فرهنگ و هنر

بازدید رئیس سازمان سینمایی از  پروژه‌های عمرانی – سینمایی زنجان

کا 118/زنجان رئیس سازمان سینمایی کشور از پروژه‌های عمرانی _ سینمایی شهرهای زنجان و ابهر بازدید کرد.

به گزارش کا 118 و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی صبح امروز (۱۷ شهریورماه) در سفری که به استان زنجان داشت، ضمن حضور در گلزار شهدای این شهر و ادای احترام بر مزار شهیدان از چند پروژه عمرانی فرهنگی و سینمایی در شهرهای این استان بازدید و وضعیت پروژه‌های در دست احداث را بررسی کرد.

در این بازدید رئیس سازمان سینمایی ضمن بازدید از ساختمان انجمن سینمای جوانان زنجان، از بروزرسانی تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و تجهیزات فیلمسازی این دفتر تا پایان سال خبر داد.

در این برنامه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی سینماها و فرهنگسراهای استان، از سفر رئیس سازمان سینمایی قدردانی کرد و این حرکت بی‌سابقه حضور مسئولان در استان را منشا برکات و تحولات در سینمای استان‌ دانست.

امراله حسنی گفت: استان زنجان دارای ۲ سینما با ۵۵۰ صندلی در مرکز استان است. سینما «روشای زنجان» که در یک مجتمع تجاری با مدیریت بخش خصوصی فعالیت می‌کند و سینما «بهمن» که دارای دو پرده برای اکران فیلم است.

وی با یادآوری اینکه یک سالن سینما در مجتمع تجاری ارغوان شهرستان ابهر در دست ساخت است، خاطرنشان کرد: در مجتمع آنا نیز یک مجتمع با ظرفیت سه سالن سینما در حال ساخت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مجوز سه سینمای سیار  را دریافت کرده‌ایم، افزود: در مناسبت‌های مختلف با استفاده از این ظرفیت فیلم‌های مختلف اکران می‌شود.

وی به وضعیت فرهنگسراهای استان و کمبودهای موجود در این مراکز اشاره کرد و افزود: در خدابنده فرهنگسرایی با ۷۰۰ صندلی وجود دارد که یکی از فرهنگسراهای بزرگ استان محسوب شده و نیازمند تجهیزات به روز است.

این مسئول با یادآوری اینکه فرهنگسرای خرمدره نیز با مشکل نور مواجه است، تصریح کرد: فرهنگسرای شهید بهشتی آب‌بر که پس از زلزله طارم ساخته شده، دارای مشکل سرمایش و گرمایش بودن و نیازمند بازسازی تجهیزات مربوط به صدا، تصویر و نور است.

حسنی به فرهنگسرای الغدیر ماهنشان و وجود ۱۰۰ صندلی اشاره کرد و گفت: ماهنشان از مرکز استان دور است و با حداقل امکانات فرهنگی فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، سالن فرهنگسرای شهرستان ایجرود که جزء ۲۳ شهرستان محروم استان محسوب می‌شود، نیازمند صندلی و اعتبار برای نوسازی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیتی که در استان زنجان وجود دارد با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این پتانسیل‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی رویکرد سازمان سینمایی را مبتنی‌بر نگاه کلان دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت فرهنگی توصیف کرد و گفت: با اهتمام و نگاه جدی‌ آقای خزاعی و سازمان سینمایی به سینمای استان‌ها مطمئن هستم در آینده نزدیک شاهد رشد و شکوفایی سینمای استان ها خواهیم بود.

گفتنی است بازدید و بررسی وضعیت فرهنگسراهای استان از جمله فرهنگسرای اشراق در شهرستان خدابنده، فرهنگسرای امام خمینی (ره) در شهرستان خرمدره، فرهنگسرای شهید بهشتی در آب‌بر طارم، فرهنگسرای الغدیر در شهرستان ماهنشان، فرهنگسرای در حال احداث ایجرود و غیره از جمله مراکز معرفی شده در این برنامه بود. 

همچنین، بازدید از پروژه های سینمایی ارغوان و پردیس ابهر در راستای حمایت و تجهیز سالن‌های سینمایی در حال  احداث از دیگر برنامه های پیش‌بینی شده در این سفر بود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا