کارگری

با ترکیب استقلال برای فصل جدید؛ بدون سورپرایز و نگران کننده

با ترکیب استقلال برای فصل جدید؛ بدون سورپرایز و نگران کننده

به گزارش کا 118، حتی اگر مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان به دلیل دیر ارسال شدن مدارک استقلال به سازمان لیگ یا مصدومیت قادر به همراهی استقلال در بازی اول مقابل صنعت نفت آبادان بودند، اما به طور کلی حضور این دو بازیکن نیز در ترکیب اصلی استقلال تحول آنچنانی را باعث نمی‌شد.

آرمین سهرابیان خود سال‌ها در ترکیب استقلال بوده و نام او برای هواداران این باشگاه غریبه نیست و حالا که بعد از چند فصل حضور در ترکیب تیم گل‌گهر سیرجان دوباره به تیم سابق خود بازگشته است هرگز نمی‌توان از او به عنوان یک سورپرایز جالب توجه در ترکیب اصلی آبی‌ها در فصل جدید یاد کرد.

حال اینکه سهرابیان به دلیل تأخیر در ارسال مدارک استقلال قادر به همراهی تیمش نیست اما حتی اگر هم بود، حضورش در ترکیب استقلال اتفاق عجیب و غریبی محسوب نمی‌شد. تنها مهرداد محمدی است که تا حدی برای هواداران استقلال جذابیت ایجاد می‌کند و باشگاه استقلال در عمل نتوانسته در نقل و انتقالات پیش فصل طوری عمل کند که نگرانی‌های به جا مانده حاصل از جدایی ستاره‌ها را از میان ببرد.

استقلال فصل پیش با حضور سیلوا، قایدی و محبی در نهایت در جایگاه سوم لیگ برتر قرار گرفت و در فینال جام حذفی نیز شکست خورد. آن استقلال با بودن ستاره‌هایش عمیقاً نیازمند تقویت و بازسازی بود و انتظار می‌رفت که مدیران استقلال علاوه بر حفظ ستاره‌های فصل پیش، اقداماتی در راستای تقویت تیم انجام دهند. در واقع انتظار بود که آن ستاره‌ها حفظ شوند و به موازاتش بازیکنانی همچون سهرابیان و محمدی و… نیز به ترکیب استقلال اضافه شوند تا در عمل تغییرات در تیم جدید رؤیت شود اما هرگز چنین نشد و باشگاه استقلال آنقدر غرق در مشکلات متعدد بود و مسائل مدیریتی بحران‌های بسیاری ایجاد کرد که هم ستاره‌های فصل پیش جدا شدند و هم اینکه تصمیم‌گیران در این باشگاه نتوانستند بازیکنان مورد نظر را به خدمت بگیرند.

***

با توجه به وضعیت موجود تیم استقلال در هفته اول لیگ برتر باید با بازیکنانی مقابل صنعت نفت قرار بگیرد که فصل پیش نیز بارها با پیراهن این تیم در ترکیب آبی‌ها حضور یافته‌ و برای این تیم بازی کرده‌اند. در چهارچوب دروازه سیدحسین حسینی بازی خواهد کرد. دروازه‌بانی که فصل پیش روزهای پرفراز و نشیبی را سپری کرد و با انتقادهای ریز و درشت بسیاری از سوی هواداران مواجه شد اما در هر حال حسینی به سبب سوابقی که با استقلال در لیگ دارد و قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه خود گنجانده دوباره مورد اعتماد سرمربی این تیم قرار گرفت تا یک فصل کاری دیگر در ترکیب استقلال قرار بگیرد.

در خط دفاع نیز حضور محمدحسین مرادمند قطعی است و در کنار او احتمالاً عارف غلامی که گفته می‌شود در روزهای آتی با استقلال قرارداد منعقد خواهد کرد به میدان خواهد رفت. اگر غلامی به هر دلیل با استقلال به توافق نرسد یا جواد نکونام به دلیل ناآمادگی این بازیکن را از ترکیب خارج کند، باید از ابوالفضل جلالی یا یک مدافع رده سنی امید در کنار مرادمند استفاده شود. غیبت چشمی در این بازی که به دلیل محرومیت اعمال خواهد شد دست سرمربی استقلال را برای بازی دادن به این چهره در پست دفاع میانی خواهد بست و اگر چشمی با محرومیت مواجه نبود، می‌توانست در این بازی به عنوان یک مدافع میانی ایفای نقش کند اما محرومیت او کار نکونام را برای انتخاب ترکیب اصلی بازی با صنعت نفت آبادان دشوارتر کرده است.

در دفاع راست استقلال حضور صالح حردانی قطعی است و در دفاع چپ باید از جعفر سلمانی استفاده کرد. اما در خط میانی هم دست سرمربی استقلال چندان باز نیست و باید تکیه کند به همان چهره‌های نام‌آشنایی که در دو فصل اخیر برای استقلال به میدان رفته‌اند. زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری و آرش رضاوند گزینه‌های سرمربی استقلال برای بازی در پست هافبک میانی هستند اما اگر نکونام قصد بازی گرفتن از سه هافبک را داشته باشد یکی از این بازیکنان باید از ترکیب بیرون برود که پیش‌بینی می‌شود آن یک نفر سعید مهری باشد که خیلی دیر به تمرینات استقلال اضافه شده و از آمادگی کافی نیز به دور است.

در خط حمله نیز حضور ارسلان مطهری، پیمان بابایی و کوین یامگا بسیار محتمل است.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا