سبک زندگی

۵ اشتباهی که موجب کوتاه شدن عمر آی‌پد می‌شود

ما از آی‌پد خود برای کتاب خواندن، فیلم دیدن و کارهای دیگری استفاده می‌کنیم که زندگی را برای ما راحت‌تر کرده است؛ اما این وسیله‌ی پر کاربرد بسیار ظریف است و ممکن است اشتباه‌های کوچک مکرر در مدت زمان کوتاهی، آی‌پد ما را از کار بیندازد و مجبور به تعمیر آن یا خرید یک وسیله‌ی دیگر شویم. در ادامه «کا 118» شما را با مواردی که نباید انجام دهید تا آی‌پد عمر طولانی‌تری داشته باشد، آشنا می‌کند. در واقع ممکن است این موارد درباره‌ی برخی دیگر از وسایل الکترونیکی نیز کاربرد داشته باشد. بسته به صلاح دید خود می‌توانید مطالب زیر را در زندگی خود به کار برید.

۱. نگذارید شارژ دستگاه به طور کامل خالی شود

باید بدانید نحوه‌ی کارکرد باتری‌های همه‌ی وسایل شارژی به صورت دفعه‎ای است. یعنی برای مثال آی‌پد شما حدود ۱۰۰۰ دفعه شارژ می‌شود و بعد از آن عمر مفید باتری تمام می‌شود. یعنی درست همان زمانی که شما متوجه می‌شوید دیگر آی‌پدتان مثل سابق شارژ نگه نمی‌دارد. این موضوع منطقی است که وقتی شارژ آی‌پد رو به اتمام بود به شارژر متصل کنید؛ شارژ رو به اتمام، یعنی ۱۵ تا ۱۰ درصد، که خود سیستم عامل نیز اخطار می‌دهد، نه ۰ درصد که از بی شارژی آی‌پد خاموش شود. در واقع هر زمان که آی‌پد و دیگر دستگاه‌های شارژی به علت اتمام شارژ خاموش می‌شوند ممکن است دیگر روشن نشوند و به سلامت باتری آسیب جدیی وارد می‌شود.

۲. استفاده بیش از حد از قابلیت‌های دستگاه

زمانی که نیازی به نور زیاد ندارید و دستگاه‌ را روی درجه‌ی نور بالا می‌گذارید موجب استفاده‌ی بیش از حد از ظرفیت باتری می‌شود و از بر سنسورهای سیستم عامل بار اضافی می‌گذارید که موجب فرسوده شدن آن می‌گردد. این موضوع برای روشن بودن قسمت بلوتوث و داده‌ها نیز صادق است. یعنی اگر به بلوتوث و اینترنت خط خود نیاز ندارید آن‌ها را غیر فعال و خاموش کنید تا بیش از اندازه از سیستم عامل کار نکشید.

۳. از شارژرهای متفرقه استفاده نکنید

شارژرهایی که به هنگام خرید همراه آی‌پد شما است متناسب با ولتاژ مورد نیاز دستگاه است و اگر به هر دلیلی از کله شارژر یا سیم‌های متفرقه استفاده کنید، موجب کاهش عمر دستگاه می‌شود. زیرا شارژرهای دیگر برای باتری‌های دیگر ساخته شدند و ممکن است کمتر یا بیشتر از مقدار ولتاژ مورد نیاز باتری، به آن برق رسانند که این موضوع موجب آسیب به آی‌پد می‌شود.

در این‌باره بخوانید:

کم خوابی چه بر سر سلامتی شما می‌آورد؟

ده نکته درباره زندگی دیه‌گو مارادونا: مردی که به سوی دست‌های پروردگارش بازگشت

۴. تعداد اپلیکشن‌های بالا در آی‌پد

آیا اپلیکیشنی در آی‌پد خود دارید که بعد از دانلود، تنها آن را یکبار استفاده کردید؟ باید بگوییم که این دسته از اپلیکیشن‌ها رفته رفته موجب آسیب به دستگاه شما می‌شوند، زیرا سیستم عامل مجبور است این اپلیکیشن‌هایی که نیاز هم ندارید را هر بار راه‌اندازی و به روز رسانی کند که موجب فرسودگی و کاهش سرعت سیستم عامل می‌شود.

۵. دمای بالا به آی‌پد آسیب می‌رساند

شاید باور کردنی نباشد ولی دمای محیط بر سلامتی آی‌پد شما اثر مستقیم دارد. قرار دادن آی‌پد در محیط‌هایی نزدیک به بخاری و شوفاژ یا آفتاب موجب آسیب به باتری دستگاه می‌شود. با افزایش دما، سرعت مولکول‌ها افزایش می‌یابد و در باتری منجر به اتمام زود هنگام شارژ می‌شود. در برخی موارد باتری باد می‌کند و به نمایشگر آی‌پد آسیب می‌رساند.

منبع: ریدرز دایجست

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا