فرهنگ و هنر

امام حسین (ع) گل خوش بوی رسول خداست

کا 118/گلستان امام جمعه اهل سنت شهر کلاله با اشتره به جایگاه والای امام حسن (ع) و امام‌حسین (ع) نزد مسلمانان،‌ گفت: این دو عزیز، گل های خوش بوی رسول خدا (ص) هستند.

حاج بشیر آخوند حسن زاده امروز در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) که توسط اهل سنت شهرستان کلاله در مجتمع داغستانی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: عاشورا و قیام امام‌حسین علیه السلام سرشار از درس های بزرگی است که برای همه مسلمانان و حتی غیرمسلمانان قابل بهره و استفاده است.

وی با بیان اینکه امام  امام حسن (ع) و امام حسین (ع) گل خوش بوی رسول خدا هستند، ادامه داد: احیای امر به معروف و نهی ازمنکر بزرگترین پیام و درسی بود که امام‌حسین علیه السلام به عالمیان داد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان کلاله با تاکید بر اینکه انجام واجبات و ترک محرمات از جمله درس های عاشوراست، افزود: عشق و محبت به امام‌حسین علیه السلام از دل و جان همه آزادی خواهان بیرون نخواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی امام جمعه کلاله نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از جمله مشترکات ما (شیعه و سنی) عشق و مودت به اهل بیت رسول الله (ص) است، اظهار کرد: تمام اهتمام ما باید این باشد که این مودت و محبت را با تمام‌وجود تقویت کنیم.

وی گفت: این مجالس و حضور، موجبات وحدت امت اسلام را بیشتر و زبونی و خواری دشمنان ما را بیشتر می کند.

به گزارش کا 118 در این مراسم برادران اهل سنت مجتمع داغستانی کلاله، فرماندار، رئیس تبلیغات اسلامی و فرمانده سپاه این شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا