ورزشی

ایسکو؛ یک بازیکن غیر قابل پیش بینی

ایسکو؛ یک بازیکن غیر قابل پیش بینی

به گزارش کا 118، فوتبال تقریباً همیشه یک فرصت بیشتر به شما می‌دهد تا در آرامش با تمام میراث خود از دنیای پر هیاهوی مستطیل سبز خداحافظی کنید. ایسکو آلارکون برای مدتی طولانی در شرایط بسیار سختی قرارداشت. در رئال مادرید افول کرد و بعد از آن به طور ناگهانی از سویا جدا شد و انتقالش به هرتابرلین در آخرین لحظه متوقف شد. مانوئل پلگرینی که روزی او را برای لمس آسمان به مالاگا برده بود حالا بار دیگر در خانه ایسکو را زده است و می‌خواهد در بتیس این بازیکن را دوباره در ترکیب تیمش داشته باشد.

ایسکو در حالی به بتیس می‌رود که از در دیگر کانالس از این تیم خارج می‌شود. از دست دادن سرجیو کانالس خبر بدی است. جدایی یکی از بهترین بازیکنان شما هرگز نمی‌تواند نکته مثبتی به همراه داشته باشد،  به خصوص زمانی که با مصدومیت نبیل فکیر در فصل گذشته اهمیت حضور این بازیکن اسپانیایی به میزان قابل توجهی افزایش یافت. بتیس جایی بود که کانالس بار دیگر بهترین فرم خود را به دست آورده بود و پنج سال گذشته به خوبی خودش را در لالیگا ثابت کرد و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان خط میانی این لیگ هنرنمایی می‌کرد.

ایسکو همیشه نشان داده که بازیکن غیر قابل پیش‌بینی است،  اما گذشته او ما را مجبور می‌کند با ورود او به بتیس،  حتی اندکی،  خوش‌بین باشیم که جادوی او را بار دیگر در زمین خواهیم دید. مهمتر از همه این است که مانوئل پلگرینی کسی است که منتظر رسیدن اوست،  مربی هافبک‌هایی نظیر؛ ریکلمه،  پیرس،  کانالس،  فکیر،  خواکین،  ایسکو یا سیلوا. سرمربی شیلیایی همیشه نشان داده که زبان بازیکنان خط میانی‌اش را به خوبی می‌فهمد و زمینه‌ای برای رسیدن آنها به سطوح بالاتر ایجاد می‌کند. حال از نظر فوتبالی،  بتیس در حال طراحی تیمی است که نقش مهمی را به ایسکو واگذار کند و قرار است بر خلاف سویا فضای بیشتری به او برای طراحی نقشه‌ها در تیم داده شود.

ایسکو همیشه نشان داده که یکی از راه‌حل‌ها در زمان پیچیده شدن بازی‌هاست. چیزی که او همیشه برای خارج کردن بازی از پیچیده شدن نیاز دارد فقط یک توپ است! بتیس پلگیرینی،  برخلاف سویا لوپتگی،  بازیکنانی را خواهد داشت که می‌توانند با یک پاس سرعت خط حمله تیم را بالا ببرند و این قابلیت را دارند که در یک سوم آخر زمین خطراتی را برای دروازه رقبا ایجاد کنند. پلگرینی معمولاً تیم‌هایی بسیار متعادلی می‌سازد که در آن بهترین بازیکنان او قدرت تصمیم‌گیری بالایی دارند و به نوعی به بازیکنان اصلی خود آزادی عمل بیشتری را در بازی می‌‌دهد.

ایسکو دقیقاً بازیکنی است که با سیستم و طرز فکر مهندس پلگرینی سازگار است. در فرهنگی که به قدم زدن، دریبل زدن، ظاهرسازی و ژست خوب اهمیت می‌دهد، قطعاً ایسکو در این تیم قابل احترام خواهد بود و از طرفی دست پلگرینی را برای استفاده از سیستم 2-2-2-4 باز می‌گذارد.  حال با بازگشت دوباره ایسکو بار دیگر فوتبال به ایسکو فرصت ارائه فوتبالی چشم نواز به مستطیل سبز را می‌دهد.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا