فرهنگ و هنر

اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی

کا 118/خراسان جنوبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از اختصاص ۸۰ میلیارد تومان برای احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد.

سرهنگ غلامرضا فلاحی، امروز دوشنبه ۴ مهر در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری های دو ساله و در سفر رئیس جمهور به استان مبلغ ۸۰ میلیارد تومان طی سه سال برای این منظور اختصاص می‌یابد.

به گزارش کا 118، وی بیان کرد: بر این اساس ۱۰ میلیارد تومان سال ۱۴۰۱، ۳۵ میلیارد تومان سال ۱۴۰۲ و ۳۵ میلیارد تومان هم سال ۱۴۰۳ برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی  افزود: از خرداد سال جاری عملیات اجرایی آن در 6 هزار متر مربع آغاز شده است و پیگیریم تا اعتبار سال اول برای احداث موزه دفاع مقدس را به ۳۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

۲۱ یادمان شهدای گمنام؛ در حال ساخت

فلاحی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان همچنین ۱۵ میلیارد تومان برای موزه استکبار ستیزی طبس اختصاص یافت که با ۴۰ درصد پیشرفت، در سه هزار و ۷۰۰ متر مربع در حال ساخت است و طی دو سال احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹.۵ هکتار محوطه سازی موزه دفاع مقدس استان انجام شده و برای این منظور پیشنهاد اختصاص اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی را مطرح کرده‌ایم، تصریح کرد: در ۶۲ نقطه استان شهدای گمنام به خاک سپرده شده‌اند و ۲۱ یادمان شهدای گمنام در حال ساخت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی یادآور شد: ۲۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور برای این منظور مصوب شد که هفت میلیارد تومان آن از سر فصل نفت و ۱۳ میلیارد تومان هم برای ساخت یادمان‌های است که تاکنون در خصوص آن اقدامی نشده است.

انتهای پیام 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا