ورزشی

خامس رودریگز؛ فراموش شده ای که هنوز هم یک ستاره است

خامس رودریگز؛ فراموش شده ای که هنوز هم یک ستاره است

چند سال اخیر برای خامس رودریگز کاملاً طبق برنامه پیش نرفته است. ستاره کلمبیایی پس از توافق با تیم برزیلی سائوپائولو،  قرار است به پنجمین باشگاه خود در پنج فصل اخیر  بپیوندد و دوران جدیدی را در فوتبال حرفه‌ای‌اش آغاز کند.

رودریگز،  32 ساله،  هنوز هم پای چپ جادویی دارد و هنوز هم می‌تواند لحظات به یاد ماندنی برای تیمش رقم بزند. خامس که در طول دوران حرفه‌ای‌اش 65 میلیون پوند دستمزد دریافت کرده است، در سال‌های اخیر نتوانسته جایگاه ثابتی در تیمی برای خودش داشته باشد.

این هافبک تهاجمی اولین بار در سال 2010 با پیوستن به پورتو وارد اروپا شد و سه سال بعد به موناکو پیوست.

در جام جهانی 2014 برزیل بود که با عملکرد و گل‌های زیبایی که به ثمر رساند خودش را به جهان معرفی کرد و در پایان تورنمنت کفش طلای آقای گل رقابت‌ها را از آن خودش کرد.

او بلافاصله پس از پایان تورنمنت با پیشنهاد تیم رؤیاهایش یعنی رئال مادرید روبه‌رو شد و تنها دو هفته پس از فینال جام جهانی با انتقالی به ارزش 63 میلیون پوند خودش را به سانتیاگو برنابئو رساند.

همه چیز در ابتدا در پایتخت اسپانیا عالی پیش رفت و رودریگز به آنها کمک کرد تا دو قهرمانی در لیگ قهرمانان و یک قهرمانی در لالیگا به دست آورند. اما نیمکت‌نشین شدن او در رئال باعث شد که کم‌کم در سرازیری قرار بگیرد و مجبور شود برای احیای دوباره خودش با قراردادی قرضی و دو ساله به بایرن مونیخ برود تا دوباره زیر نظر کارلو آنچلوتی،  سرمربی سابق رئال مادرید بازی کند.

رودریگز در آلمان دو قهرمانی بوندس‌لیگا را به دست آورد،  اما پس از اخراج آنچلوتی،  بایرن تصمیم گرفت بند 36 میلیون پوندی خرید دائم این بازیکن را فعال نکند و بار دیگر خامس به برنابئو برگردد.

او در طول فصل 2020-2019 پس از بازگشت به مادرید فقط 8 بار در لالیگا به میدان رفت و آنچلوتی،  این بار در اورتون،  یک بار دیگر برای کمک به احیای حرفه رودریگز وارد میدان شد و او را با قراردادی دو ساله به گودیسون پارک آورد.

او در 26 بازی برای تافی‌ها 6 گل زد و 9 پاس گل به نام خودش ثبت کرد و کیفیت هجومی تیم را بعد از مدت‌ها بالا برد. اما پس از بازگشت آنچلوتی به رئال مادرید و آمدن بنیتس و تفکرات تدافعیش به اورتون،  این بازیکن در لیست مازاد قرار گرفت تا در سپتامبر 2021 راهی الریان قطر شود.

رودریگز از دوران حضورش در خاورمیانه لذت نبرد و در اواسط فصل با این بهانه که می‌خواهد به والنسیا بپیوندد،  هواداران را خشمگین کرد. او پس از یک فصل حضورش در الریان گفت: «بازگشت به سطح اول فوتبال گزینه جدی من است. بیایید ببینیم چه کسی دوباره پای چپ من را می‌خواهد.»

رودریگز پس از فسخ توافقی قرارداد خود در قطر،  راهی المپیاکوس شد و حتی شروع خوبی برای زندگی در یونان داشت.

آنها از کاری که شما انجام داده‌اید قدردانی نمی‌کنند

خامس رودریگز اما طبق الگوی قبلی،  با توافقی دو‌طرفه و ناراضی بودن از شرایطش در تیم از المپیاکوس جدا شد و بعد از ثبت 5 گل و 6 پاس گل ترجیح داد زودتر از موعد و در ماه آپریل قراردادش را فسخ کند. او پس از خروجش از المپیاکوس،  در مصاحبه‌ای با طعنه زدن به این تیم گفت: «من در 24 بازی برای این تیم فیکس به میدان رفتم و دقایق زیادی در این تیم بودم،  خوب بازی می‌کردم و می‌توانستم گل‌های بیشتری به ثمر برسانم اما همانطور که قبلاً گفتم [از ترک المپیاکوس] پشیمان نیستم مخصوصاً وقتی که آنها با شما خوب یا جدی رفتار نمی‌کنند و از کاری که انجام داده‌اید، قدردانی نمی‌کنند.» رودریگز یک چهره مهم برای تیم ملی خود باقی مانده است و اخیراً در ماه مارس برای کلمبیا به میدان رفت. حالا او امیدوار است بتواند در سائوپائولو تأثیر بگذارد،  زیرا به نظر می‌رسد برای اولین بار پس از ترک رئال مادرید در یک باشگاه بماند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا