فرهنگ و هنر

اعلام آمادگی سازمان اوقاف برای بازسازی مدارس فرسوده

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی در ادامه نشست آیین امضا تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این سازمان خدمتگزار نظام تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: سازمان اوقاف آماده است تا برخی مدارس مخروبه زیر نظر این سازمان را در صورت نیاز آموزش و پرورش بازسازی و جهت بهره‌برداری در اختیار نظام تعلیم و تربیت کشور قرار دهد.

به گزارش کا 118از اوقاف، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  در این مراسم با بیان این که باید وضعیت شرعی املاک خود را همواره بررسی کنیم و سابقه آن ها را بدانیم، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه خدمتگزار نظام تعلیم و تربیت کشور است، اما آنچه که مهم است این است که باید نظر واقف در مورد اداره ملک مورد توجه جدی قرار گیرد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه لازم است از نهاد وقف و خدمات این سازمان در طول تاریخ، قدردانی کنیم گفت: وقف یک اقدام فرهنگی است. اگر به نیت واقفین توجه نکنیم، وقف تداوم و افزایش نخواهد یافت. به هیچ عنوان نباید بدبینی برای آنها ایجاد شود.

وی افزود: تعدادی ازمدارس وقفی به نام شهدا نامگذاری شده بود که خواستیم به نام واقفین برگردد. امور خیریه باید به نیت و به نام شخصی باشد که آن را انجام داده است.

نوری با بیان اینکه برترین مدارس ما از مدارس وقفی بوده‌اند اظهار کرد: واقفین و خیرین برترین معماران تعلیم و تربیت هستند. در توصیه‌های رهبری در گام دوم انقلاب، علم، پژوهش، اخلاق و معنویت مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مدارس صدرا از جمله مدارس تحولی هستند که آنها را امروز به عنوان مدارسی که در راستای سند تحول بنیادین کار کرده است می‌شناسند گفت: زمینه های لازم در حال آماده شدن است تا مدارس صدرا به عنوان الگوی مدارس دیگر بررسی و مدنظر قرار بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مانعی برای تداوم و توسعه همکاری با سازمان اوقاف نداریم گفت: بدهی‌هایی به سازمان اوقاف داریم که این امکان وجود دارد که از طریق درخواست یا آیین نامه‌ای، در دولت مطرح شود و بتوانیم بخشی از بدهی‌ها را به طرقی تسویه کنیم. هرچه قدر ایفای تعهدات‌مان شفاف و به موقع باشد، از همکاری سازمان اوقاف بیشتر بهره مند خواهیم شد.

گفتنی است، در سال ۱۳۹۹ تفاهم نامه ای میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه منعقد شد، اما برای اثر گذاری بهتر و موثرتر تفاهم نامه جدیدی تنظیم شده است که این تفاهم نامه در راستای اجرای سیاست های مقام معظم رهبری و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند تحولی دولت مردمی منعقد می‌شود و بر اساس این تفاهم نامه ۵۲۰۰ ملک آموزشی مورد بررسی قرار می گیرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا