فرهنگ و هنر

اربعین رسانه‌ای تمدن ساز و انسان ساز است

اربعین  رسانه‌ای تمدن ساز و انسان ساز است

رییس کل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران معتقد است: اربعین به عنوانی مسیری انسان ساز و نقطه ای جریان ساز برای نیل به تمدن منتج به ظهور، دارای همه ابعاد رسانه‌ای است.

به گزارش کا 118، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی نوریجانی اظهار کرد: اربعین نه تنها به مثابه یک نقطه تاریخی اثربخش، بلکه به عنوان مسیری منبعث از خون پاک حضرت سیدالشهدا علیه السلام، با همه پتانسیل های تمدنی، انسان ساز و جریان‌ساز دارای ابعادی همه گیر و همه جانبه است.

وی با بیان اینکه مولفه های این مسیر باعث شده دشمنان قرن ها برای کاهش و تقلیل اثرات آن برنامه ریزی و سناریونویسی داشته باشند، تصریح کرد: آن سناریوهایی که قطع بال سرخ شهادت منبعث از حرکت حضرت ثارالله و بال سبز مهدویت را نشانه گرفته اند، جز به تصویر کشیدن ناتوانی خود، نتیجه ای را حاصل نکرده اند.
نوریجانی معتقد است مسیر حرکت اربعین، مسیر منتهی به ظهور است ان شاءالله و این پیوند ان شاءالله منجر به فراهم آوری زمینه های تقویت فرهنگ مهدویت شود.
وی در پایان تاکید کرد: اربعین حرکت از شور و پیوند با شعور برای درک بهتر مسیر متعالی اسلام است که خون سیدالشهدا علیه السلام و همه شهدای این راه مقوم آن است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا