اقتصاد

دولت به دنبال کسب پول از بازار سرمایه نباشد

دولت به دنبال کسب پول از بازار سرمایه نباشد

به گزارش خبرنگار اقتصادی کا 118، رضا عیوضلو، عضو هیات مدیره سازمان بورس در همایش ناشران برتر با بیان اینکه سه محور ارزیابی در انتخاب ناشران برتر وجود دارد، اظهار داشت: اولین موضوع شفافیت اطلاعاتی است و دستورالعملی که اطلاعات ناشران و زمان‌بندی که اطلاعات باید اعلام شود را افشا می‌کند. در سال گذشته حدود ۴۲ هزار اطلاعیه توسط ۸۲۸ ناشر منتشر شد یعنی به طور متوسط هر ناشر ۵۲ اطلاعیه منتشر کردند که این نشان از بار اطلاعاتی بر دوش ناشران است.

وی گفت : محور دوم حاکمیت شرکتی و میزان تطابق ناشران با حاکمیت شرکتی سنجیده می‌شود و محور سوم بحث نقش آفرینی ناشران در بازار است که در آن  مسائلی اعم از رشد ، تامین مالی و اینکه چه قدر ناشر توانسته با حضور در بازار منابع مالی جذب کند.

همچین محسن علیزاده در همایش ناشران برتر بازار سرمایه اظهار داشت: شاید تمام همکارانم در مجلس به صورت عمیق از جزییات بازار مجلس و تصمیماتی که باعث می‌شود  احساسات سهامداران که در این بازار جریحه‌دار شود آگاهی ندارند اما تلاش ما در مجلس برای حمایت از بازار سرمایه است و این انتظار را از دولت داریم. 

وی ادامه داد: با تصمیم اشتباه اخیر دولت سرمایه قابل توجهی از بازار  سرمایه خارج شد و  با برداشت اشتباه دولت از سودهای تعدادی از شرکت‌ها تصمیمی اشتباهی گرفته شد. این باره می‌توان به بحث نرخ خوراک اشاره کرد مجلس پیگیر این امر است.

عضو کمسیون اقتصاد مجلس با اشاره به جایگاه بورس در برنامه هفتم گفت: در حال حاضر برنامه هفتم در مجلس در حال تدوین است که سازمان بورس پیشنهادهای خوبی هم درباره حمایت از بورس در برنامه هفتم ارایه داده و امیدوارم در آینده بازاری آرام اما با سودآوری منطقی داشته باشیم که با اعتماد از این بازار از دست نرود. 

همچنین محمد خدابخشی، عضو کمیسیون تلفیق  در این برنامه اظهار داشت: شفافیت و انسجام تصمیمات در دولت برای بازار سرمایه مهم است و دولت نباید به به بازار سرمایه  این نگاه را داشته باشد که از این محل پولی را به جیب بزند و با رعایت حقوق سهامدار به ویژه سهام‌دار خرد باید به بازار سرمایه به عنوان محلی برای تامین مالی بلند مدت نگاه کند. 

وی ادامه داد: در مجلس و در کمسیون تلفیق، در حال بررسی پیشنهادات برای برنامه هفتم هستیم و آماده دریافت پیشنهادات دولت برای بهتر شدن وضعیت بازار بورس هستیم.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا