کارگری

انتقاد به خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان/ هزینه‌های درمان روز به روز بیشتر می‌شود

انتقاد به خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان/ هزینه‌های درمان روز به روز بیشتر می‌شود

یک فعال صنفی بازنشستگان از سطح نازل خدمات بیمه تکمیلی انتقاد کرد.

محمدعلی براتی (فعال صنفی بازنشستگان قروه‌ی کردستان) در گفتگو با خبرنگار کا 118، به مشکلات درمانی بازنشستگان و خدمات نازل بیمه تکمیلی اشاره کرد و گفت: بیمه تکمیلی اساساً غیرقانونی‌ست؛ یک بازنشسته باید بتواند همه‌ی خدمات را با بیمه پایه به صورت رایگان دریافت کند اما متاسفانه سطح خدمات رایگان به کمترین میزان ممکن رسیده است؛ این در حالیست که بیمه تکمیلی نیز شروع به کاهش خدمات خود کرده و چون هزینه‌ها به علت تورم افزایش یافته، بسیاری از خدمات درمانی از شمول بیمه تکمیلی خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز دارو و درمان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بازنشستگان است؛ اضافه می‌کند: تامین اجتماعی خود باید عهده‌دار خدمات بیمه تکمیلی باشد؛ بیمه تکمیلی باید کامل حذف شود و اگر نیاز به خدمات مکمل هست، خود تامین اجتماعی از بازنشستگان مبالغی دریافت کند و این خدمات را ارائه دهد؛ چرا درمان بازنشستگان کارگری بازیچه‌ی سودجویی بخش خصوصی شده است؟!

به گفته وی، اگر یک بازنشسته یک بیمار خاص در منزل داشته باشد، تمام حقوق خود را باید پای دارو و درمان بپردازد، بازهم کم می‌آورد.

براتی در ادامه از ضعف سیستم الکترونیک و مشکلات حذف دفترچه‌های بیمه می‌گوید: نسخه‌ی الکترونیک در شهرستان‌های دورافتاده به یک دردسر بزرگ تبدیل شده است؛ بسیاری از پزشکان ادعا می‌کنند سیستم ندارند و نمی‌توانند نسخه الکترونیک بنویستند؛ خیلی از آن ها قرارداد خود را بیمه پایه و تکمیلی خاتمه داده‌اند و عملاً در موارد بسیاری باید نسخه را آزاد تهیه کنیم.

او تاکید می‌کند: وقتی زیرساخت‌های ارائه یک خدمت فراهم نیست، چرا آن را سراسری و الزامی می‌کنند؛ امروز یک بازنشسته بعد از سی سال کار سخت و بیمه پردازی، باید نگران نسخه الکترونیک و بازی‌های پزشکان و کلینیک‌ها باشد و در نهایت همه پول درمان را از جیب خالی خود بپردازد!

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا