که تحت تهدید یا اجبار مجبور به کار هستند. علاوه بر این، بسیاری از کارگران، که به‌ویژه از پیامدهای اقتصادی همه‌گیری کرونا آسیب دیده‌اند، در برابر گرفتار شدن در کار اجباری آسیب‌پذیرتر شدند. 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا